Gaan jullie iedere dag naar je paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 15:54

Die van mij wordt super verzorgd en opgepast, ik hoef in principe alleen maar te rijden. Ik ga 5 of 6x per week, dan zie ik die andere dagen mijn vriend nog eens

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 15:55

M'n paard staat op een manege, wordt doordeweeks door een vriendin van me gedaan, en in het weekend doe ik haar zelf. Ik zit op kamers dus vandaar

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:04

Ja vrijwel iedere dag, uitzonderingsdagen waarop ik echt niet kan daargelaten, maar hij wordt dan ook prima verzorgd.

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:09

elke dag ga ik heen, en als ik een dag niet kan om wat voor reden dan ook zijn er genoeg stalgenootjes die het met liefde een dag overnemen, maar het liefst ga ik natuurlijk zelf!! wat een ramp toen ik mn sleutelbeen had gebroken en spieren gescheurt! Begin nooit aan judo .

xjessxJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:14

Natuurlijk!! Iedere dag anders heeft ze geen beweging, het beest kan niet voor zichzelf zorgen

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:26

Elke dag minstens 2 keer, meestal drie. Ik voel me ontzettend schuldig als ik er een dag niet ben geweest. En als ik op vakantie ben (maximum 5 dagen, ze wordt niet door iemand anders gereden en dan vind ik 2 weken weg gaan te lang) bel ik elke dag om te horen hoe het gaat Toen ze nog op de manège stond ging ik ook elke dag.

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:33

Ja elke dag, ook als ik ziek ben.
Al is het alleen maar om hem te voeren en even een knuffel te geven.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:54

Elke dag!! Anders had ik het beter bij een bijrijpaard kunnen houden, waar de eigenaar de eindverantwoordelijkheid heeft. Nu heb IK de verantwoordelijkheid en die zal ik ook altijd nemen, want IK heb voor hem gekozen en hij is dus van mij afhankelijk!!

’s Winters moet ik wel, want dan moet hij het voor zijn beweging echt hebben van mij [al hebben verschillende mensen instructies dat ze hem altijd los mogen gooien met hun paarden ] Maar dat zijn extraatjes voor hem. Zelfs als mijn zus, vader of vriendin die dag al met hem bezig is geweest, ga ik ook nog na mijn werk.
Zomers zou het minder nodig zijn, maar dan nog wil ik ff met hem knuffelen, voeren of gewoon controleren dat alles in orde is.

En als ik dan echt niet kan; dan zorg ik wel dat hij door anderen goed verzorgt wordt. Ik heb met een vriendin afgesproken dat wel elkaars paarden doen als de ander niet kan, en als zij niet kan zijn er wel andere hulptroepen in te schakelen

Forestmeisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:41

ik ga elke dag, ookal is het een shet die op de wei staat en inpreciepe alles krijgt, ik ga wel elke dag. of ik moet een keer zo ziek zijn dat ik echt niet kan dan ga ik niet, of ik moet een keer wat anders hebben, okeej.. Maar in preciepe ben ik er elke dag!!

Colt

Re: Gaan jullie iedere dag naar je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 23:20

Uiteraard!

Ze moet toch naar buiten en eten en haar stalletje moet schoon en ze wil ook graag weer naar binnen etc etc etc.

Jij eet toch ook graag elke dag? Niets meer dan normaal hoor, elke dag naar je paard.

Hoffa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 23:38

Ik probeer 4x per week te gaan. Mijn paarden staan buiten en krijgen te eten en worden ook uitgemest.

Ik verbaas me er alleen over dat heel veel van jullie elke dag naar jullie paard gaan/kunnen. Waar haal je de tijd vandaan? Voor degenen die hun paard aan huis hebben staan is het natuurlijk logisch dat ze gevoerd moeten worden enzo (dit geldt ook voor enkele mensen die hun paard ergens in pension hebben staan waar ze alles zelf moeten doen)

Maar nogmaals waar halen jullie de tijd vandaan? Dagelijks zou mij echt niet lukken, tijdelijk als ze wat hebben zou nog wel gaan, maar altijd? Dit is trouwens geen aanval, ik ben alleen verbaasd dat er zoveel mensen iedere dag naar hun paad gaan! Hoe doen jullie dat?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 23:41

Ik ga elke dag naar me paard alleen als er echt iets tussen komt dan niet maar liever wel...
Voel me niet fijn als ik niet gaat.
Zelfs als ik ziek ben ga ik.

Forestmeisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 01:26

Hoffa schreef:
Ik probeer 4x per week te gaan. Mijn paarden staan buiten en krijgen te eten en worden ook uitgemest.

Ik verbaas me er alleen over dat heel veel van jullie elke dag naar jullie paard gaan/kunnen. Waar haal je de tijd vandaan? Voor degenen die hun paard aan huis hebben staan is het natuurlijk logisch dat ze gevoerd moeten worden enzo (dit geldt ook voor enkele mensen die hun paard ergens in pension hebben staan waar ze alles zelf moeten doen)

Maar nogmaals waar halen jullie de tijd vandaan? Dagelijks zou mij echt niet lukken, tijdelijk als ze wat hebben zou nog wel gaan, maar altijd? Dit is trouwens geen aanval, ik ben alleen verbaasd dat er zoveel mensen iedere dag naar hun paad gaan! Hoe doen jullie dat?

