Ik ben 1.78m lang..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

brenda21

Re: Ik ben 1.78m lang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:21

Charret schreef:
Het gaat mij niet perse om het plaatje écht niet! Haha, het ging mij erom hoe andere mensen erover dachten. Jij staat prachtig op die Fjord. En als het dan ook nog super klikt..wat wil je dan nog meer?!

Mijn buurman heeft een mooie Fjorden merrie, 19 maanden. Reeds beleerd voor de kar. Super braaf. Ik ben benieuwd hoe ze onder het zadel is. Hij heeft me aangeboden hem te kopen voor een mooie prijs. Ergens wil ik heel graag. Het is een goede merrie, papieren e.d. Maar ik kan haar niet zelf inrijden. Hoe pak je zoiets dan aan?!

Een jong paard van 19 maanden al beleerd voor de kar Is dat niet een beetje vroeg?

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:24

19 maanden vind ik ook behoorlijk vroeg....

Ik ben ongeveer 1.83 en heb altijd op een fjord gereden en op een Quarter van ong 1.48 en dan ging prima en zag dr niet gek uit.

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:27

ik ben ook 1.83m en stap eigenlijk op alles waar ik niet bij meeloop. Mijn eigen paard is wel groot 1.75m, maar heb ook nog een oude pony van 1.48m. Verder rijdt ik wel eens op een haflinger en een stel e-pony's. Oke mijn benen komen dan wat onder de buik uit, maar dat is met mijn 1.75er ook al bijna zo, dus ach wat maakt het uit.

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:43

Het is indergeval niet slim je eerste paardje meteen in te gaan rijde!!

Hiervoor is ervaring vereist!
Ik zou gaan voor een paard tussen de 6-12 jaar van min. 165m.
Een Fries is ook sterk en gezellig! Ook een idee!

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:32

ben ook 1.78 m en weeg 60 kilo.

tuurlijk, voor het plaatje en helemaal voor het gewicht pas ik op een fjord. of haf.
maar het rijd gewoon echt niet fijn omdat je met je benen geen buik kan vinden (ik dan hoor).
heb laatst eens op het bijrijd paard van mn zusje gereden, een PAARD dus.
en wow, wat een openbaring!!
nu snap ik het

met andere woorden: ik zou voor een paard gaan als je de keuze en de ruimte hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:05

Gezien de combinatie van je lengte en gewicht zou ik voor een groot paard gaan. Dat toont toch een stuk mooier dan op een grote pony of een klein paardje.

Ik ben zelf 1.83m en 58 kilo en als ik op kleine paarden zit, ziet het er niet echt vreemd uit, maar ze lijken dan al snel een beetje E-pony achtig. En dat is net even jammer van het beeld.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:14

ik zou ook voor een paard gaan van min. 170m.
zelf ben ik 183cm en mijn paard is 181cm, dit is natuurlijk wel een beetje overdreven, maar goed hij was 173cm op 3,5 jarige leeftijd en had ook niet echt verwacht dat hij nog zo gigantisch door zou groeien...

wat cccorine al zegt het is toch een veel mooier beeld, en dan kan het wel zo zijn dat je benen er niet onder vandaan steken "mits je een zwaarder gebouwd dier hebt" maar dan heb je toch vaak in verhouding een heel lang bovenlichaam.

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 20:11

19 maanden en dan al voor de kar, inderdaad. Ze is er voor beleerd, doet het dus echt niet dagelijks hoor! Haha, ik stond er ook van te kijken, maar het werkt goed. Soms trekt ze ook alleen een band. Het lijkt erop dat ze het naar d'r zin heeft.

Mja, ik ga toch ook wel voor een paard. Een Tinker spreekt me ook erg aan. Er zijn ook zoveel rassen en maten!

