Wat betalen jullie voor een dressuurles?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Re: Wat betalen jullie voor een dressuurles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:25

Bij de ene instructrice betaal ik 15 euro voor een uur privéles. Soms rijd ik samen les met een vriendin, dan betalen we elks 10 euro. Die instructrice rijdt zelf Z2-niveau.
Bij een andere instructeur betaal ik 25 euro voor een uur. Hij rijdt Saint-Georges.

Al bij al vind ik het niveau niet echt heel belangrijk, voor mij telt het vooral dat de persoon in kwestie de dingen duidelijk kan overbrengen en niét alleen de slechte dingen bovenhaalt (dat deed mijn vorige instructrice wel), maar het ook zegt als je een oefening goed afgelegd hebt!

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:41

Ik rij bij ons op stal mee in de groepsles, maar dat bevalt me eigenlijk niet. Ik betaal daarvoor 5 euro per uur.
Ik ben nu op zoek naar iemand in Friesland waarbij ik prive les kan rijden. Iemand die toch een beetje redelijk niveau heeft zeg maar.
Aangezien ik nog niet zo heel erg lang in Friesland woon heb ik geen idee bij wie je goed kan gaan lessen.Misschien hier iemand ideeen?

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:43

waar woon je precies?

rij je wedstrijden? heb je een pony paard?

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:49

Ik woon bij Harlingen en ik heb 2 paarden. Ik denk dat ik wel weet van wie jij les hebt en daar wil ik geen les van . Ik zoek een echte dressuurruiter zeg maar.

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:51

Heb les van Liseon Kamper, rijdt GP-niveau. Ik betaal 50 euro per uur en ga dan 1x per twee weken.

Ik ben superenthousiast over haar aanpak, heel paardvriendelijk en consequent. Alleen duurt het bij mij zo lang voor de "nieuwe" kwartjes vallen (en de oude eruit zijn...), maar ze heeft veel geduld gelukkig!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:52

@puppetje

haha dus je wilt geen les van tineke hoekstra?

hihi ze kan ook goed dressuur geven hoor

op manege de Welle in Welsrijp kun je op maandag avond ook rijden dan krijg je les van Jel Schuurmans en die is wel streng maar men noemt haar goed.

uhm. zit je bij een rij vereninging?

Puppetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:55

Bij de Welleruiters

Toledo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:58

Ik les bij Edward Gal en betaal per uur het sommetje van € 80

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:01

Ik les bij Karen Galema. Ze vraagt dacht ik voor een uur € 60,00, maar ik doe meestal drie kwartier en dan is het € 42,50. Ze geeft echt super les . Als Tivoli weer beter is wil ik ook eens bij Bart Bax gaan lessen, die vraagt ook € 60,00 voor een uur.

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:20

wat betalen jullie hierzo toch allemaal veel zeg!
ik vond bart bax(bij de instructieweken op het knhs centrum) niet het beste in lesgeven.

ik heb zelf les van iemand die nationaal reed. (dus geen basisklasse) m'n ouders betalen er 25 euries voor. en dat ik bij niemand anders ga lessen..komt bij mij niet uit m'n mond want t gaat fantastisch sinds ik een half jaar van hem les heb. je kunt je paard/pony ook bij hem stallen als je op vakantie bent of dergelijke. reiskosten rekend hij niet.

Melanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:45

Mijn tante en ik lessen samen, ze betaalt 60 euro voor een les.
Mijn mijn tante ( Franny Buitelaar ) hoef ik niets te betalen, dus dat is wel fijn.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:10

Ctal schreef:
Elisa2 schreef:
1x in de 2 wkn krijg ik les van Boudewijn Heuseveld op m'n werk,hij is er een uur voor 3 paarden vanwaar ik er dan 1 doe.Maar dat wordt voor mij betaald door m'n werkgeefster,Zij betaalt hem geloof ik e75,- per uur dan.Hij komt daar aan stal. Verder heb ik 2x in de week les van een prix st. george amazone bij wie ik rijdt.Daar krijg ik dus voor betaald :-}. En 1x in de 2 wkn heb ik les met m'n jonge paard bij Henk Delen,daar betaal ik 25 euro voor een half uur/3 kwartier,wij werken dan puur aan de basis.

Volgens mij vraagt Boudewijn Heuseveld 50 euri per uur.
Heb les van iemand die van hem les heeft...zij vraagt 30 euri per uur ( voormalig LT amazone)

Zou ook best kunnen,ik hoef het gelukkig niet te betalen

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:11

Puppetje schreef:
Bij de Welleruiters

op rij je daar ook clubles bij ? ik namelijk wel

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:13

Nee ik rij geen les bij de Welleruiters. Ik les gewoon mee bij ons op stal, maar ik ben van mening dat je in een priveles meer leert dan groepsles. Ik zit ook een beetje te denken aan Esther Liano ofzo.

diandra_15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:15

Ik heb les van iemand die tot de z2 les geeft en zelf ook z2 rijd... het kos me 30 euro voor anderhalfuur..

