Wat vinden jullie paarden nou ECHT lekker???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Piroska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 20:19

Mijn pony word helemaal wild al ik met een mandarijntje kom aanlopen. dat vind ze zoooo lekker!
En peren vind ze ook lekker.

RZDLover

Re: Wat vinden jullie paarden nou ECHT lekker???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 20:24

mijn pony's zijn helemaal weg van slobber en bananen.
Rosalinde lust zelfs tomaten.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 22:22

Lowara is hordendol op koffie. zodra de hoefsmid er is en hij een kopje koffie krijgt.. hoed je.. Lowara wordt dan ineens een reuzen bedelende hond want ze mag het kopje altijd uit likken

Joey vind suikerspinnen helemaal geweldig

Cezanne houdt van pannekoeken, bij voorkeur met appel.

Jasper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 22:37

Gemberkoekjes, appels, wortels maar vooral wilgentakken.

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 22:53

Die van mij vind walnoten heerlijk iedere keer als hij even in de tuin staat als ik wat moet pakken binne dan staat iie weer lekker op dii dingen te kane (weet iemand trouwens of dat wel zow goed voor ze is??)

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 22:58

hmm, peertjes staan denk ik op #1 bij Jel, maar allemaal lekkers in een emmer warme slobber is wel het allerleukste. Hij wil ook altijd de mayonaise van mijn patatjes aflikken, de patatjes mag ik dan opeten In de zomer gaan we ook wel eens naar de benzinepomp voor perenijsjes (framboos moet'ie niet, en roomijs ook niet. Dat neem ik dus altijd om er zelf ook nog van te kunnen genieten )
Hij heeft trouwens ook vorige week een blikje sinas uitgeslurpt. Het maakt hem geloof ik niet eens zoveel uit wat er in zit, hij vind het gewoon een heel leuk spel om uit flesjes, bidons en blikjes te drinken

Ohja, en als ik in de herfst met een vriendin naar het bos ging om tamme kastanjes te zoeken, aten onze pony's ze vrolijk op. We konden ze dan gewoon los laten en dan liepen ze door het hele bos kastanjes te vreten. Met prikkels..
Laatst bijgewerkt door chaai op 18-11-05 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 22:59

mijn paardje is dol op een boerse peen!!

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:04

Uhm tjaah ...
Die van ons krijgen altijd : Altijd gras ,Hooi , Stro , Bieten , (Af en toe voer uit de zak) , en dingen wat we van de boer krijgen enzoo !
Ze eten wat er is , dus al ze eens een peer ofzo krijgen vinden ze dat heel lekker , omdat ze het maar af en toe krijgen . En dat willen we zo houden . Nu in de winter worden ze wel meer bijgevoerd !
En iets lekkers wat je kan brouwen is :
-Oud brood
-Fruit
-Zakkenvoer

Je plet het fruit (dat licht op dat oud brood) , als dat tegoei geplet is , dan meng je dat voer erbij . En dat vinden ze heerlijk !

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:10

Stophoest.

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:18

Ze zijn helemaal gek van wortels. De oudste laat alles er voor staan, zodra ze weet dat er wortels in de buurt zijn laat je haar slobber, hooi of brok liggen. Sowieso lust deze merrie niet zo veel, brood, paardensnoepjes of suiker vindt ze niet veel aan. Maar wortels en ook appels vindt ze geweldig!

Haar dochter van 7 lust juist weer alles, die krijgt ook veel paardensnoepjes van me. Ze schooit daar vreselijk door.

Onze 2 jarige lust ook wel veel heb ik het idee. Maar ze eet nu een beetje langzaam, denk dat ze een beetje last van haar tandjes heeft. Wortels krijgt ze niet zo goed weg.

lumikki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:24

Banaan...en roggebrood. Druiven zijn ook helemaal het einde

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:55

mijn paard is verzot op mais kolven en een grote peen past er ook wel in peren druiven je kan ook bloemkool proberen mijn paard vindt dat ook lekker !