Ik heb twee jaar op een paard gereden, een echte schat, van 1,80m. Dat vond ik toch heerlijk..ik moet gewoon niet zeiken en gewoon doen! :p

1,81m..ik denk niet dat ik er nu nog in een keer op kan komen..twee keer ook niet! Voetje denk ik :p

Milou1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 21:06

Ik zou gezien je lengte en gewicht voor een paard gaan. Als je echt een pony wil ga voor de tinker. Haflinger enzo vind ik geen gezicht voor grotere mensen. Niet rot bedoeld, maar voor mij gewoon een feit.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 10:25

Charret schreef:

Ik heb twee jaar op een paard gereden, een echte schat, van 1,80m. Dat vond ik toch heerlijk..ik moet gewoon niet zeiken en gewoon doen! :p

1,81m..ik denk niet dat ik er nu nog in een keer op kan komen..twee keer ook niet! Voetje denk ik :p

valt best mee hoor, je bent er zo aan gewend!

AltijdLente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 10:28

ik ben ook 1.78m en mijn paard was 1.83m, paste perfect
k rij dr nu 2 van rond de 1.70m maar heb ook een new forest gereden van 1.48m. ziet er niet zo mooi uit maar het ging prima.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:24

Ik wil even inhaken op het feit dat wanneer je een haflinger/fjord oid zou kopen, dat je dan een grotere zou moeten nemen. Hier ben ik het niet mee eens; wij hebben 2 haflingers op stal en op de kleine -1.38, mijn eigen pony trouwens, zie profiel- maar brede(re) lijk ik minder lang dan op de wat grotere (ong 1.45) maar luxe merrie.
Ik ben trouwens 1.72 en 65 kg. Degene die opmerkte(n) dat het op een KWPN"er misschien een mooier gezicht zou zijn, die hebben absoluut gelijk maar die 'gewone' paarden trekken mij AB-SO-LUUT niet. Dan heb ik het nog nieteens over het feit dat ik dan niet meer zo lekker hard over de kleine paadjes in ons bos zou kunnen crossen ivm laaghangende takken

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:23

Ikzelf ben ook 1.78m (en weeg rond 58 kilo).
Ik heb een arabiertje van ongeveer 1.51-1.52. Ze is wel wat forser gebouwd. Ik steek er wel iets onderuit met me benen, maar ik vind het zelf niet storend.

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 19:12

Wat zijn jullie allemaal slank! Hahaha, ik moet toch echt meer gaan sporten!

Amulet: gewone paarden trekken mij wel en niet. Uiterlijk prachtig, maar karakter moah.. Dat verschilt natuurlijk ook. Maar het gevoel wat jij hebt met je Haflinger in de bossen, dat willik ook! Hahaha.

Offtopic: Een tinker lijkt me dus ook wel wat, heeft iemand dat boek gelezen over de Tinkers? Is het wat?

Veel lange mensen hier op bokt

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:35

Charret schreef:
Wat zijn jullie allemaal slank!

Amulet: gewone paarden trekken mij wel en niet. Uiterlijk prachtig, maar karakter moah.. Dat verschilt natuurlijk ook. Maar het gevoel wat jij hebt met je Haflinger in de bossen, dat willik ook! Hahaha.

Haha nou dat slank is bij mij ook pas sinds een aantal maand hoor heb heel lang 77 kg gewogen

Nou, opzich heb ik helemaal niks tegen 'gewone' paarden. Een mooi sportpaard in de dressuur ring of tijdens het springen vind ik absoluut een mooi gezicht. Alleen voor mezelf >;) hmmm nee, ik heb er gewoon niks mee en kan niet precies zeggen wat haha. Daarbij vind ik haflingers gewoon wel íets hebben, de meeste hebben een beetje een melig uiterlijk }>

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 23:44

Ik vind het alleen zo jammer dat ze Haflingers steeds luxer fokken. Dat hoort gewoon niet bij een Haflinger. Die moeten mooi fors zijn, met veel behand en appels op hun vacht!

Weet iemand hengsten die nog de grote maat Haflingers geven..of..nou ja je snapt het wel

Een mooie Halinger zou ik ook wel wat vinden. Dan gaan me benen over de breedte en al minder in de lengte

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:19

Charret schreef:

Een KWPN werd mij afgeraden, omdat die niet geschikt waren voor mijn doeleinden.. Dan kom je al gauw bij koudbloed en dus wat kleiner. Tenzij ik een Basispaard zou nemen..

