rijden met mp3-speler?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

Re: rijden met mp3-speler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:58

ik heb het in drie jaar hooguit 4x gedaan.
maar ik heb een handig hoofdtelefoontje die niet gaat foutzitten.

het is een afgesloten buitenrijdbak,
en het kan raar klinken, maar met zo'n ritme, voel je je beter, rij je gewoon lekker ontspannen (omdat je dat zelf bent) in mijn geval dan
en mijn hafje ging toen voor het eerst lekker onderin lopen , gewoon lekker voorwaarts neerwaarts rijden... hoe en waarom het toen lukte weet ik niet, maar ik was (en mijn hafje denk ik ook) super relaxed!

en ps: voor iedereen die denkt dat je niets hoort, ik hoor ALLES omdat ik het op een rustige toon zet! als je je muziek hard zet is het NIET! ontspannend!
ik hoor elke auto aankomen , elke vogel piepen enzo

maar dit is dus zelden dat ik hem indoe, omdat ik het ook liever bij de paardjes hou, en ja mocht er wat schelen.. (ooka la hoor je alles)
ook mocht je vallen ofz o en je valt op je zijkant , oor of je weet maar nooit...
maar dat je iemand ander van de bak omver rijd vind ik zever!
je hebt ook ogen, trouwens je mag niet naar de grond kijken
...dan MOET je die andere toch gezien hebben?

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:00

Als je vrolijk zit te shaken op je paard heb je mssn geen oog voor andere .

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:51

Ik heb sinds kort een MP3 speler maar ik denk er sterk aan om hem wel te gaan gebruiken tijdens het rijden (niet als ik les heb of iets dergelijks natuurlijk) maar ik heb moeite om me zelf te ontspannen en met een muziekje gaat dat nu eenkeer wat makkelijker...
en ik rijd tog altijd alleen in de bak dus niemand waar ik om hoef te denken, en een radio in de bak zetten kan niet omdat het een buitenbak is en dan zou die op de grond moeten staan (veel gevaarlijker)
ik las hier ergens in het topic ook dat iemand er mee inrijd op wedstrijden? is dat toegestaan?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:20

Ik vind het asociaal lijken, net als roken.
Bellen niet per se, soms wordt ik ook gebeld onder het rijden. Echte lange gesprekken hebben is natuurlijk weer anders he..
Maar met al die dingen, ben je met iets anders bezig, tegelijk met je paard. Dat vind ik gewoon vragen om problemen. Als ik op paard zit, is dat het eerste waar ik op moet letten het paard, hoe braaf het paard ook is.
Heb je MP3tje in, tja, dan kun je gewoon iets missen, iets waar je paard van schrikt, wat jij dus niet gezien hebt ofzo, gewoon omdat je lekker aan het meezingen bent of zoiets
Roken en bellen net zo....

Mijn paard moet mijn eerste prioriteit zijn tijdens het rijden, en bij mij in ieder geval, is dat niet zo als ik een MP3 speler om mn nek heb, en oordopen in mn oren.
Voor degenen die het kunnen, of relaxd van worden vind ik een beetje onzin maar okee moeten jullie natuurlijk zelf weten..

Tja, ik vind het maar niks, niet professioneel, niet netjes, niks.
En ja dat om de haverklap stilzetten omdat het oordopje niet goed zit dat vind ik echt heel erg.

Ik ben dus geen fan van iets anders doen, terwijl je met je paard bezig bent.
En radio, okee, maar MP3 speler..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:23

Ik vind het buiten dat het handig kan zijn als je een kür oefent in een volle bak echt te belachelijk voor woorden als mensen ermee rijden. Is het teveel meoite en is je paard niet interessant genoeg om je aandacht er dat uurtje bij te houden?
Bellen te paard behalve als er wat aan de hand is of wat dringends vind ik ook zwaar overbodig. Dat gesprek kan wel even wachten.

saskia23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:04

Loje schreef:
shadow0 schreef:
Mijn paardrijden wordt een stuk beter van niet te hard nadenken. Ontspannen is voor mij juist veel belangrijker. Bovendien kan ik me juist heel goed concentreren met een (zacht) muziekje, omdat ik dat minder let op alle andere geluiden om me heen (daar kan ik vreselijk door afgeleid worden of van schrikken )

Kortom, goede redenen waarom ik heel waarschijnlijk juist met MP3-speler zou rijden als ik voor mezelf in de bak zou rijden. Hoewel een gewone radio ook prima is.

