Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
PriscaZ schreef:Bonny4life schreef:de foto is een momentopname, ik vier juist gewoon mee indien nodig en ik zei ook al het is een momentopname, gister met les viel me ook op dat wanneer ik keek hoe los/strak hij zat dat er een hele boog in hing, dan dacht ik oke mooi! en reed ik weer verder, zo controleer ik mezelf steeds.
Dan was het misschien slimmer geweest een andere foto met slof te plaatsen, want op deze foto zie je absoluut geen vieren van de teugels...
_Margarita_ schreef:ik heb ook een tijdje met een slof gereden tijdens de les, ik vind het een goed hulpmiddel mits goed gebruikt natuurlijk!
Hier staat ook hulpmiddel.. het is een extratje, waar je uiteindelijk zonder moet kunnen
_Dorien_ schreef:En dat er bij paardrijden geen kracht nodig is zou ik nog niet zo zeker durven zeggen. Je mag niet aan de teugels trekken, ja das een feit, maar je moet je hand kunnen plaatsen en als je paard zijn hoofd eens even in de lucht wou gooien (ook al speel je op de teugels etc etc ..) kun ik die niet tegenhouden.
maar op dit punt verschillen we gewoon van mening en daar zijn discussies voor he

:D betekend niet dat je je teugels maar los moet gooien, maar dat je je spieren ontspant
en vaak als men het eenmaal in de gaten heeft dat het werkelijk ECHT werkt, dan kan je aan het rijden beginnen

KiWiKo schreef:loslaten, loslaten en loslaten![]()
:D betekend niet dat je je teugels maar los moet gooien, maar dat je je spieren ontspant
![]()
![]()
![]()
maar das een moeilijke knop voor veel mensen, omdat men geneigd is kracht met kracht te bestrijden. Ga maar eens durven een loper los te latenen vaak als men het eenmaal in de gaten heeft dat het werkelijk ECHT werkt, dan kan je aan het rijden beginnen
KiWiKo schreef:zoek de 10 verschillen
De slof is aan de singelstoten aan de zijkant van het zadel vastgemaakt
runningkawa schreef:Maar als je losgaat gaat hij toch harder, krijg je dan te horen
. En dan maar lopen schelden op het paard als het weigert
het beest kan nog niet eens zien waar hij heen gaat...