paard huren op Texel kan dat ? en waar??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny

Re: paard huren op Texel kan dat ? en waar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:50

Ik ben paar jaar geleden bij de Krim geweest, heb daar wel paarden gezien maar niet gereden helaas...

LeeCoTexel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:54

ja, reserveren was inderdaad wel handig geweest, wij hebben de hele week gereden, deze week is het alleen wat minder vanwege het weer, maar morgen staan er al weer ritten gepland.
enne... M'n eigen paard wil ik inderdaad ook niet dik hebben, maar die verhuurpaarden, die het hele jaar door buiten staan, weer of geen weer, mogen echt wel een laagje vet hebben hoor!!
Dus tip van de dag: als je de volgende keer langs dat bord rijdt, die je hebt gezien, moet je dus ff dat telefoonnummer bellen om te reserveren!! Maybe wel handy hè...
Wendy, ben jij de wendy? van Nero bedoel ik?

steinstein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 20:04

ik wilde heel graag bij de kikkert rijden omdat er best positief over verteld werd, maar daar kon ik vrijdag een rit doen, maar die dag vertrokken we weer terug naar het vaste land. (de terug reis van texel naar teteringen heeft 6 uur geduurd ivm de vakanties)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 08:40

paardjj schreef:
Ik ga in het voorjaar naar Texel..

Mocht je dan een strandrit oid willen maken dan weet je het, op tijd resereveren!

paardjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:53

MISTRAL94 schreef:
paardjj schreef:
Ik ga in het voorjaar naar Texel..

Mocht je dan een strandrit oid willen maken dan weet je het, op tijd resereveren!

[b]Ja..dat dOe ik dan cker..ik ben nu al een beetje aan ut kijken naar manege op texel enzo..zelf ben ik al gevorderd (rij nu ruim 6 jaar) maar ik heb een zusje en die rijdt nu zo'n jaar of 2, dus die wil ook graag mee...maar ja..als ik sommige verhalen over kikkert hoor is dat miss niet zo'n goed idee..! Ik ga dan naar de sluftervallei..ofzo van landal greenparks..!
Welke manege zouden jullie mij en mijn zusje dan aanraden..??

Fielychi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:47

er is helemaal niks mis met manege kikkert hoor. Juist niet!
Misschien moet je eerst zelf kijken en dan pas oordelen ipv je oordeel baseren op 'van horen zeggen' ..?

paardjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:27

@ Fielychi..!!

Sorry hoor..! Maar denk jij dat ik met mijn zusje die 2 jaar rijdt een strandrit kan maken bij de kikkert...aangezien jij daar werkt..denk ik dat jij de meeste ervaring met de kikkert heeft...!!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:40

Ik heb ook absoluut geen problemen gehad met de kikkert!

paardjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:22

Wat kost een strandrit dan P.P??

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:15

Geen idee voor mij is het alweer jaren geleden, Fielychi weet het waarschijnlijk wel!

Fielychi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:29

nou, kan me van de zomer nog iemand herinneren die beweerde dat ie 2 jaar reed en bleek dus dat ie niet eens wist hoe hij zijn teugels vast moest houden. Die is dus niet meegeweest naar het strand!
Dat ligt eraan hoe ze nu rijdt: kan ze van stap in rengalop, rijdt ze veel buiten, kan ze verlichte zit, kan ze haar paard onder controle houden, hoe oud is ze, luisterd ze als we iets zeggen? Vertrouwen we het niet, dan vragen we of ze eerst een bosrit wil maken, kunnen wij kijken of het gaat lukken.
Strandrit van 2 uur kost 24 euro, vrij goedkoop dus.

paardjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:25

oOkee...bedankt Fielychi..!!
Ik kom een kijkje nemen als ik op Texel ben..!

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:39

Ik kan me herinneren dat er ook een manege de Bornrif was heb ik hele leuke buitenritten bij gemaakt.

tinkert_tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:43

khorizon schreef:
Ik kan me herinneren dat er ook een manege de Bornrif was heb ik hele leuke buitenritten bij gemaakt.

ja inderdaad maar die is er niet meer helaas

carin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:57

khorizon schreef:

Ja en hoe zit het met manege Zoetelief ?? Daar heb ik leuke herinneringen aan ? jeeetje wat gingen we hard over dat strand !!

tinkert_tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:05

carin schreef:
khorizon schreef:

Ja en hoe zit het met manege Zoetelief ?? Daar heb ik leuke herinneringen aan ? jeeetje wat gingen we hard over dat strand !!

die is er ook niet meer daar heb ik ook goede herinneringen aan
maar is al jaren weg helaas

inib

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:40

wij zijn afgelopen weekend met 23 mensen van onze manege naar Texel geweest en we hebben weer drie geweldige strandritten gemaakt bij Kikkert, niets geen onverantwoorde dingen op het strand, eerst rustig stappen door het water en daarna een fikse galop, weer een eind in stap en nog eens een fikse galop, dus alle lof voor die manege. Het is inderdaad alleen geen strandrit voor ruiters die alleen in een manege rondjes draaien en nooit buitenritten maken, het gaat echt hard maar zo gauw de begeleider stopt zijn de anderen ook simpel te stoppen.

menske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:44

Ik ben ook eens op de kikkert geweest en dat was een eens maar nooit weer ervaring. De strandritten zijn gewoon gevaarlijk en onverantwoord in mijn ogen.

skyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 13:02

Fielychi schreef:
ik wil even aan paar dingetjes rechtzetten hoor over Kikkert!