Daarnaast is paardrijden voor de meesten van ons toch een hobby? Wat is er dan erg aan dat je niet perfect geconcentreerd en prestatiegericht bezig bent?

Kortom: zo lang het geen gevaarlijke situaties oplevert vind ik het absoluut geen probleem.

Wat er dan zo erg aan is? Ik zet het ding lekker hard en hoor dan dus niets meer om mij heen. Heerlijk met fitness maar levensgevaarlijk met paardrijden (in mijn geval dus)

VLC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:15

ik heb 1 x met een mp3 speler gereden. Maar nóóit meer. Ik kan me niet concentreren op mijn paard. En dat vind ik juist heerlijk aan paardrijden. Al je gevoel voor omgeving 'kwijt' zijn en op het minste of geringste een hulp kunnen geven. Ik ging slorig rijden en kon mijn paardje niet meer zo goed aanvoelen. Ik heb al mijn concentratie nodig met het rijden

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:21

Skitter schreef:
Tja, ik vind het maar niks, niet professioneel,

Ah, maar we zijn toch ook geen professionals?

Iedereen die het niet wil of merkt dat ie er gevaarlijker van gaat rijden: vooral niet doen dan. Maar het blijft toch in eerste instantie echt eigen keuze, wat een ander doet maakt mij niets uit. Zolang ik er geen last van heb.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:22

Inderdaad, maar ik sluit me eigenlijk ook wel aan bij Skitter.
Vanuit dat opzicht had ik het nl. nog niet bekeken.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:26

ikke wel in de les niet want dan kan ik is het zovan huh?? wat moest ik doen? maar buiten wel lekker onder het racen muziekje opde achtergrond.. ik heb maar 1 dopje in dan en hij staat normaal.. niet echt hard maar wel verstaanbaar..

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:28

Op buitenrit kan ik het wel begrijpen, als je alleen op pad gaat.
Maar ja, ik ben dan weer meer iemand die dan liever geniet van de rust en de stilte om me heen buiten.
(En ik ga sowieso nooit alleen naar buiten.)

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:50

shadow0 schreef:

Ah, maar we zijn toch ook geen professionals?

Ik kreeg nog op mijn flikker vorige week op stage omdat ik mijn jas open had tijdens het rijden "Jas dicht of uit!! Dit is niet professioneel!!"

En we zaten gewoon met zn drieeen in de bak, stagebegleidster te paard, ik te paard en dochter van eigernaar stal te pony

Je snapt wat ik bedoel in ieder geval..ga ik vanuit tenminste!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:29

ik rij veel met MP3 ja.. Het werkt ontspannend, het werkt motiverend.. Je focust je niet te hard op het werk maar meer op het ritme en de oefeningen. Dus als er ff iets mis gaat til je je er niet te zwaar aan en corrigeer je het en rij je gewoon verder...Vind het echt leuk en aangezien de muziek bijna nooit in de piste word gespeeld moet je maar zorgen voor je eigen muziek e

en ff hierop

Citaat:
Tja, ik vind het maar niks, niet professioneel, niet netjes, niks.
En ja dat om de haverklap stilzetten omdat het oordopje niet goed zit dat vind ik echt heel erg.

Is niet echt waar hoor als je een cap ophebt (mijn cap altans) komt het niet los omdat de dopjes onder de riempjes door zitten. Als het om de haverklap zou uitvallen zou ik het niet opzetten tijdens het rijden

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:45

Quirinake schreef:
Is niet echt waar hoor als je een cap ophebt (mijn cap altans) komt het niet los omdat de dopjes onder de riempjes door zitten. Als het om de haverklap zou uitvallen zou ik het niet opzetten tijdens het rijden

Ik doelde op iemand die op een van de paginas hiervoor had gezegd dat ze iemand met MP3 speler zag rijden, en die zette het paard om de haverklap stil, omdat de oordopen telkens niet goed zaten.

Kijk en dat is natuurlijk jammer, ik zou me zo dood aan ergeren, het paard denk ik ook......

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:50

als ik onder het rijden muziek luister heb ik meer aandacht voor de muziek dan voor het rijden...
vooral als ik naar buiten ga, soms springt mijn verzorgpaardje opzij (of doet n beetje raar) en als ik dan met mn gedachten ergens anders zit...

