wie geeft er les op een manege zonder dilpoma

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loveprince

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 16:18

als je op een manege werkt kun je toch niet je klanten laten tekenen voor eigen risico

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:19

LDRD zei geloof ik eerder al, dat dat niks voorstelt, zo'n papiertje
Dus dat het niks uitmaakt of je dat wel of niet laat ondertekenen

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:19

LDRD schreef:
Needje schreef:
en de mensen willen kwaad. quote]

Dit kan je niet als 'kwaad willen' zien hoor!!!
Je weet niet half hoeveel schade uit een ongeval kan voortvloeien. Moet de gelaedeerde dat dan maar zelf ophoesten???

Nee, maar wist ff niet zo snel hoe ik t moest verwoorden. Mensen kunnen er vaak nix aan doen, het is vaak hun verzekering die het op de club gaat verhalen. Maar er zijn genoeg mensen die nu zeggen dat ze de club nooit aansprakelijk stellen, maar als er dan wat gebeurd dat dus wel doen. (juist door de hoge kosten vaak)

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:20

BeppyLotje schreef:
@ Kiwiko: Dus ik ben dan verantwoordelijk?

Hangt ervan af. Als jij les geeft in opdracht van de pensionhouder en de afspraken en betalingen worden ook allemaal via hem geregeld dan is hij verantwoordelijk.

Regelen de lesklanten de lessen en betalingen rechtstreeks met jou
dan ben jij inderdaad verantwoordelijk.

Stel kind komt in een rolstoel door val van paard. Dan kunnen de kosten van de rolstoel op jouw verhaalt worden. Kind kan dan niet meer met de fiets naar school. Dus de kosten van het halen en brengen van de rest van zijn/haar schoolcariere kan op jouw verhaald worden. Om maar een voorbeeld te noemen. Vergeet het Smartegeld ook niet. Wordt ook steeds populairder in nederland. Dus hup tel er nog maar wat bii.

loveprince

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 16:21

maar dan heeft het dus geen nut dat janneke haar klanten laat tekenen

Simbaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:21

hmm, volgens mij ga ik het er nog maar een eer met mijn baas over hebben, lijkt me een goed idee..

En janneke, er mag wel les gegeven worden, maar niet aan mensen die niet bij ons op stal staan. Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik weet wel dat wij ook geen les mogen geven op ONZE pony's aan andere mensen. Want dan nemen die mensen geen les van Jac. Maar dat is gewoon een huisregel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:21

runningkawa schreef:
LDRD zei geloof ik eerder al, dat dat niks voorstelt, zo'n papiertje
Dus dat het niks uitmaakt of je dat wel of niet laat ondertekenen

weer wat geleerd

sowiso komen hun niet meer zo vaak want ze hebben een eigen pony en een van de 2 heeft een breuk

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:22

loveprince schreef:
maar dan heeft het dus geen nut dat janneke haar klanten laat tekenen

Zoals ik begrepen heb heeft dat idd geen nut..

Simbaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:22

lindsey schreef:
BeppyLotje schreef:
@ Kiwiko: Dus ik ben dan verantwoordelijk?

Hangt ervan af. Als jij les geeft in opdracht van de pensionhouder en de afspraken en betalingen worden ook allemaal via hem geregeld dan is hij verantwoordelijk.

Stel kind komt in een rolstoel door val van paard. Dan kunnen de kosten van de rolstoel op jouw verhaalt worden. Kind kan dan niet meer met de fiets naar school. Dus de kosten van het halen en brengen van de rest van zijn/haar schoolcariere kan op jouw verhaald worden. Om maar een voorbeeld te noemen. Vergeet het Smartegeld ook niet. Wordt ook steeds populairder in nederland. Dus hup tel er nog maar wat bii.

Jaa, het wordt allemaal via haar geregeld. Maar ik heb ook geen contract ofzo. Ik geef daar gewoon les en krijg daar een beetje geld voor. Verder niks

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:23

BeppyLotje schreef:
hmm, volgens mij ga ik het er nog maar een eer met mijn baas over hebben, lijkt me een goed idee..

