Wat heb jij over voor een uur instructie??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Paardrijden

Re: Wat heb jij over voor een uur instructie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 07:39

Beste Lindsey,

Het is nooit mijn bedoeling geweest om je te kwetsen wat betreft je salaris.
Ik begrijp dat salaris altijd een gevoelig onderwerp is. Het is alleen wel een feit dat als je hard wil blijven werken terwijl een ander geld aan jou verdient, je bij een baas moet blijven werken (ik werk momenteel ook nog gewoon bij een baas - parttime). Maar het geeft je wel zekerheid dat je iedere maand een vast bedrag op je rekening gestort krijgt.

Daarnaast ben ik niet een schreeuwerig persoon. Het is ook maar net hoe je het leest. Als dit een gevoelig onderwerp is voor jou en jij voelt je hierdoor aangevallen snap ik dat je mij als een schreeuwerd wil zien.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:46

Ik betaal op het moment 20 euro voor een half uur goede western prive instructie
Vind ik een hoop geld, maar de les is het wel waard. Meer dan dit kan ik overigens niet betalen.

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:54

ik betaal 12,50 per les en die duurt soms een uur soms een uur en een kwartier.
die vrouw rijd zelf paarden in de Z2 en op andere niveua's
en ik krijg elke week les.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:04

Barbara_m schreef:
Tja, ik les(te) zelf bij een Olympische amazone. Zij rekende € 75,- voor drie kwartier. Best veel , maar tja het werkt echt.
Ik geef zelf ook les, zo''n 20 uur per week. Ik rijd op LT niveau, 1e fase Orun, en heb genoeg paarden naar het Z2 gereden voor de ruiterster, B-kader dres bij de pony's en bij de Junioren. Ik reken € 20,- voor drie kwartier en heb voor bepaalde (jonge) klantjes een speciaal prijsje.
@Rockey, heb jij wel bij de goede Ed gelest? Volgens mij heeft hij jou dan driedubbel belast, of het is een typfout???

nee geen typfout..

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:19

Ik heb les, maar niet omdat ik perse verder of hoger moet komen.
Ik rijd geen wedstrijden ofzo, maar het is gewoon voor mezelf en voor mijn paard dat ik geen fouten ga maken. En het is gewoon leuk, je hebt wat dingen om te oefenen enzo.
Wij betalen 15 euro voor een uur

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:55

KimBalaa schreef:
Ik heb les, maar niet omdat ik perse verder of hoger moet komen.
Ik rijd geen wedstrijden ofzo, maar het is gewoon voor mezelf en voor mijn paard dat ik geen fouten ga maken. En het is gewoon leuk, je hebt wat dingen om te oefenen enzo.
Wij betalen 15 euro voor een uur

Voor mij geld hetzelfde. Ik volg ook lessen en betaal 20 euro per uur. Ik les nu 1x in de 2 weken maar wil over een tijdje weer eens per week lessen. Ik zou ook nooit meer betalen als deze 20 euro, ik les puur voor mezelf en mijn paard, niet prestatiegericht dus. Ik vind dit een mooie prijs

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:38

Pfff, volgens mij woon ik sowieso in een hele dure regio. Er zijn ook nauwelijks fatsoenlijke instructeurs te vinden hier, moet ik zeggen. Ik ken echt niemand op M/Z niveau die minder dan 15 Euro vraagt (laat staan als je wat hogerop wilt) en lees hier bedragen van 7 Euro. Wauw!!!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:10

Urielle schreef:
Pfff, volgens mij woon ik sowieso in een hele dure regio. Er zijn ook nauwelijks fatsoenlijke instructeurs te vinden hier, moet ik zeggen. Ik ken echt niemand op M/Z niveau die minder dan 15 Euro vraagt (laat staan als je wat hogerop wilt) en lees hier bedragen van 7 Euro. Wauw!!!

