Door mijn opa die plots op een dag 'iets' aan me moest laten zien. En hij voor mij een bruine shet had gekocht en in de wei had staan.
SDjurre
Geplaatst: 20-02-13 19:16
ik heb mn hele leven ongeveer gezeurd om te mogen paardrijden, maar het mocht steeds niet. tot mn 13e heb ik nooit gereden en toen mocht ik eindelijk op paardrijden. dat was op de manege waar ik nu nog rijd.
Jaaaaaaaaren gezeurd en gedaan,kmocht zelfs op 2sporten maar paardrijden??? Ho maar!! Totdat ik bijna 3jaar geleden op de veluwe kwam te wonen en alleen maar paarden om mij geen had dacht ik: Jah! Ik ga nu wel op paardrijden ,mort immers nu zelf betalen hihi d
xdanieijer
Geplaatst: 22-02-13 09:40
Ik ben begonnen op manege marcoix in amersfoort. Uiteindelijk kreeg ik mijn eigen pony
Pempy
Geplaatst: 22-02-13 09:42
Toen ik 9 was ging ik met een vriendinnetje mee naar de manege, ik had niks met paarden daarvoor maar vond het toen eigenlijk heel erg leuk en ben toen al vrij snel ook begonnen met lessen op die manege. Een paar maanden daarna kreeg ik ook nog 2 verzorgshetlanders op een andere stal.
JuliaKamm
Geplaatst: 22-02-13 09:49
Toen ik zes werd kreeg ik paardrijden zegmaar als een 'cadeautje', ik wou op geen enkele sport behalve paardrijden, maar me vader was doodsbang voor paarden dus die werkte een beetje tegen, gelukkig had ik mijn moeder die paardengek was/is. Op m'n 9e kreeg ik me eerste verzorgpaardje, maar die stond veel te ver weg dus moest ik er mee stoppen. Ik zag toen een advertentie in de Deen staan dat ze een verzorger zochten, voor een Ijslander, Frelsi, die ben ik toen gaan verzorgen voor ongeveer 2 jaar, ik vond hem te oud worden en mocht er bijna niks mee. Toen ben ik overgegaan op het stoutste shetje van Bergen en omstreken, jezus wat was die ondeugend, maar ik heb hem wel 2 en een half jaar ongeveer 3 jaar verzorgd. Toen kwam ik bij Chipie (l), die ik nog steeds lease (ik mag gewoon zeggen dat hij mijn eigen pony is )
Was altijd al van paardjes aaien enzo en toen mocht ik toen ik 8 was op paardrijden vond het echt super ik weet me eerste les nog helemaal uit me hoofd:) vond het zo onwijs leuk. En tot vandaag nog steeds niet van mening verandert (bijna 10 jaar veder:)
Emma21Nobel
Geplaatst: 22-02-13 21:40
hmm.. Ik weet het niet meer precies, maar reed toen ik 6 was op een shetlander bij iemand thuis. (Ik vond dat echt GEWELDIG toen!!!)Toen ik 8 was op manege gegaan. Toen ik 11 was eigen pony gekregen!!! Echt het beste moment in mijn leven. Rijd nu al 7 jaar paard en wil er nooit meer (tot nu toe) mee stoppen!
Mijn opa fokte shetjes en wij woonden ook buitenaf dus stonden er altijd een paar in de 'achtertuin'. springen, buitenrijden, proefjes in de tuin, heerlijk was dat
Toen ik 6 jaar was, bij een vrouw thuis die wat shetjes had! Helaas heeft zij toen haar been gebroken, een man gevonden en de boel verkocht. Daarna heb ik bij verschillende mensen thuis gereden
Doordat m'n moeder ook van paarden hield, bracht ze me er al snel in contact mee.
xApple
Geplaatst: 24-02-13 13:08
Ik kreeg een 5 rittenkaartje voor op de manege in de buurt van Sinterklaas
Was toen 11, heb daar 8 jaar gereden en ondertussen heel hard gespaard voor een eigen pony. Want die kreeg ik niet. Toen ik 19 was had ik genoeg geld en een vaste baan dus toen kon de droom pas echt beginnen want toen kocht ik m'n eigen paard!
Mijn ouders gingen elk jaar kamperen op een boerencamping waar 2 paarden stonden. Op één daarvan kon gereden worden, en daar mochten we dus ook op rijden (met hulp van de dochter van de eigenaren) en toen ik 6 was, ben ik begonnen met rijden op de manege
maar nu ik eraan denk ik wou eigenlijk rijden doordat er al heel mijn leven paarden op de wei stonden die mijn ouders verhuurden!! en toen ik oud genoeg was mocht ik er eindelij ook op
Penguin
Geplaatst: 27-02-13 18:33
Ik zal altijd op gymnastiek, maar al mijn vriendinnen zochten andere hobby's. Toen ik 10 was ging ik ook verder kijken. Een vriendin zat op paardrijden en nam mij mee naar de manege. Ik was verkocht. Ik moest een jaar op de wachtlijst staan en was 11 toen ik mijn eerste les kreeg. Op mijn 17de gestopt, begon met mijn studie en had niet meer het geld om te paardrijden en moest ook helaas stoppen met mijn verzorgpony die ik al jaren verzorgde omdat ik i.v.m. studie 130km verderop ging wonen. Nu ben ik 23 en wil dolgraag weer beginnen met paardrijden
Op het friese paard van mijn vader (boer) en dat is al 50 jaar geleden
jwl
Geplaatst: 02-03-13 01:25
via schoolsport en via m'n oma! toen ik 7 wad had zij ineens uit het niets pony's op gedoken midden in de stad. Heel bijzonder. Dat vrouwtje zit er 14 jaar later trouwens nogsteeds. Ze heeft een soort paarden bejaardenhuis. Maar kinderen mochten altijd borstelen daar en wandelen en vlechten. Daar heb ik leren rijden.zonder zadel op shetlander jetje
Darley
Geplaatst: 04-03-13 20:37
Ik begon op mijn 5e op een manege, nooit verzorgpony's gehad, nu eigen pony Voor mijn 5e reed ik soms op de kermis
Chocoladeijs
Geplaatst: 04-03-13 21:53
Ik wilde al sinds m'n zevende op paardrijden, dat mocht pas als ik acht werd. Op een bepaald moment mocht een vriendinnetje al wel op paardrijden, ik ging bijna elke week mee naar haar lessen, en op school leerde zij me alvast hoe je tegels vast moet houden, en de vormen van de figuren die ze oefende in de les, die rende we dan op het schoolplein Uiteindelijk 2 maanden voor m'n achtste verjaardag was ik buiten met wat mensen aan het knikkeren, m'n moeder riep me en zei dat ze een verrassing voor me had. Ik moest een lange broek en laarzen meenemen. Heb nog een foto van m'n eerste lesje staan hierzo op m'n bureau, heel schattig in een spijkerbroek met roze kaplaarsjes heb sinds afgelopen september daar gereden, maar toen was ik er daar helemaal compleet klaar me. Ik was vanplan met paardrijden te stoppen, desnoods alleen nog zonder te rijden, maar na twee maanden begon ik het zo te missen, en toen in januari belde een vriendin van mijn moeder me, en vertelde dat ze een pony wist die ik misschien wel wilde verzorgen... Guess what