Wie rijden hier nog meer met (alleen) les met slof?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Margarita_

Re: Wie rijden hier nog meer met (alleen) les met slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:07

ik heb ook een tijdje met een slof gereden tijdens de les, ik vind het een goed hulpmiddel mits goed gebruikt natuurlijk!
Hier staat ook hulpmiddel.. het is een extratje, waar je uiteindelijk zonder moet kunnen

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 19:07

PriscaZ schreef:
Bonny4life schreef:
de foto is een momentopname, ik vier juist gewoon mee indien nodig en ik zei ook al het is een momentopname, gister met les viel me ook op dat wanneer ik keek hoe los/strak hij zat dat er een hele boog in hing, dan dacht ik oke mooi! en reed ik weer verder, zo controleer ik mezelf steeds.

Dan was het misschien slimmer geweest een andere foto met slof te plaatsen, want op deze foto zie je absoluut geen vieren van de teugels...

ja misschien had ik beter een andere kunnen plaatsen maar het maakt mij niks uit dat hij hier niet helemaal viert, ik trek haar kin niet op de borst ofzo hoor als jullie dat denken te zien, maar ik had geen andere foto dus tsja werd het deze!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 19:08

_Margarita_ schreef:
ik heb ook een tijdje met een slof gereden tijdens de les, ik vind het een goed hulpmiddel mits goed gebruikt natuurlijk!
Hier staat ook hulpmiddel.. het is een extratje, waar je uiteindelijk zonder moet kunnen

yep precies, je probeert er vooruitgang mee te boeken maar de bedoeling is dat je er niet eeuwig mee blijft lessen!! maar zolang hij nodig is wel.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:18

Ik heb het een beetje doorgelezen en ik denk dat je al heel wat tips hebt gekregen..

Enige tip die ik anderen kan meegeven is: Een slof is bedoeld als hulpmiddel niet als dwangmiddel..

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:56

Bonny,ik ga je niet afvallen,probeer je alleen maar te helpen en ik denk dat het echt verstandig is om te gaan rijden zonder slofteugel..dan leer je nl pas echt paardrijden,en kun je sommige reacties hier misch. wat beter begrijpen.Ik begrijp jouw ook wel,heb zelf ook ooit op dat punt gezeten{alleen dan zonder slof} maar bij paardrijden horen dipjes en het is niet altijd makkelijk,maar je komt er altijd beter uit.Maar niet als je naar een dwangmiddel zoals de slof grijpt.Mijn ervaring is dat combinaties daarmee alleen achteruit gaan.Oja het lijkt in het begin alsof je erg vooruit gaat,maar dat is tijdelijk neem maar van mij aan.En ik denk dat je goed genoeg kan rijden om het zonder slof te doen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 20:04

_Dorien_ schreef:
En dat er bij paardrijden geen kracht nodig is zou ik nog niet zo zeker durven zeggen. Je mag niet aan de teugels trekken, ja das een feit, maar je moet je hand kunnen plaatsen en als je paard zijn hoofd eens even in de lucht wou gooien (ook al speel je op de teugels etc etc ..) kun ik die niet tegenhouden.

Moet dat dan volgens jou? Voor mij is het een teken dat er toch nog iets niet klopt als een paard met zijn hoofd slaat. No problem, je gaat zoeken naar de oorzaak en lost die op, ipv als symptoombestrijding die kop maar op de plaats te houden.
Maar dat is idd ieder zijn mening zoals je onderin je reactie al zei. Ik wil ook echt niet zeggen dat je niet kunt rijden oid hoor maar op dit punt verschillen we gewoon van mening en daar zijn discussies voor he

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:17

Ik rij zowiezo niet met slof, want ik kan er echt niet mee rijden. Ik heb nou al moeite om mijn handen stil te houden, dus als ik met een slof ga rijden trek ik er alleen maar aan. Nee daar rijd ik dus echt niet mee

Verder heb ik er niks tegen, maar wel als er mensen zijn die denken dat ze met een slof kunnen rijden, maar het dus echt niet kunnen en dat ze de rug van hun paarden lopen te verkl*ten

Misschien een beetje overdreven, maar dat is mijn mening
Een vriendin van mij rijd wel met een slof op haar haflinger, maar ze is niet zo iemand van ; ja ik kan mijn paard aan de teugel trekken..
Mn vriendin gaat er heel rustig mee om

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 22:33

ieder zijn mening erover, maar ik gebruik de slof niet omdat mn pony een dipje heeft, zo is haar karakter nou eenmaal, heb haar lang genoeg om dat te kunnen weten, en het vooruitgaan is niet van korte duur denk ikzelf hoor, ik merk dit namelijk ook met rijden zonder de slof, dus de andere 4 dagen van de week.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 09:03

Ik ben zwaar tegen dit soort troep. Je paard leert hier alleen maar mee om lekker de kop op de borst te trekken en je hand helemaal te negeren. Je verziekt er in mijn ogen je hele aanleuning mee en paarden gaan dit later als trucje zien om lekker de kop op de borst te trekken en er een machtspelletje van te maken.