Waar woon je dan?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:39

rockey schreef:
Barbara_m schreef:
Tja, ik les(te) zelf bij een Olympische amazone. Zij rekende € 75,- voor drie kwartier. Best veel , maar tja het werkt echt.
Ik geef zelf ook les, zo''n 20 uur per week. Ik rijd op LT niveau, 1e fase Orun, en heb genoeg paarden naar het Z2 gereden voor de ruiterster, B-kader dres bij de pony's en bij de Junioren. Ik reken € 20,- voor drie kwartier en heb voor bepaalde (jonge) klantjes een speciaal prijsje.
@Rockey, heb jij wel bij de goede Ed gelest? Volgens mij heeft hij jou dan driedubbel belast, of het is een typfout???

nee geen typfout..

dan lapt edward er je bij, een les van hem kost €80,00 per uur.
Ken 3 mensen die bij hem lessen (ga geen namen noemen)
het is net wat een gek er voor over heeft, en hij bedonderd je er dus ontzettend bij!!!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:47

sorry, ik blijf het idioot vinden.. je betaalt geen 50 euro voor een half uur of uur... Hoeveel je er ook van leert, ik vind het niet normaal dat instructrices/teurs dat vragen voor een uurtje staan en helpen.. echt NIET normaal gewoon, hoe hoog ze ook rijden, hartstikke leuk, maar dat kunnen misschien mensen die 30 euro minder vragen ook Echt ik vind het heel erg idioot.. echt ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen ik vond 7 euro voor half uur al bedrag waarvan ik dacht van.. ooh best wel veel, maar mijn gedachte is nu wel veranderd.. pff

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:52

Barbara_m schreef:

nee geen typfout..
[/quote]

dan lapt edward er je bij, een les van hem kost €80,00 per uur.
Ken 3 mensen die bij hem lessen (ga geen namen noemen)
het is net wat een gek er voor over heeft, en hij bedonderd je er dus ontzettend bij!!!
[/quote]

nee hij bedonderd me zeker niet!! dat dat even duidelijk is!!!!!
[/quote]

AnneBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:53

Ik betaal 10 euro voor 3 kwartier les. Mijn instructrice heeft de orun cursus afgerond. Reed met haar vorige paard ZZlicht en rijdt nu paarden in de Z2.

soofenflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:06

Ik betaal 15 euro voor een half uur, dus 30 per uur. Ik les 2 keer in de week.
Ik denk dat de prijzen vaak zo hoog zijn omdat die mensen ervan moeten leven, mijn instructrice in ieder geval... Ik kan er niet zo mee zitten.
Mijn instructrice is intermediair II, maar rijdt nu ZZ-L met haar nieuwe paard.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:25

ik denk dat de prijzen voor de VT instructeurs ook zo liggen omdat ze geld opzij leggen voor evt. ongevallen waarbij ze een tijd geen les kunnen geven. Die arbeidsverzekeringen schijnen vrij duur te zijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 01:13

Ik betaal 22 euro voor 30 minuten, maar in die privelessen doe ik meer dan dat ik normaal in een week zou bereiken
Verder zijn er ook vrij-rijd groepslessen van dezelfde instructrice en daar hoef ik dan weer niet voor te betalen.

Maar het geld heb ik er zeker voor over, ik merk veel vooruitgang door de lessen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:31

Ik lees hier heel veel reacties die er op pochen hoe hoog een instructeur wel niet gereden heeft. Dat maakt toch niks uit?

Ik ken ook zat mensen die hoog rijden maar waar ik absoluut geen les van zou willen, en genoeg mensen die niet hoog rijden maar wel goed les kunnen geven...