En janneke, er mag wel les gegeven worden, maar niet aan mensen die niet bij ons op stal staan. Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik weet wel dat wij ook geen les mogen geven op ONZE pony's aan andere mensen. Want dan nemen die mensen geen les van Jac. Maar dat is gewoon een huisregel.

er is destijds gezegt tegen ons dat er dan een slot op de poort kwam door de gemeente en ze kan bij wubbe moesten zitten omdat dit argrarisch gebied is. dus dat heeft niets met de huisregel te maken.

maar dat is off topic

loveprince

Re: wie geeft er les op een manege zonder dilpoma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 16:23

Maar dan vind ik wel dat er dus veel meer beter en strenger gekeurd moet worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:24

loveprince schreef:
Maar dan vind ik wel dat er dus veel meer beter en strenger gekeurd moet worden

ben ik ook met je eens, maar dat is overal..ook in de horeca bv

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:24

Door wie moet er dan steeds gekeurd worden?

een manegehouder of lesgever hoort zelf ook zijn dingen te weten.
En zo te voorkomen dat je in de sh* komt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:26

helaas moet ik weer verder met waar ik mee bezig was dus vanavond kom ik hierop terug

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:26

En als alles altijd eerlijk zou verlopen dan hoeft er helemaal niet meer gekeurd te worden. Dan deed niemand iets wat eigenlijk niet mag.

Keuren is ook maar een momentopname en morgen kan alles anders zijn. Helaas blijkt dat keuringen noodzakelijk zijn om te voorkomen dat het helemaal een zooitje wordt.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:27

Citaat:

Dit gaat dus niet op. Wij als vereniging stellen ook de instructie aan, en de lessers betalen ons. En wij weer de instructie. Maar toch is de instructie de eerste verantwoordelijke. Zij geeft ten slotte de les.

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 16:27

ja maar in de horeca kun je niet van je paard vallen, alleen van je kruk als je te veel gezopen heb hihi. dus dan zou iedereen een manege moeten verlinken als we willen dat er veilig word omgegaan met kinderen dan zijn we er ook meteen vanaf dat genaai over aanklagen enzo toch?

loveprince

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 16:29

maar helaas is niet iedereen zo eerlijk dat ze zich aan de regels houden. dus moeten ze maar meer mensen die keuringbevoegd zijn in dienst nemen zou ik zeggen hihi

Simbaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:31

O okee, nou ik bergijp wel dat ik flink de sjaak ben als er iets gebeurt met mijn lesgeefkindjes. Ik ga het er toch nog een keer over hebben en houd dit topci goed in de gaten. Helaas moet ik nu gaan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:33

loveprince schreef:
maar helaas is niet iedereen zo eerlijk dat ze zich aan de regels houden. dus moeten ze maar meer mensen die keuringbevoegd zijn in dienst nemen zou ik zeggen hihi

Laat ze maar lekker oneerlijk zijn
ze komen zichzelf wel tegen als ze een beetje pech hebben...

Het is maar welk risico je wilt lopen

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 16:35

weet je wel hoeveel manege eigenaren meiden die niet gediplomeerd zijn in de tuuuut kan helpen zoals ik en velen anderen

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:38

Maar waarvoor doet iedereen zo moeilijk?
De wetgeving verplicht een ieder die lesgeeft gediplomeerd te zijn of er moet iemand naast staan die gediplomeerd is.
Je hebt genoeg aan een basisopleiding Orun en dan ben je voor alles ingedekt.
De verzekering keert stomweg niet uit als je niet gediplomeerd bent en er niemand naast stond die dat wel is.
Een briefje dat het deelnemen aan lessen op eigen risico is heeft geen zin!

Iedereen die dus op een manege lesgeeft en geen diploma heeft om dat "beroep" te mogen uitoefenen is dus heel stom bezig, een basiscursus kost €200,- en dat is een stuk minder als dat iemand in jou les ten val komt en voor de rest van zijn leven invalide is
Laatst bijgewerkt door aafje87 op 15-11-05 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:39

veel

maar nogmaals, neem je dat risico of niet?

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:39

eigenlijk is het heel simpel geen diploma veel problemen....
en wel diploma wat minder problemen (verzekeringstechnisch dan gezien laat ik de klanten ff buitne schot )

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 16:41

maar als je dat risico neemt zonder dat te weten is dat toch heel heel stom van de eigenaar van de manege