Mijn Bijrijdster is onbetrouwbaar?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: Mijn Bijrijdster is onbetrouwbaar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:30

Zo die verzorgster van jou paard durft zeg
Als het aan mij lag, mocht ze ook per direct vertrekken, je geeft zelf eigenlijk al het antwoord op je eerste post

Jij kan haar niet bereiken? Zet een ander slot op je kast, licht je staleigenaar in en je stalgenoten over deze meid...
In mijn ogen gaat zij niet goed met jou paard om (rijden terwijl jij het niet!).

Poeh! Ik zou niet vriendelijk kunnen blijven als dit mijn verzorgster was en ik haar toevallig tegen kwam.

Succes ermee!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:42

ik snap 1 ding niet, hoe kan jouw bijrijdster het in dr hoofd halen om hem te rijden wanneer het haar uitkomt, ipv alleen op maandag zoals afgesproken is...
zoiets bedwnk je toch niet?!
ben zelf eigenaar van paarden maar heb ook heel lang daarnaast nog paarden bijgereden en ging nooit zomaar rijden zonder wat te laten weten en als er wat aan de hand was belde ik altijd meteen, niet meer dan logisch toch?

heel raar meisje die bijrijdster van jou

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:50

Renske20 schreef:
ik snap 1 ding niet, hoe kan jouw bijrijdster het in dr hoofd halen om hem te rijden wanneer het haar uitkomt, ipv alleen op maandag zoals afgesproken is...
zoiets bedwnk je toch niet?!
ben zelf eigenaar van paarden maar heb ook heel lang daarnaast nog paarden bijgereden en ging nooit zomaar rijden zonder wat te laten weten en als er wat aan de hand was belde ik altijd meteen, niet meer dan logisch toch?

heel raar meisje die bijrijdster van jou

Het kan nog gekker hoor,

Ik had een mini shet van 3 jaar oud,
77 cm hoog,
meisje verzorgde haar toen ik haar betrapte met het rijden op mijn shet terwijl was afgesproken dat ze dit nooit zou doen,

dat was ook een enkeltje exit trouwens,
En als ik jou was zou ik er ook een ander slotje op doen inderdaad,
Dan komt ze vanzelf wel de nieuwe sleutel vragen en kun je het haar meteen vertellen meid !

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:02

Beetje rare trekjes heeft ze zo te lezen, niet erg netjes.
En als je genoeg tijd hebt, heb je toch geen bijrijdster meer nodig? Gewoon weer zelf gaan doen
Idd zoals gezegd ander slotje en gewoon een keer met haar praten ofzo.

xxx

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:03

zooo... niet echt fijn
vooral omdat ie nog zoo jong was..

ik had eens een verzorgpaardje (samen met een vriendin..)
en ik kwam erachter dat er echt IEDEREEN (njaa.. mss overdreven, maar het waren er iig veel) die daar hun paard hadden staan, erop reed...
tis wel iets anders natuurlijk... maar wel banketstaaf voor ons

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:30

NathalieW schreef:
Kijk het is geen stelen of bedreigen of iets wat ze doet, maar ik vind het knap lastig om haar duidelijk te maken dat ik wil dat ze drastisch haar gedrag veranderd of stopt!

Mensen hun gedrag kun je helaas niet veranderen, vaak gaat het misschien even goed en vallen ze snel terug in hun andere patroon.

In het stuk tekst waar je het topic mee begint vind ik al genoeg redenen om hier een punt achter te zetten, ze kan overduidelijk haar afspraken niet nakomen en is zeker in mijn ogen niet verantwoord bezig.

Dat zijn dingen die toch een beetje in je moeten zitten, als je geen verantwoordelijkheidsgevoel hebt kun je ook niet goed voor andermans dier/spullen zorgen.

Ik zou als ik jou was per direct er een punt achter zetten, je hebt nu voldoende tijd om je paard zelf te doen. Maak haar duidelijk dat ze niet meer hoeft te komen.

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:20

Belker schreef:
Vragen horen thuis vraag Maar raak.
Wees je wel bewust dat hoe simpel een vraag ook kan zijn, internet is voor iedereen toegankelijk. Het kan best zijjn dat je bijrijdster hier meeleest.

dat zou heel fijn zijn denk ik, dan weet ze iig waar ze aan toe is, en hoe er over haar wordt gedacht. En ook dat er dus heel veel mensen het met de TS eens zijn, en dat geeft vaak toch ook de doorslag voor iemand. Ze is 19 blijkbaar, en voor de TS dus heel lastig om het zelf aan te pakken. Dan denk ik dat het juist heel prettig voor de TS is als ze dit leest

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:26

misschien kun je je spullen tijdelijk mee naar huis nemen zodat ze verder niks kan?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:47

Zo hey dat je eerst nog met haar gepraat hebt, dat ze niet meer mag rijden/komen dan alleen de maandag zoals afgesproken...

Afspraak is afspraak!!

Zeker in dit geval, je doet hem alleen op de maandag en de rest van de week NIET. Het is jouw paard dus jij bepaald de regels, ookal is zij ouder.

Ze zou zich dood moeten schamen juist omdat ze ouder is, dan mag je toch wel verwachten dat ze kan nadenken!

