Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Flutterby schreef:poging 2: weet iemand hoelang de aanbieding van ooteman nog geldig is ?
#Ymke# schreef:Maar toydoll, niemand heeft gezegd dat jou bontje verkeerd zit
silvana schreef:De reden dat je de katrollen aan je bit vast maak is dat je het veren van je hand naboost.Als je een touw door je bit ringen heen doet zet je hem vast net als je met een slof doet die je continu gespannen houd.Als je niet weet hoe je met een pesoa moet werken ben je alleen maar heel wijs als je er af blijft net als met iedere hulpteugel.Als je denkt het beter te weten moet je het vooral doen
Nathalie schreef:Ik gebruik m ook en vind m helemaal geweldig!
Hier fotos van Danny met de pessoa!
Eilandje schreef:Maar afin, als je zoals Haanstra longeert met touwtjes, dan glijden die touwtjes toch door de bitringen? Als je nu met pessoa longeert en de katrolletjes niet gebruikt, dan heb je toch gewoon hetzelfde effect als bij de touwtjes: het touw kan door de bitringen glijden. En je zet je paard dus niet vast. Of de touwtjes nu rond de bitringen glijden of rond de katrolletjes die zijn vastgeklikt aan het bit, dat maakt toch niet uit?
Loesjuh schreef:Ik had zelf al een topic geopend, aangezien ik dacht dat deze alleen ging om wie wel of niet de pessoa gebruikt. Maar dat was dus niet zo.
Ik heb op pagina 3 van dit topic 4 plaatjes zien staan over hoe je de pessoa kan gebruiken. Kan iemand mij misschien vertellen welke manier het beste werkt voor mijn pony? Het gaat om een Haflinger die haar rug en nek wel eens vast wil zetten. Vandaag heb ik de eerste manier geprobeerd, lang en laag. Maar dat werkt alleen in stap. Is dat een kwestie van wennen?