Ik heb die troep nooit gebruikt en daar blijf ik bij. Het gemakkelijkste dressuurpaard heb ik niet, lees fjord met een lekkere nek erop. Maar ik heb gewoon fijn les, de gehele ontpanning van voor komt nl van achter uit. Zorg eerst dat je paard fijn aan je been is en lekker recht uit laten hobbelen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 09:13

zoek de 10 verschillen

Afbeelding

Afbeelding

De slof is aan de singelstoten aan de zijkant van het zadel vastgemaakt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 09:29

Mensen die denken dat paardrijden krachtsport is

ga aub fitnessen om daar je energie kwijt te kunnen

Zo gauw als je dat op een paard moet, snel afstappen, want het gaat gigantisch fout.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 09:31

je wil niet weten hoevaak ik moet zeggen, "ben je aan het paardrijden OF aan het gewichtheffen"

Paardrijden moet geen kracht kosten, op het moment dat je last van je spieren krijgt doe je iets structureel niet goed.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 09:33

Klopt
mensen die na een uur paardrijden zeggen, mijn armen zijn moe, of ik heb spierpijn in mijn schouders armen
dan mag je echt ff heeeeel goed na gaan denken
Want dan klopt er echt iets niet
Heb je les en daar word niks van gezegd, weet je dat je snel een ander moet gaan zoeken.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 09:46

en idem bij mensen die zeggen dat hun paard hangt.
Als je paard hangt, heeft hij iets om aan te hangen dus hang jij blijkbaar aan de andere kant

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 09:55

loslaten, loslaten en loslaten :D betekend niet dat je je teugels maar los moet gooien, maar dat je je spieren ontspant

maar das een moeilijke knop voor veel mensen, omdat men geneigd is kracht met kracht te bestrijden. Ga maar eens durven een loper los te laten en vaak als men het eenmaal in de gaten heeft dat het werkelijk ECHT werkt, dan kan je aan het rijden beginnen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:11

Maar als je losgaat gaat hij toch harder, krijg je dan te horen

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:25

volgens mij vroeg ze reacties van mensen die wel eens met slof rijden. niet van mensen die zonder rijden.

ik zelf heb wel eens met slof een buitenrit gemaakt. mijn paard kon er nog wel eens vandoor gaan en dan had ik tenminste een rem. tegenwoordig gebruik ik daar een martingaal voor

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:54

Dit is nog steeds een discussieforum dus je kunt moeilijk mensen selecteren die wel mogen antwoorden
Wij bedoelen het net zo goed met Bonny en haar paard als de mensen die wel met slof rijden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:32

Meen je dat Urielle
wij zeggen dingen alleen toch maar om gemeen te doen? toch?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:52

Ja, het lijkt er wel eens op dat mensen dat ECHT denken dus ik dacht: Ik zal maar eens de geruststelling geven

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 14:47

KiWiKo schreef:
loslaten, loslaten en loslaten :D betekend niet dat je je teugels maar los moet gooien, maar dat je je spieren ontspant

maar das een moeilijke knop voor veel mensen, omdat men geneigd is kracht met kracht te bestrijden. Ga maar eens durven een loper los te laten en vaak als men het eenmaal in de gaten heeft dat het werkelijk ECHT werkt, dan kan je aan het rijden beginnen

ik reed eerder ook echt te weinig op ontspanning en veel te veel op mijn handen, had dus ook altijd zere vingers en spierpijn! sinds ik mijn rijstijl ben gaan veranderen heb ik vrijwel nooit meer zere vingers armen of schouders, ik heb geleerd om los te laten want vast houden werkt alleen maar averechts, mijn pony maakt ze toch alleen maar sterker als je gaat trekken (en terecht) dus ben ik nu blij dat ik weet dat op ontspanning rijden veel beter is, mede ook met les met die slof word ik met mijn neus op de feiten gedrukt als ik hem te strak heb dat je paard alleen maar gaat hangen en tegenwerken, dus dan moet ik hem ook vieren, nu gaat het zelf automatisch maar ontspannen werkt echt beter dan vasthouden!!!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 14:48

KiWiKo schreef:
zoek de 10 verschillen

Afbeelding

Afbeelding

De slof is aan de singelstoten aan de zijkant van het zadel vastgemaakt

ik maak hem altijd tusen de benen vast, maar ga nu niet allemaal op die foto van mij hameren, net of ik hem altijd zo strak heb, het is een voorbeeld foto en toevallig liep ze toen ook echt super en tja ik had er 1 foto van met slof en dat ie dan toevallig niet helemaal losjes hangt.. wilde gewoon een foto plaatsen.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 14:49

runningkawa schreef:
Maar als je losgaat gaat hij toch harder, krijg je dan te horen

mijn pony gaat niet harder als ik loslaat, ze blijft gewoon bij me dan.

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:54

ik heb het een beetje doorgelezen en snap niet zo goed wat je met dit topic wil berijken??
je gelooft toch alleen jezelf en iedereen die een goed bedoelde tip probeert te geven negeer je...

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:24

Ik ben niet tegen een slof, ik heb een paard gehad die helemaal uit elkaar liep en heb hem een week gebruikt om haar te leren te verzamelen, liep ze netjes hup ding los. alleen bij extreme hoge hoofdhouding werkte hij in. En ik moet zeggen dat het paard het zo door had binnen een paar dagen hing hij er alleen nog voor de "show" aan dus helemaal los.
Maar als ik naar sommige mensen en hun slofgebruik kijk vraag ik me af waar ben je mee bezig. Iemand bij mij op stal presteerd het om er mee te springen! Levensgevaarlijk . En dan maar lopen schelden op het paard als het weigert het beest kan nog niet eens zien waar hij heen gaat...