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:54

Omar is gek op een peer, appels en wortels en een bak slobber

o1_Esley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:45

Oooh, Esley is echt een alleseter en volgens mij vind hij alles wel lekker... banaantje (niet meer dan 1, door verstopping!), sinaasappel en mandarijn ALLES MET SINASSMAAK, gesmolten en afgekoelde Split
ijsje of een Raket (niet ijskoud i.v.m. koliek), muesli, appelmoes en -stroop, ALLES MET KNOFLOOKSMAAK en kruiden, 'Mintz' ofzo van die paardenpepermuntjes, bananensnoepjes, tomaat, APPELS, Cassis, KRUIDNOOTJES, slobber, water en gewone meloen... Roggebrood met iets lekker zoets erop, een fruit/groentesalade met honing, en geweekte volkorenbeschuit met een beetje suiker Bofkont dat die is

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:45

Meest favoriet is toch wel een smoothie van de AH Degene waar Kiwi-banaan-yoghurt en sinaasappel inzit

Maarja da's een dure grap dus houden we het gewoon op banaan en bananensnoep en ja daarvoor laat ie liever een appel of wortel voor liggen

Verder vind hij drop ook erg lekker maar dat krijgt ie eigenlijk nooit....

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:47

mijn bolletje is helemaal weg van Krentebollen! als ik die tevoorschijn haal komt ze zowat door de tralies van de stal heen!

charmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 12:37

zoals ik al eerder zei zijn de berichten overweldigend en ik heb idd ook al e.e.a. uitgeprobeerd zoals de peer die erg goed is bevallen, mais heb ik ook zien staan en dat ga ik ook uitproberen, mais uit zo'n blikje, denk dat dat ook wel goed zal bevallen, verder heeft hij opeens powerdrink ontdekt maar wist nog niet goed hoe dat te drinken uit zo'n bidon dus per ongeluk dopje eraf gebeten *oops* maar na 4 a 5 x kauwen had hij door dat dat niet eetbaar was en spuugde het gelukkig weer uit pffff.

Mariska

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:42

Die van mij vindt HOOI het allerallerallerallerlekkerst wat er is! Daar laat ze biks en wortels en wat dan ook voor liggen!

de laatste tijd moet ze ook antibiotica hebben, en dat at ze niet (logisch, moet je maar es proeven als je paard dat krijgt, dat is SMERIG!), dus nu mix ik het met slobber, muesli, wortels, appels, knoflook, paardensnoepjes, een handje biks en een beetje suiker. Rare combi, vind ik ook, maar ze vind het FANTASTISCH!

charmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 12:47

Kleintje19 schreef:
de laatste tijd moet ze ook antibiotica hebben, en dat at ze niet (logisch, moet je maar es proeven als je paard dat krijgt, dat is SMERIG!)

nou nee dank je... ik geloof het zo ook wel

Klaartje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:51

Appeltjes
Je kan haar geen groter plezier doen dan met appeltjes, het schuim vliegt je werkelijk dan om de oren.

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:29

Bier en broodjes appelstroop

Op wedstrijden enzo drinken ze soms niet genoeg water scheutje appelsap en de emmer is leeg

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:43

Melody lust niet zoveel...Kieskeurig!
Gras,
Brokken,
Musli (Aleen kruidenmusli de andere soorten kijkt ze niet naar om)
Appel (aleen verse ongerimpelde en soms maar 1 hap of helemaal niet ,of ze neemt een hap en spuugt het weer uit)
Pepermunt (heel afentoe als ze echt zin heeft in iets zoets)

Heb haar als veulen niet veel verwend dus ze kende aleen maar gras en brokjes...

Toen ze zadelmak gemaakt werd heb ik ooit een appel voor dr meegenomen en in dr voorbak gelegt..
2weken daarna lag ie er nog ze heeft gewoon dr brokjes eromheen weggegeten en de appel laten liggen!

ijspeert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 15:04

Koen mijn paard is verzot op ontbijtkoek en ook kerststol vindt hij lekker,
meestal krijg hij slobber met brood en appels of wortels als hij de emmer al ziet en hij staat aan het eind van de wei(300meter) komt hij in volle galop aangestoven.Daar in tegen vindt hij paardensnoepjes erg vies

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 15:14

Ik had van de zomer niets anders dan een nectarine bij me, toen ik m'n bijrijd-Arabje uit het land moest vissen... Dat was een enorm succes
Helaas voor haar vind ik ze zelf veels te lekker en heeft ze ze nog niet weer gekregen (maar meestal krijgt ze een stukje appel, een boterham of snoepje - als ze iets 'tussendoor' krijgt).