russel schreef:Ik heb ook Myler, maar als ik het uitleg aan mensen die al jaren in de paardensport rijden en dit bit niet kennen, krijg ik steeds te horen dat het gruwelijk scherp is omdat het zo dun is. Is dat nou zo??
Het plaatje van mijn dochter op haar pony was een onrustige hand en een onrustige pony....
we zijn van een dubbelgebroken rvs water trens naar een K&K ultra aurigaan enzovoort overgegaan op een Myler (en Myler heeft verschillende bitten voor veschillende levels) Ik ging voor de allernieuwste K&K en ben naar huis gegaan met een dunnen Myler, waarvan ik verwachte dat de pony er alles aan zou doen om de druk kwijt te raken ook omdat mijn dochter geen rustige hand had....
Rijtechnisch is er niets veranderd (= dochter is niet beter gaan rijden/oplossingen niet gevonden rijtechnisch of wat dan ook) en nu naar een aantal weken loopt de pony nog super, ontspannen hoofd rustig en mij dochter heeft haar handen stil....
Ik ben/was van mening hoe dunner hoe scherper maar vraag me nu toch af of sommige problemen niet te maken met het bit en dan mn de dikte... heeft daarnaast ook te maken met het incasseringsvermogen van het betreffende paard vwb een dikker bit.
En jmet een dunner bit heb ik het nog steeds niet over een prikkeldraadje..
Nu kan ik begrijpen dat een pony een kleinere mond heeft dan een paard.. vraag me dan alleen af waarom bijv. Sprenger geen apate bitten verkoopt voor pony's.... dus dunner dan 18 mm.....