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:17

Ik les bij Patricia Wildschut, 15 euro voor een half uur ( ik dacht 12.50 als je bij haar op stal lest ) Ze heeft lichte tour gereden en is nu jury lid. Ik les al vanaf dat ik een jaar of 12 was bij haar dus ik kan wel zeggen dat het goed bevalt

Civic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:19

Ik krijg les van een amazone/instructrice ( Birgitte Tammeling )die zelf al heel wat jaren in de paarden zit. En ik betaal bij haar 30euries. Ben echt super tevreden over haar en we gaan echt keihard vooruit.
Als je in mijn omgeving goedkoper les hebt, dan krijg je gelijk les op een minder hoog niveau...

En ik kan het super met haar vinden, zij met mij en ze vindt mijn paard ook een super dier. ZO nu en dan stapt ze er zelf ook eens op!

car0linee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:26

k weet niet hoe hoog die man rijdt waar ik les van krijg maar hij beleerd wel veel paarden en danksij hem gaat het nu steeds beter! en ik benook heel erg tevreden. ik betaal 10euro per week en dan heb ik 2x per week 1uur priveles..

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:23

XlucienneX schreef:
Puppetje schreef:
Bij de Welleruiters

op rij je daar ook clubles bij ? ik namelijk wel

waar zitten die in friesland? klinkt mij bekend in mijn oren?

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:48

[quote="HocusTivoli"]Ze vraagt dacht ik voor een uur € 60,00, maar ik doe meestal drie kwartier en dan is het € 42,50.quote]

hihi, volgens mij klopt dit niet helemaal, want dan is het per uur duurder.
60 min = 60 euro
45 min = 42,50

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:50

Barbara_m schreef:
diddlmouses schreef:
Ik betaal 40 euro per uur.
Ik krijg les van Moniek van Dijk, wat zed precies rijd weet ik niet allemaal hoor

Maar ze geeft iig onwijs fijn les en we zijn er al stukken door voorruit gegaan.

Ze rijdt LT en is bezig met de overstap naar de ZT.
Moniek is namelijk een vriendin van me. Hele fijne meid, kan heel goed rijden. Leuk om te horen dat dat hetzelfde gaat met het lessen bij haar.

Ik dacht wel dat je haar zou kennen en zou weten wat ze rijd
Ze is mijn vroegere buurmeisje en vriendinnetje

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:58

Ik heb nu bijna 2 jaar lang priveles van Judith Ribbels in Eibergen. dan betalen we ongeveer 30 euro per uur dat ook wel eens uit kan lopen. zij heeft o.a. eens de Pavo Cup bij de 5 jarigen gewonnen met de ruin Robin Hood die vlak erna naar Amerika is verkocht.

hiervoor heb ik van iemand anders les gehad die zelf Z dressuur heeft gereden en toen zij minder tijd had zijn wij via haar naar Judith gegaan. en eigenlijk klikte het gewoon, met wat voor paard ik ook aan kom waaien, kan ze me wel verder helpen. ze heeft me de afgelopen jaren echt vooruit geholpen en ben wel blij dat ik les van haar heb.

verder heb ik weleens clublessen gevolgd bij Edwin Langevoort uit Enter en daar betaalde je ongeveer 12.50 per les opfzo? ik weet het niet precies meer, en dan zat je met max. 4 man in een les.

heb ook eens een les gehad van Remi Bastings (ruiter bij de Watermolen in Haaksbergen) maar heb geen flauw idee wat ik daarvoor moest betalen.

en ik heb eens een les gevolgd van een oud bondscoach van Duitsland en Grand Prix ruiter Rick Klaassen, daar moest ik toen 75 euro voor betalen en toen heb ik ongeveer een uurtje les gehad met nog een ander persoon. helaas zit hij echt heel ver weg, maar het klikte echt super. ik kwam ook met een gewelidig gevoel over mezelf en mijn paard de les uit. als ik weer eens een echt dressuurpaard onder me kont krijg die wat verder is wil ik zeker weer bij hem gaan lessen.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:04

Ik krijg 1x inde 2 weken (anders vinden m'n ouders het te duur) een 1/2 uur prive-les van 20,- euro. Wat mijn instructrice voor nivo rijdt weet ik niet, maar ikzelf vind dat ze erg goed kan rijden en geeft me goed les.
Zelf vind ik 20 euro een beetje overdreven veel, maar ik heb juist voor priveles gekozen, omdat ik in die les veel meer leer dan groepsles. (groepsles is voor 1 uur 10,-)

xxx

Presley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:18

Ik betaal €20,- per uur voor prive les. M'n instructrice komt altijd naar mij, wat ik wel een groot voordeel vind. Soms rijdt ze ook wel eens tijdens de les op m'n pony, als het even niet wil en ze gaat ook wel eens mee op wedstrijd.
Ze rijdt zelf Z dressuur geloof ik.

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:42

RUBYWHITE schreef:

Bij de Welleruiters

waar zitten die in friesland? klinkt mij bekend in mijn oren?

In Welsrijp.