Die ging er echt linearecta uit en NIET op een aardige manier! Hoe durft ze zeg!!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:09

Ik ben sinds een paar weken bijrijdster van iemand en ik verbaas mij werkelijk over het lef dat de bijrijdster van de topicstartster heeft.
Overigens verbaas ik mij ook over het vertrouwen dat sommige paardeneigenaren in anderen stellen. Want 1 van de eerste dingen die ik heb gedaan was mijn naam, adres en telefoonnummer noteren voor de eigenaresse. Die was daar een beetje verbaasd over, maar voor mij was het niet meer dan normaal. Zij vertrouwt haar paard aan mij toe en ik vind dus dat ze mij moet kunnen vinden als dat nodig is.
Verder is er een afspraak dat ik op maandag en donderdag rij, daar hou ik mij dus aan. Zou ik op een andere dag willen rijden, dan overleg ik dat met de eigenaresse. Ik zou het andersom n.l. ook niet prettig vinden als ik een afspraak maak die wordt geschonden.
Ik ga dan ook mee met de meningen dat je deze dame best mag vertellen waar het op staat (ongeacht leeftijd) en je waarschijnlijk beter kan zoeken naar iemand anders.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:31

Inderdaad dat vind ik overigens ook raar, dat je haar niet kunt bereiken.

Ik vraag als ik een bijrijdster heb (op het moment niet) ook het telefoonnummer, het adres etc... emailadres desnoods ook nog.

Als ik ze niet kan bereiken, heb ik niets aan ze! Stel dat je paard een blessure heeft en niet mag lopen of wat dan ook en je kan het je bijrijdster niet kunt vertellen
Of als jij eens een dag extra wegmoet en je niet kunt overleggen of je bijrijdster hem die dag ook kan doen... etc...

Barbara88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 12:42

ja maar ze heeft het mobiele numer wel. Maar toen ze dat belde bleek dat het nummer aan iemand anders behoorde....

DaihyoJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 12:48

Jee, wat een lef.
Ik zou het niet eens in mijn hoofd halen
En nou maakt het Lies niet eens veel uit wat ik met Tout doe.
Behalve de dingen die ik niet mag.
Ik zou het niet eens in mijn hoofd halen!

Maar goed, enkeltje exit is duidelijk.
Ik hoop dat de code veranderen en briefje hebben geholpen.
Weet je inmiddels al iets?

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 12:51

Hoe dan ook, je zult met haar in contact moeten komen.

En dan zou ik haar als ik jouw was vertellen dat je zelf alle tijd weer hebt voor je paard en dat het met een bijrijder gewoon niet goed is bevallen (en dan hoef je je niet schuldig te voelen ofzo en verder hoef je ook nix meer toe te lichten en ook niet haar tegemoetkomen door nu nog afspraken hierover te maken).
In een keer duidelijk zijn, niet eromheen draaien door voor jezelf excuses te verzinnen dat ze onzorgvuldig is met je spullen. ook helemaal niet beginnen dat je denkt dat ze liegt, het is je niet goed bevallen zo en daarom zie je er vanaf. Daarmee de kous af.

Veel succes..

Ineke2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:25

barreltjuh schreef:
ja maar ze heeft het mobiele numer wel. Maar toen ze dat belde bleek dat het nummer aan iemand anders behoorde....

Ja dus moet je ook haar adres en eventueel emailadres hebben.
Overigens zou ik al meteen een goed gesprek hebben met iemand die een 'vals' telnr geeft, zo iemand vertrouw ik dan plots al een heel stuk minder, zeker met zo'n kostbaar iets als mijn geliefde dier(en)

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:42

weetje ik krijg het idee, dat ze het helemaal niet zo erg nauw neemt,(de TS ) met het feit dat zij een bijrijder heeft, die doet en laat wat zij wil. Vind dat je er nogal makelijk mee omgaat. En al kom je haar neit tegen en je weet dat ze iedere dag komt, dan zou ik er gewoon de hele dag zijn tot mevrouw komt.En dan zeggen, zoek jij maar een ander verzorgpaardje of koop er zelf eentje.

NWDynamite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 17:12

Ja maar ik heb een niet/meewerkend rooster en dat is echt onmogelijk.
Nja Ze is verleden tijd:D
De stalbaas belde meteen toen ze er was en ik heb het met mijn vader fijn afgehandeld Ze mag niet meer op de stal komen en zal al helemaal Line Dancer niet meer van dichtbij zien
Er is een brief opgehangen dat als iemand haar bij de stal ziet dat ze eerst moeten vragen of ze wil vertekken en als ze dat niet wil, de stalbaas erbij halen
Gelukkig

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:21

nouja!!!!! Ik zit dit verhaal echt met verbazing te lezen gewoon!!

Die durfd zeg! Ik snap niet dat je je dat soort dingen in je hoofd haalt... Ik ga met mijn verzorgpaardje om zoals ik met mijn eigen paard zou doen, en dat geld ook voor de spullen.

Maar gelukkig voor jou dat ze vertrokken is!!

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:25

Fijn dat ze is vertrokken en niet meer op stal mag komen, dat zal een hele opluchting zijn

NWDynamite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 17:26

Er is echt alvast een last van mijn schouders afr zeg:D
Eindelijk nu eindelijk mijn paard ''terug''
Zal ook Line wel weer iets actiiever zijn met rijden ;D

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:27

Gelukkig maar, wat een r-o-t mens zeg, jeetje..

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:46

Gelukkig

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:54

gelukkig dat het goed is afgelopen zeg
ben wel benieuwd hoe zij reageerde (ben niet nieuwschierig hoor echt niet )

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:00

ja, haha, wij willen ALLES horen

fijn voor je, en inderdaad, je zal vast het gevoel hebben dat je je eigen paard weer terug hebt. is toch te gek voor woorden he?

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:18

super!!! Hoe reageerde ze nou? Daar ben ik wel erg benieuwd naar eigenlijk. Een grietje met zo'n lef als zij heeft meestal toch wel een woordje tegen te spreken. Nou ja ik denk dat de aanwezigheid van je vader heel erg goed was daarvoor. Ik hoop voor je dat ze nu echt verleden tijd is.