Hahahaha hoeft niet hoor. Ik heb koudbloeden staan die iets groter zijn dan de gemiddelde KWPN.
1.80 is hier gemiddeld. En idd goed voor recreatief gebruik, met af en toe zelfs nog wat amibitie voor zowel dressuur als een klein sprongetje. Dus als je een koudbloed wilt die wat groter is, is wellicht de shire wel wat voor jou. Ben je iig nooit te groot voor

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:22

Charret schreef:
Ik vind het alleen zo jammer dat ze Haflingers steeds luxer fokken. Dat hoort gewoon niet bij een Haflinger. Die moeten mooi fors zijn, met veel behand en appels op hun vacht!

Weet iemand hengsten die nog de grote maat Haflingers geven..of..nou ja je snapt het wel

Een mooie Halinger zou ik ook wel wat vinden. Dan gaan me benen over de breedte en al minder in de lengte

Goed zoeken, gewoon goed zoeken. Het ouderwetse type haflinger ís er nog wel hoor, mijn haflinger is ook niet supermodern. Anders moet je even op het haflinger forum gaan kijken, staan ook veel hengsten op (www.haflingerforum.tk volgens mij).

elisatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:59

ik denk zelf dat een fries wel wat voor jou is... is niet zo'n standaard paard maar wel groot, en ik denk zelf namelijk dat je beter een paard kan kopen dan een pony..

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:09

Zelf ben ik ongeveer 1.75, 75 kg en heb een pony (paardje) van 1.53. Ze is behoorlijk breed en sterk, een te klein gebleven Groninger. Hier pas ik beter op dan een wat ieler paard van 1.63. En mijn benen bengelen er echt niet onderuit! Het ligt er dus maar net aan wat voor een bouw het paard heeft.

Bij mij speelde bij de aankoop van een paard of pony ook nog me dat het stalgeld voor een pony veel minder was. Ik rijd alleen maar recreatief, dus hoef me verder ook niet sabbel te maken over het "plaatje" wat andere mensen in hun hoofd hebben.

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:13

Trouwens, als je die Fjord leuk vindt......en ze is mooi en goed gezond, waarom zou je dit dan niet doen.....

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 11:29

ChristaMoor, omdat ik haar niet kan inrijden. Daar heb echt totaal geen evaring mee. Jammur!

Bedankt voor het Haflinger forum!

Friesen trekken me niet. Shires wel weer! Op Paard en Koets stond echt een enorm bakbeest! Prachtig! Z'n hoofd was zo groot als me zusje haar romp :p

Dus Shire, Tinker, Haflinger. Of een recreatief [in]gereden paard. Poeh. Hahaha, blij dat ik jullie heb! Ik heb alleen een beste vriendin die paardrijdt, maar voor de rest zijn ze hier [Tiel..yup Flipje en Jomanda] niks te vinden van mijn leeftijd, lijkt wel.

Liefs!

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:35

Ik denk dat je gewoon bij vanalles moet gaan kijken (niet zozeer op ras zoeken). Opzich heb ik bijvoorbeeld ook niet zo heel veel met fjorden, maar ik ken er ééntje die ik best zou willen hebben hoor Zelfde met bonte paarden, er loopt nu eentje bij mij in de les.....nou die is leuk hoor En zo zijn er ook génoeg haflingers die ik van m'n leven niet zou willen hebben.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:18

Ik weet niet met welk doel jij een paardje wilt kopen maar met het vooruitzicht op wedstrijden (met name dressuur enzow) zou ik een paard boven de 165 nemen met een stevige bouw.

Zelf ben ik 188 en ik heb een fries van 166 hoog. Dit is echt het minimale maatje wat ik kan hebben dus denk dat dit ook wel voor jou geld..

Afbeelding

Hier kan je goed zien dat het net past..

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:22

Quarterh0rse schreef:
19 maanden vind ik ook behoorlijk vroeg....

Ik ben ongeveer 1.83 en heb altijd op een fjord gereden en op een Quarter van ong 1.48 en dan ging prima en zag dr niet gek uit.

Ik ben ook ong. 1:80m en ik rijd western op een half arabier merrie van 1:47m en dat ziet er ook niet raar uit.
Maar wanneer ik er engels mee zou rijden dan zou het niet echt een prettig gezicht zijn denk ik