week stil staan en dan gelijk springen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:31

Ik hoop idd voor het paard van de TS dat hij op zijn minst half voer heeft gehad.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:32

Ineke2 schreef:
[***]: fijn zijn we het daar in elk geval over eens
Maar jij vind het blijkbaar niet zo heel erg dat zo'n dier een week geen beweging krijgt?

Vind het toch ernstige verwaarlozing...je hebt zo'n dier nou eenmaal dan moet je er ook correct voor zorgen en anders verkopen.

Ik vind het vreselijk dat het beestje daar een week heeft gestaan ... ik kan me ook niet voorstellen dat je echt niemand vind die het beestje kan uitlaten/longeren/...

Maar wat ik wil zeggen is dat ik het niet nodig vind de TS aan te vallen .. Want je weet niet wat die persoon aan de hand heeft waardoor die zelf niet kan gaan .. Ok, dat die voor hulp had moeten zorgen enzo vind ik wel .. Maar ook daar weet je niet wat er allemaal aan de hand is ... Allé, weet niet goed hoe ik het moet uitleggen ... maar ik ben het er dus helemaal niet mee eens dat het allemaal niet zo erg is voor het beestje ofzo, ik vind het vreselijk!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:36

misschien heeft ie wel niks gehad cassidy...

wat maakt het uit wat ze gehad heeft?
Ze zal vast niet in coma hebben gelegen zodat er niks te regelen viel..

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:38

Ze had een griepje, maar heeft wel heel regelmatig kunnen bokken
Volgens mij had ze dan ook wel naar dr pony gekund. Ik ga iig wel als ik ziek ben, en als het langer dan een dag niet lukt, bel ik de stalhouder of hij hem losgooit of in de stapmolen zet.
Als ik kan bokken kan ik ook de telefoon pakken, zo moeilijk is dat niet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:43

en ze woont nog thuis neem ik aan, ze zal vast geen week geijlt hebben zonder enig helder moment, waarop ze haar ouders had kunnen vragen ff te bellen

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:44

TS houdt zich nu wel stil denk ik

horsiegek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:47

ze heb nix meer te zeggen poedersuiker sorry maar dat moest er toch egt even uit
het is vo0r het paard net geweest als dat je een week in de wc bent opgesloten en de doortrekker doet het niet
heb je nou nog iets te zeggen tis wel erg stil he, zeg eens dat je goed fout ben trut!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:50

wel zielig, een week op stal...
En dan ook nog afvragen, of je wel of niet moet springen?
Denk dat een kwartiertje stappen en draven wel voldoende is
Anders heb je morgen je paard stokkreupel op stal staan!

Ineke2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:50

[***] schreef:
Ik vind het vreselijk dat het beestje daar een week heeft gestaan ...
ik kan me ook niet voorstellen dat je echt niemand vind die het beestje kan uitlaten/longeren/...

Laat dát nu dan ook de reden zijn dat veel mensen zo hard reageren naar de TS toe!
Wat de omstandigheden ook zijn, je hebt dat dier en een flinke griep ofzo is GEEN excuus om een dier een week lang op te sluiten!

Al ligt je in duizend stukjes (bij wijze van spreken) in het ziekenhuis, dan nog kan bijvb je moeder of vader even naar stal bellen of je verzorgster bellen of die het paard beweging (in wat voor vorm dan ook, iig die stal uit) willen geven.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:00

Juist Ineke

1 belletje naar een persoon die je achter de hand hebt staan in zulke situaties, is genoeg

Flore

Re: week stil staan en dan gelijk springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:00

Ik hoop dat dit weer een of ander berichtje is van een penny. Want als het echt waar is zou ze zich diep moeten schamen. Als ik ooit ziek ben zorg ik altijd dat iemand mijn paarden doet, vind ik eigenlijk ook niet meer dan normaal.

Tessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:08

horsiegek schreef:
ze heb nix meer te zeggen poedersuiker sorry maar dat moest er toch egt even uit
het is vo0r het paard net geweest als dat je een week in de wc bent opgesloten en de doortrekker doet het niet
heb je nou nog iets te zeggen tis wel erg stil he, zeg eens dat je goed fout ben trut!!!!!!!!!!!!!!!!!11

dit is nou ook weer niet de bedoeling...

ik ben het wel met het merendeel eens.. ze had ff moeten bellen ofzo. ik moet wel zeggen dat ze wel lef heeft gehad om het hier op bokt te zetten.. erg dapper

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:11

Is dat lef, of gewoon zo dom?

Tessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:12

dat zou ook heel goed kunnen

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:21

beetje overdreven hè, running kawa...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:22

mag jij vinden
Ik vind van niet

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:26

ja 't is ook wel zo, wat jullie zeggen.. maar dat moet meteen zo BRUUT gezegt worden.. kan dit niet anders ofzo? of ben ik nou stom?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:28

Nee hoor je bent niet stom, dat is er hier maar 1

ze is zelf toch ook bruut?
waarom moeten wij dan ineens zo lief zijn?

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:29

phew gelukkig, toch niet dan
ik was al bang dat ik nu ineens zo'n woedegolf over me heen zou krijgen...

maar idd.. echt slim is ze niet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:31

Ik kan ook aardig zijn als ik wil

alleen soms wil ik dat niet

OdiEtAmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:35

Waar is de TS nou gebleven?

Hoe haal je het in je hoofd om een paard een week op stal te laten staan!
Ik kan er met mn verstand niet bij dat HELEMAAL NIEMAND je paardje even buiten kan zetten...
En je verzorgster?
Was die opeens ook te beroerd?

Hoe moeilijk is dat nou, paardje in de paddock zetten...

Je had op zn minst wel even iemand kunnen bellen, zo moeilijk is dat niet.

Die vind ik echt pure verwaarlozing, en dan ook nog vragen "of je misschien zou kunnen springen?"

MEID!
Dat arme beest heeft een week weide-rust nodig om die stramme spieren weer een beetje los te werken...

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:35

Jeetje verbaas me telkens weer wat voor mensen hier nog rondlopen.
Sorry hoor, maar zoiemand mag eigenlijk geen paarden hebben in mijn ogen.
Jij kiest ervoor dus dan zul je er ook voor moeten zorgen.
is het zelfde met kinderen, dan kun je ook niet een dag zeggen van zoek het maar uit mama is ziek.
Alleen kunnen die kinderen dan nog jengelen en schreeuwen, maar jou pony kan dat niet.

Als je een pony/paard koopt dan moet je van te voren bedenken wat voor consequenties er allemaal aan vast zitten.
En dat is zorgen dat je geld achter de hand hebt als ie geoppereerd moet worden ofzo, maar ook zorgen dat er iemand voor hem kan zorgen als je zelf niet kunt.
En lukt dit niet dan ga je zelf.
Ik zou zoiets dus echt niet over m'n hart kunnen verkrijgen hoor.

Ben trouwens benieuwd wanneer de TS een topic plaatst met: Mijn pony heeft stalondeugden, hoe komt dat??

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:36

Ik vind het ook behoorlijk ziek . Ik vind het al ziek als een paard 1 dag op stal moet staan . Dat is de reden geweest dat ik naar onze eigen wei ben gegaan met mijn paard waar hij aan zijn stal een paddock heeft . Ben ik dus ziek dan hoef ik er nog maar 1 a 2 keer per dag heen te gaan (10 min heen en 10 min terug fietsen ) om te gaan voeren . Ik vind het echt heeeeeel ziek van iemand dat die haar paard een week op stal laat staan .. jij bent gewoon geen paard waard en wat runningkawa zegt is ook het juiste .. (de dingen die ik ervan gelezen heb ) je bent geen paard waard

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:40

SCHANDALIG

Was het meteen volkomen eens met de post van RK op de 1e pagina. Die is geen paard waardig .

Verder niets meer aan toe te voegen.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 20:56

runningkawa schreef:
als er niemand anders je paard kan doen (wat hier het geval is)
ja, dan ga je met 40 graden koorts naar je paard
Dan ga je met een gebroken arm naar je paard
met gebroken teen naar je paard, met je arm uit de kom naar je paard

en ja, ik weet hoe dat voelt
niet leuk, maar je hebt dan geen andere keus

of je zorgt voor hulp, of je doet het zelf
klaar, heel simpel
je paard hoeft niet te dupe te zijn omdat je niks geregeld hebt voor het geval van " nood"

Ik ben met mijn gebroken been naar het paard gegaan geen probleem. heb toen zelf paard gelongeerd. Maar ik kon mezelf niet eens uit bed krijgen, had amper energie om naar de plee te gaan. Geen mogelijkheid om paarden los te laten wegens gebrek aan bak. Mijn pony kan nogal 'hengsterig' gedragen als je zelf niet de baas over hem bent waardoor mijn vriendinnen die de stal met mij delen hem eng vinden. We staan maar met zn 2 en op stal. Verzorgester kon helaas niet. zij had kamp en moet door de weeks te lang op school zijn zodat het donker was. Nood breekt wet, het kón gewoon niet. normaal krijgt hij wel braaf bijna elke dag beweging.