Ik heb aan: normale rijbroek (pikeur montana, dus niet echt de dikste), een t-shirt met lange mouwen, daarover een anky fleece vestje (beste aankoop ooit, in de uitverkoop bij Drunens ruiterhuis voor maar 40 euro of zo, lekker warm dat het is!) en daaroverheen nog een fleece vest. Verder Stapp horse kousen en mijn leren rijlaarzen, een cap en Roeckl handschoentjes, de gevoerde versie, en dan gaat meestal na een kwartier de rits van mijn buitenste vest al naar beneden, en met het uitstappen weer dicht. En dan heb ik het tijdens het rijden gewoon warm, alleen vantevoren met het poetsen en tijdens het uitstappen vind ik het dan wel eens frisjes. En zoals hier al eerder werd opgemerkt, vooral een cap helpt heel goed, als de warmte niet langs je hoofd weg kan blijf je echt een stuk warmer.
Maar wij hebben de paarden thuis staan, dus als het echt koud is ben ik heel snel met afzadelen en een deken erop leggen, spullen opruimen, gauw naar binnen en lekker een beker warme chocomel, genieten!
doe een tshirt en een trui aan
soms 2 truien bij uitzondering en ik stik dan gewoon van de warmte.. mn jas doe ik pas aan als ik klaar ben met rijden... 

))

ikke ook hoor !!