Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

vamp schreef:ik snap niet dat je het een kunst vind om je veulen veulen te laten zijn, als je hem toch bijna nooit ziet.
en over je veulen een kind laten zijn: heb jij weleens een kind gezien die na de bevalling kleertjes aangetrokken kreeg, bij een heleboel andere kinderen in een kamer gestopt werd, er met 7 jarige leeftijd uitgetrokken werd en ineens met mes en vork moest eten?
ik ben het dus ook niet met je eens dat je verwende nesten krijgt als ze regelmatig aandacht krijgen. mijn paard weet wat ze wel en niet mag en is verre van verwend! ze is gewoon netjes opgevoed, niets meer en niets minder.

gianlucka schreef:Dat vind ik wel ja, dat de paarden opgevoed worden door de kudde en dat ze wel heel sociaal ervan worden! Die van ons is gelukkig ook supersociaal

Quellian schreef:vamp schreef:ik snap niet dat je het een kunst vind om je veulen veulen te laten zijn, als je hem toch bijna nooit ziet.
en over je veulen een kind laten zijn: heb jij weleens een kind gezien die na de bevalling kleertjes aangetrokken kreeg, bij een heleboel andere kinderen in een kamer gestopt werd, er met 7 jarige leeftijd uitgetrokken werd en ineens met mes en vork moest eten?
ik ben het dus ook niet met je eens dat je verwende nesten krijgt als ze regelmatig aandacht krijgen. mijn paard weet wat ze wel en niet mag en is verre van verwend! ze is gewoon netjes opgevoed, niets meer en niets minder.
toch even reageren sorrie
haar paard gaat toch in de opfok? en zo te prutsmutsen alle anderen hier ook. dus de opvoeding in de kudde gebeurt hoe dan ook, alleen dan in combinatie met menselijk contact eens in de zoveel tijd?
Erg kromme vergelijking!
Ik zie hele jonge kinderen die lekker met andere kinderen mogen spelen, zonder -om paps en mams een plezier te doen- elke dag een stukje moeten voorlezen terwijl ze pas 2 zijn
Opvoeden moeten de paarden doen. Jij kan niet haar karakter en sociale vaardigheden leren.
Maar ja, succes ermee

Quellian schreef:
Ik zie hele jonge kinderen die lekker met andere kinderen mogen spelen, zonder -om paps en mams een plezier te doen- elke dag een stukje moeten voorlezen terwijl ze pas 2 zijn
Quellian schreef:Opvoeden moeten de paarden doen. Jij kan niet haar karakter en sociale vaardigheden leren.

Quellian schreef:@ lowara; nogmaals: wat is de meerwaarde? Niets! 0,noppes.
lowara schreef:Quellian schreef:@ lowara; nogmaals: wat is de meerwaarde? Niets! 0,noppes.
meerwaarde? ik vind dat de meerwaarde is dat je paard veel meer leert in de tussentijd.
en dan nog,moet overal een meerwaarde aan vast zitten dan?
vamp schreef:ik denk dat er een duidelijk verschil zit tussen opdringen en iets leren.
vamp schreef:dus volgens jou kan een paard op deze leeftijd geen duidelijke keuze maken of hij het wil of niet?

Fielychi schreef:lijkt wel de eerste discussie op bokt die normaal verloopt zonder dat mensen elkaar aanvallen!

Fielychi schreef:lijkt wel de eerste discussie op bokt die normaal verloopt zonder dat mensen elkaar aanvallen!