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:54

kijk als je hem nodig hebt om proefjes te oefenen, ala, dat is makkelijekr dan heb je geen voorlezer nodig.

maar om nou muziek te gaan luisteren odner t paardridjen, nee hoor, dat vind ik wel een beetje aso hoor, je bent op dat moment met je paard bezig! ga dan niet vanalles tegelijk doen, muziek luisteren kun ej wel in de auto/thuis/in de kantine, als je klaar bent met je paard rijden toch.

Poffer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:01

Ik heb 'm nooit op als ik aan 't rijden ben.
Lijkt me helemaal niet handig met uitvallende dopjes, verder staat de radio in de binnenbak vaak aan als ik aan 't rijden ben..
Na 'n paar minuten ben ik toch zo bezig met rijden dat ik de muziek al niet meer hoor dus daarvoor hoef ik het al niet te doen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:05

snoopy19 schreef:
ga dan niet vanalles tegelijk doen, muziek luisteren kun ej wel in de auto

Moet je in de auto niet ook je aandacht bij andere zaken houden (zelfs nog meer dan bij paardrijden)?

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:31

Skitter schreef:
Quirinake schreef:

Ik doelde op iemand die op een van de paginas hiervoor had gezegd dat ze iemand met MP3 speler zag rijden, en die zette het paard om de haverklap stil, omdat de oordopen telkens niet goed zaten.

Kijk en dat is natuurlijk jammer, ik zou me zo dood aan ergeren, het paard denk ik ook......

ja idd dat moet niet leuk zijn als je elk moment moet stoppen..

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:44

Ik heb nooit een MP3 speler mee onder het rijden..

Ik zing altijd zelf hardop..

Soms tot ergenis van de wandelaars is het bos

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:56

Ik reedt vroeger op mn shetje al met walkman ook al was dat niet echt een succes ivm het slingeren van het bandje. Later kwam de diskman die sloeg elke keer over... En nu die mp-3 het is een uitvinding!!!

Ja ik rijdt er dus wel eens mee niet zo vaak omdat hij in mn tas zit en die licht altijd in de auto en dan heb ik geen zin om m te pakken maar als hij in mn zak zit gaat hij zeker op

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:59

shadow0 schreef:
MirandaFuego schreef:
En het is echt niet eerlijk tegenover het paard...koop er dan ook één voor je paard, dan kunen jullie samen iets anders doen dan waar je mee bezig bent.......

Moet het dan ook dezelfde muziek zijn, of moet je dan muziek zoeken die je paard leuk vindt?

Ja, het moet natuurlijk wel de goéde muziek zijn!
Heb je een langzaam paard heb je een snelle beat nodig.
Heb je een paard wat rustiger moet kun je het beste wat R&B opzetten.

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:04

drie keer gedaan of zo, maar ik vind het helemaal niet gezellig.

je rijdt samen, en als je zo'n ding in je oren hebt herb ik gevoel of je in je eetnje rijdt, helemaal geen contact met je paard.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:32

Ik rijd er ook wel es mee. Vooral als ik met mijn verzorgpony langs het kanaal rijd. Dan wordt ik zelf sneller ontspannen en schrik ik zelf niet als mijn pony schrikt...das wel zo handig...

Ik playback wel mee maar zing niet hardop (wees blij ) en hij staat vrij zacht...En als er mensen langskomen zeg ik gewoon beleefd goedemiddag ofzo zodat ze wel weten dat ik ze zie en hoor enzo...

Maar vind het wel heerlijk met muziek op...zeker als ik een galopje inzet en hij galoppeert op de maat van de muziek...echt hemels!

Verder heb ik hem ook op bij het uitmesten (als ik er ben is er meestal bijna niemand...) maar niet als ik les heb op de manege...dat mag niet eens...anders kan je je instructrice niet horen...

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:38

Als ik met muziek rijdt is het veel ontspannender en zet ik sugar veel meer aan het werk. Normaal als ik iets hoor waar sug van kan schrikken dan heb ik iets zo van opletten en ben ik gespannen met mp3 speler heb ik dus dat niet en schrikt sugar niet meer zo vaak omdat als ik met aanspan ze zoiets heeft hhoooww wacht effe der is iets!! Daarbij als het koud is dan waait de wind niet zo in mijn oren. Zelf heb ik nu dopjes die kun je om je oor doen dus die blijven super zitten!!