Ik heb gelukkig zat tijd, zit momenteel niet meer op school door problemen (prive), en heb geen werk of ander iets waar k elke dag mee bezig ben, (werk kan ik niet vinden helaas ben nog opzoek).
Ze staat niet aan huis, maar omdat ik zoveel tijd heb kan ik er elke dag heen. Als ik eens een keer wat anders moet doen, dan doe ik dat ook, ik ben elke dag bij redje dus moet kunnen als ik eens niet ga. Maar als k eens niet ga of een tijdje om de dag ga, dan heb ik wel een stel boze ouders op mijn dak want die vinden dat niet kunnen.

Ik moet wel zelf uitmesten, maar gevoert word ze.. en uitmesten doe ik om de dag..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 08:35

Toen die van mij nog in pension stond ging ik ook dagelijks.
Kwestie van prioriteiten stellen en plannen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 09:24

Dat vind ik dus ook. Ook hier weer eentje op stal die vind dat ze geen tijd voor haar paard heeft als ze om 17.00 u thuis komt, het eten klaar staat door haar vriendje gemaakt en de rest van de avond op de bank kan kwallen. Snap daar niets van. Nu heeft ze gelukkig voor dat paard een verzorger voor minstens 3 keer in de week en maar hopen dat dat meisje ook gaat rijden, want die pony wordt 1 keer in de 2 weken uit de wei gesleurt en moet dan ineens zich een uur over de emmer werken. Niet te begrijpen..... Snielug.

Zofia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 09:48

Elke dag, soms wel 4 x per dag.

's ochtens eten geven.
's middags beetje kuil + rijden.
's avonds eten geven.

Mijn paard krijg volgende week een eigen stal (heeft nu een inloop stal wat hij deelt met een pony).

Dus dan wil ik hem 's avonds op stal zetten met voer.
's ochtend voeren.
Om ± 11.00 uur uit stal halen en op wei zetten.
en dan natuurlijk om ± 19.00 uur weer op stal zetten met voer.

Ik vind het heerlijk. Lekker knuffelen met hem. Hij is echt mijn kanjer. Kan geen dag meer zonder.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:15

op maandag na mijn werk dus savonds.
dan longeer ik meestal
de rest van de week breng ik eerst mijn zoontje nar school daarna ga ik door naar stal.om 12 uur haal ik hem weer op,eten een broodje.
breng hem weer naar school.
als er nog werk is op de stoeterij ga ik meestal smidags ook nog naar stal.
haal dan mijn zoon om kwart over drie weerop.
en doe dan snel boodschappen en probeer het huishouden te doen.
op woensdag middag ben ik altijd thuis
op zaterdag werk ik dan ga ik niet,tenzij ik zondags een wedstrijd heb.
en dan op zondag morgen weer.
op de stoeterij hebben we beschikking over een mooie grote binnen
en buitenbak.
dus weer of geen weer rijden kunnen we altijd

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:05

Ik ga elke dag, ze staan beide op een pensionstalling.
Ze worden binnen en buiten gezet en gevoerd, dus op zich hoef ik niet iedere dag te gaan. Maar het moet gek lopen als ik een dag niet ga.
Ik heb ook nog een bijrijder, maar wil toch elke dag even kijken of het goed gaat met mijn jongens!

Groetjes Linda

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:15

Ik ga al 25 jaar onafgebroken naar mijn paard toe (huidig en vorige) maar sinds een paar weken heb ik een verzorgster en die gaat voor mij meestal 2x per week en ik ben er eerlijk gezegd heel blij mee.
Ik vond het moeilijk maar ik sta op zo'n fijne stal dat ik met een gerust hart een dagje niet 'hoef' te komen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:39

ik ga bijna elke dag, op vrijdag niet want dan rijd een vriendin van mij haar.
ik kan gerust een dag niet gaan, en dan vragen of iemand van de manege haar even los wil gooien ofzo maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen haar de hele dag in haar stal te laten staan als niemand anders haar kan doen, dan ga ik zelf tijd of geen tijd, energie of geen energie

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:35

Toen ik nog fietste was het een half uur om bij me verzorgpony te komen. Dit fietste ik *een jaarlang* iedere dag soms 2 of 3 keer heen en weer. Ik ging gewoon altijd alleen als ik ziek was niet. Nu heb ik me certificaat *bromfiets* dus ga ik mooi op scooter heen en weer dit scheelt me heel veel reis tijd en word het nu met me nieuwe opleiding gewoon stukken makkelijker om bij mijn verzorgpony te komen Alleen als ik echt ziek ben ofzo ga ik niet... en met kerst ben ik ook niet geweest... Had geen tijd..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:47

Ik ga elke dag Weer of geen weer. Het is heel zelden dat ik het over sla omdat ik ziek ben ofzo

La_Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:53

Ik ga ook elke dag.
Lady staat op een pensionstal waar alleen gevoerd wordt, de rest moet je zelf doen.
Dus ben er zoiezo iedere dag om te mesten

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:55

Eigen paarden aan huis staan,dus idd iedere dag er natuurlijk heen!
Gemiddeld zelfs 8x op een dag!(voeren,hooi geven, paarden naar buiten,paarden naar binnen,andere paarden naar buiten,stal uit mesten,rijden,voeren,hooi geven).

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 19:12

Ik heb Ivanka nu 3,5 jaar en de dagen dat ik niet gegaan ben, zijn de dagen dat ik op vakantie was. Voor de rest ga ik áltijd. Ook al ben ik ziek, dan ga ik nog.
Mijn oom voert ze 's ochtends, ik 's avonds. Verder komt de rest van de verzorging ook op mij neer, dus uitmesten etc.

Net wat runningkawa zegt; het is een kwestie van plannen en prioriteiten stellen .

Slecht weer vind ik geen reden om niet te gaan.