orban schreef:Ik zweer bij mijn Euroriding Luxor, een diepe zit en veel kniewrong. Mijn houding is al erg verbeterd sinds ik met dit zadel rij.
Bij mij precies hetzelfde, alleen heb ik de Diamant. Pony is er ook veel beter mee gaan lopen
. Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
orban schreef:Ik zweer bij mijn Euroriding Luxor, een diepe zit en veel kniewrong. Mijn houding is al erg verbeterd sinds ik met dit zadel rij.
. Micha schreef:Verder wil ik best voor geintresseerden enige toelichting geven over zadels (maar ik denk dat ik dit buiten het forum moet doen)
stippielove schreef:rossner..... ik had het zadel gekregen omdat de pony een rossnerspringzadel erop had liggen en ik ook dressuur reed toen kreeg ik een vhz 2dehands en na 3uur op het zadel zitten nog geen last van mijn kont! echt zit super...

Lusitano schreef:Iedereen is erg enthousiast over KN, ik heb er een gehad en kon daar dus absoluut niet op zitten! Op de een of andere manier viel ik naar voren...
Na veel zadels geprobeerd te hebben heb ik een Harry Dabbs europrix gekocht, dat zadel zit echt heelijk!! Echt een kwaliteitszadel van een engelse zadelmaker (volgens mij heeft hij de Jaguar zadels ook ontwikkelt).
Het zit me zo lekker dat ik voor mijn nieuwe paard precies hetzelfde zadel heb besteld!
Maar helaas, onbekend maakt onbemind dus het wordt nog niet veel gebruikt in NL.
helemaal waar....jaguar is dus mijn topper
...ook van harry dabbs uit england. even offtopic: Waar heb je je zadel gekocht? Micha schreef:Ok brand maar los, maar misschien is het handiger als het om specifieke zaken dat je ze ff persoonlijk meld. Maar een goede uitleg met enige demo's en hoe wij een zadel aanmeten wil ik best geven maar reageer daar persoonlijk. Ben heel eerlijk ik wil natuurlijk ook graag een zadel verkopen maar ik zal je niets aanpraten en ik lever geen tweede hands. Daarnaast zijn er veelal ook nog andere problemen door zadels en dan niet alleen de rug. Vanuit deze wetenschap en kennis zijn we tot deze zadels gekomen.

stippielove schreef:rossner..... ik had het zadel gekregen omdat de pony een springzadel erop had liggen en ik ook dressuur reed toen kreeg ik een vhz 2dehands en na 3uur op het zadel zitten nog geen last van mijn kont! echt zit super...
)
ilovelobke schreef:ik heb een aantal keer op een KN gezeten en nou geweldig ik ben erhelemaal weg van en ze passen meestal wel op de meeste paarden heb ik gemerkt bij ons opstal ik heb zelf een wintec 2000
ben er zelf ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg tevreden mee
roxiie schreef:JC. ( Jorge Canves, of zoiets?

Bitch schreef:Micha schreef:Ok brand maar los, maar misschien is het handiger als het om specifieke zaken dat je ze ff persoonlijk meld. Maar een goede uitleg met enige demo's en hoe wij een zadel aanmeten wil ik best geven maar reageer daar persoonlijk. Ben heel eerlijk ik wil natuurlijk ook graag een zadel verkopen maar ik zal je niets aanpraten en ik lever geen tweede hands. Daarnaast zijn er veelal ook nog andere problemen door zadels en dan niet alleen de rug. Vanuit deze wetenschap en kennis zijn we tot deze zadels gekomen.
Vraag 1, kunststofbomen zijn slecht <= is dat zo? in mijn prestige zit een kunststof boom, prullenbak? ( haha)
Kunstof bomen Mooi breed begrip. maar ff over prestige, er zijn bomen van kunstof die op deze productiewijze eenvoudig door de zadelverkoper op maat gemaakt kan worden dmv van warmte. Ik denk dat dit geen nadere uitleg hoeft wat hierbij ook de nadelen zijn
Vraag 2, een goedkoop zadel, bv zadelmarkt, is slecht voor alles, paard, kont, portomonee?
Moet ik hier serieus op reageren. laat ik dit stellen prijs en materialen bepalen niet de kwaliteit van een zadel en al helemaal niet ligging. Wel is het zo dat kwaliteit van materialen een prijskaartje hebben. Orienteer je goed en kijk naar wat er leverbaar is in de markt.
Vraag 3, geef jij je mening eens over Indisch leer, is het echt zo vreselijk of met goed onderhoud garantie voor jarenlang plezier?
Heb geen ervaring met indisch leer; de kwaliteit van het leer wordt bepaald door van welk dier het komt, hoe het gecontroleerd wordt voor welk stuk leer men welk zadel onderdeel maakt. Daarnaast is de wijze van looien etc enorm belangrijk evenals dikte en stijfheid etc. Over het algemeen zie je vaak wel dat als er bezuinigd wordt op de productiekosten van een zadel dat er grote verschillen zitten in het leer.
Ik denk dat je met indisch leer bedoelt zadels die uit aziatische lage loonlanden komen. bedenk je hierbij het volgende: waarom wordt het daar geproduceert en in welke hoeveelheden en wie is de opdrachtgever.... dit zegt ook vaak veel over de kwaliteit op alle fronten
Vraag 4, waar kan je een zadel dan o.m. nog meer mee opvullen?