Lourens schreef:Tja dat zijn een hoop reacties. In mijn ogen snijdt alleen de reactie van Riant hout, daar kan ik wat mee als leek. Het spijt mij maar de rest vervalt in herhalingen persoonlijke opinies en papagaai gedrag. Ik wil wel wat meer respect tonen, en dat doe ik ook, naar Riant. Als iemand mij een reply geeft en mij aanspreekt op iets wat ik helemaal niet schrijf dan hoef ik daar geen respect voor te hebben. Ik mag dan wel geen vertstand hebben van paardrijden, maar ik ben hier zeker niet de enige. Om even terug te komen op de uitzending....wie heeft deze nou echt gezien......zoals The Bitch schrijft. Samjo, mishandelen is niet iets waar ik het over gehad heb, [b]Miss J zijn operante/klassieke conditionering denken vanuit een verkeerd referentiekader? Werkte Pavlov met dieren of mensen...dat [/b]bedoel ik, Coby = papegaai, Russel = papegaai, Marliesje = geen inhoudelijke reactie, Rrunningkaw, niet mijn posts gelezen/begrepen, Shadow dito, Billy mmmmm laat ik mij niet over uit. En Oscar begrijp mij niet verkeerd ik vind deze discussie juist erg leuk. Dat mensen de tijd nemen om op mij te reageren ben ik ze niet dankbaar, ik dwing niemand. Alles is uit vrije wil. Wel ben ik de mensen dankbaar die mij informatie verschaffen. Tot nu toe zijn er een aantal post die dit al gedaan hebben, dank hiervoor!
Ik ga maar even in op het zinnetje dat aan mij gericht is, en zal me proberen niet te hard te irriteren aan je houding.
Ga nou eens in op de zin die ik dikgedrukt had van je.
Jij wilde een discussie?
Ik zal je vertellen dat discussieren heel erg moeilijk is als je niet open staat voor standpunten van anderen.
Jij wil helemaal niks leren, jij wilt alleen horen dat mensen jouw mening delen, en sorry, zo werkt dat niet.
Pavlov is 1 van de vele onderzoekers met een theorie.
Toegegeven, hij heeft best leuke onderzoeken gedaan, en zijn theorietjes zijn zi gek niet, maar geen enkele theorie beslaat het hele veld van gedrag.
Daarbij werken we niet met paarden in een laboratirium.
Paarden leren door een interactie met hun omgeving, of dit nou de ruiter, een ander dier of de natuur is.
Daarbij gaat de theorie van Pavlov ook helemaal niet in op dingen als karakter en temperament.
Jij denkt dat paarden net zo reageren en denken als mensen, en dat is niet zo.
Tot nu toe heb jij een paar pagina's hele duidelijke en uitgebreide reacties gehad, waar voor een leek als jij heel veel informatie staat.
En wat is jouw reactie?
Ik heb er geen goed woord voor over.
Weet je wat namelijk nog iets heel belangrijks is in een goede discussie?
Respect hebben voor de mening van een ander.
Ik ben blij dat in ieder geval Riant tot je door kan dringen, ik zou zeggen, doe er wat mee.
En nog 1 tip:
Kijk eens wat verder op de site, er worden her en der hoopjes zwarte zadels aangeboden.
Kan je je eigen zwarte zadel meenemen naar de manege.