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:37

ik heb 1 keer per 2 weken les van het oude baasje van mijn paard.
ze heeft haar van veulen af aan gehad, tot haar tiende jaar, dus weet ze precies hoe het paard in elkaar zit.
door haar tips en aanwijzingen gaat het elke keer weer beter!!
ik betaal haar 22,50 per uur.
ik vind 1 keer per 2 weken ook genoeg, omdat ik na het lessen, weer vooruit kan voor 2 weken.
ik leer er elke keer heel veel van.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:08

wendytjeG schreef:
Ik lees hier heel veel reacties die er op pochen hoe hoog een instructeur wel niet gereden heeft. Dat maakt toch niks uit?

Ik ken ook zat mensen die hoog rijden maar waar ik absoluut geen les van zou willen, en genoeg mensen die niet hoog rijden maar wel goed les kunnen geven...

Ik merk heel goed het verschil tussen iemand die zelf ZZGP heeft gereden of iemand die Z heeft gereden. ZZGP-ers gaan net even wat relaxter met oefeningen om (voor hun is het ook geen big deal, geen einddoel maar meer een trainingsmiddel), ze laten je meer je fouten oplossen ipv je bij elke stap te begeleiden (zodat je zelf leert oplossen en voelen en dus thuis voelt wat er onder je aan de gang is) en bovendien zit je natuurlijk met de niveauoverbrugging. Als L-ruiter neem je ook geen les van iemand die zelf L rijdt en nog nooit een goede contragalop heeft gevoeld. Ik tenminste niet.

GP-ers die niet goed lesgeven daar wil ik ook geen les van voor de helft van de prijs, dus ik vergelijk de goed lesgevende instructeurs. Een slechte lesgevende GP-er vergelijken met een goed lesgevende Z-ruiter is natuurlijk appels en peren vergelijken.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:36

Als je in de "gewone wereld" iemand inhuurd op MBO-niveau betaal je al gauw zo'n 50 euro per uur exclusief BTW (en dan kom je best goedkoop weg).
Goede instructie mag wat mij betreft zeker wel als minimaal MBO niveau worden gezien, dus waar hebben we het dan nog over?

Maar mijn eisen aan goede instructie zijn dan wel hoog: brede kennis van het bewegingsapparaat van paarden, goed kunnen inschatten van karakters van zowel paarden als mensen, een breed skala hebben van trainingsmethodieken en daar gemakkelijk en flexibel mee kunnen werken, goede didaktische eigenschappen, etc.

Voor dit bovenstaande betaal ik 18 euro per half uur.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:46

voor een privéles zou ik als max. 20 euro per uur willen betalen denk ik, anders wordt het toch al snel te duur..

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:26

Rockey wat betaal jij bij edward dan? en wat voor soort dingen doe je dan. F voor de duidelijkheid dit is uit interesse bedoeld.

Ik betaal 75euro per uur en bij de andere 35euro per half uur. Ik les bij twee instructeurs. Ligt aan het paard, hebben globaal het zelfde uitgangspunt maar de een let meer op iets anders dan de ander.

Ik geef zelf les voor 25 en 30euro per uur. Ik denk dat 7euro zoals iemand hier noemde een ontzettende vriendendienst is voor jou. of diegene gunt het je, en vind het een plezierig tijdverdrijf om je te helpen. dit wil zeker niet zeggen in mijn ogen da dit niet goed is, maar mensen waarvoor het hun brood is hun leven zijn wel genoodzaakt om meer te vragen. daarbij komt er natuurlijk persoonlijke interesse en omgam en leermethodes bij kijken. Het moet klikken met je instructeur en je moet vooruitgang boeken. Voor mij maakt het dan niet uit os zo iemand 10 of 1oo euro kost. Liever 10 dan 100 maar als ik 100 zou moeten betalen zou ik het ook doen!

titte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:38

Ik denk dat je in eerste instantie moet kijken,klikt het tussen mijn instructeur en mij (en mijn paard). Je kunt nog zo een goede of goedkope lesgever hebben en het klikt niet, dan is elke euro teveel! Ikzelf les nu een half uur voor 17 euro. Ik vind een half uur ook genoeg!! ben uitgeput!