Helaas ondanks dat we zeggen dat de strandritten alleen voor de zéér ervaren personen zijn, zijn er nog weleens mensen die ertussendoor glippen. We zijn vrij eerlijk over hoe het op het strand gaat: hard en als we er eenmaal zijn, ga je echt mee! Paarden laten zich niet tegenhouden.

Niet om banketstaaf te doen hoor Fielychi, maar wij gingen met een groepje van een man of 6 naar het strand en er waren twee mensen mee die te onervaren bleken. Ik vind dat de kikkert daar toch iets zorgvuldiger had moet selecteren voor de veiligheid van mens en dier.

Wie op wie is ingedeeld is vaak ook moeilijk. Vertrouwen we het niet zo, dan gaan ze eerst een bosrit maken. Vertrouwen we het daarna voo net 99%, dan gaan ze op een rustigere. Het verhaal van skyhigh is een typisch voorbeeld waarbij het dus niet helemaal is gelukt!
Voor de begeleiding is het vaak moeilijk om dan te kiezen: mensen hebben inderdaad betaald voor een rit, dus willen naar het strand. Maar als iemand toch niet goed genoeg kan rijden, word het lastig. Vaak ruilen we dan ook nog van paard of degene die echt niet mee wil/kan word opgehaald.

Ik snap ook best dat het voor de begeleiding soms een hele moeilijke keus is maar ik vind dat de veiligheid van ruiter en paard toch altijd voorop moet staan. Ik kon zelfs zien dat het betreffende meisje niet voldoende ervaring/lef had voor het strand en heb ook voorgesteld om dan maar niet naar het strand te gaan.
Verder werd er ook niet voorgesteld om het betreffende meisje op te laten halen ze moest gewoon mee en dat vind ik een kwalijke zaak want iedere kip kon gewoon zien dat het echt niet kon.

De paarden zijn einde van het seizoen idd wat slanker, maar mager mag je ze toch echt niet noemen!
Totaal hebben we 3 paarden en 1 pony die niet dik te krijgen zijn, 2 hiervan zijn ook begeleiderspaarden. Waarschijnlijk lijkt het daarom. Wat ze ook krijgen (en reken maar dat ze genoeg krijgen, anders vinden ze het strand niet leuk en hebben ze energie zat om 's nachts in de wei nog te spelen! )
De paarden lopen een maximaal aantal uren op een dag met een minimaal aantal rusturen, dat is no problem voor ze.

Tja wat dat betreft ieder z'n eigen mening, wat mij betreft zijn de paarden aan het einde van het seizoen echt te mager om met een schoon geweten op te gaan zitten en dan heb ik het niet over een verdwaald mager paardje maar over het algehele beeld. En dan beweer ik zeker niet dat jullie de paarden te weinig voeren want ik snap ook wel dat er niet tegen te voeren is, die paarden hebben de winter weer om bij te komen van het vele werk, maar ik voel me gewoon niet prettig op een (in mijn ogen) te mager paard.

Zelf kom ik er hele zomers (die rooie ben ik! ) en zeer regelmatig een weekend. Heb veel conctact met iedereen daar en i know for a fact dat alles er keurig geregeld is!

Geloof me, er word hartstikke goed voor de dieren gezorgd! Anders kom eens een dag rondhangen op de manege, dan merk je het vanzelf.

Ik geloof je op je woord. Het is jullie manier van de dieren verzorgen en iedereen doet dat toch op z'n eigen manier en naar eer en geweten maar jullie manier is gewoon niet de mijne.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 13:54

Dit gaat nu offtopic, de TS is al terug.
De 1 heeft goede ervaring met die manege de ander met een andere. Dat hou je toch wel.

steinstein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 14:18

ik denk dat we hier beter een slotje op kunnen laten plaatsen want zoals mistral94 zegt"de een heeft goede ervaring en de ander weer andere. Het blijft dan een eeuwige discussie.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:15

Ik heb samen met een vriendin van de zomer een strandrit van 3 uut gemaakt bij manege Elzenhof. Mijn paard staat op Texel in de opfok dus ik ben er ongeveer 1x in de maand.
Ik vond de paarden er goed uit zien en er werd van te voren ook goed gekeken of iedereen wel kon rijden en of al het tuig goed zat.
Wat ik wel heel jammer vond was dat er ongeveer 20 mensen in de groep meegingen. Op het strand moesten we steeds na 20 meter galop weer in stap omdat er een paar duitsers niet achter elkaar bleven rijden.

Met gallop in het bos konden we ook meer een heel klein stukje galopperen omdat de rij zo lang was dat als de achterste eindelijk in gallop waren was het stuk alweer afgelopen.

Nee voor ons geen strandritten meer. Ik wacht wel tot mijn eigen paard zover is..

Fielychi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:27

skyhigh en menske -> prima! Dan kom je toch niet? Niemand die je ertoe verplicht.

Maar ík weet for a fact hoe alles in elkaar zit en wou wat onwaarheden de wereld uit helpen.
De selectie-procedure voor het strand is inderdaad aardig aangescherpt in de loop der jaren, niemand komt zoals jij beschreef het strand op bij ons. Álle paarden zijn goed gevoedt en absoluut niet mager (misschien hier en daar zelfs wat te vet..), het is vooral ook een kwestie van rendabel paarden houden, dus reken maar dat ze SUPER- zuinig zijn op hun paarden!

En ik kan het weer niet laten om te reageren...

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:26

Fielychi: Kan het me goed voor stellen hoor dat je daarop reageerd!
Maar in principe gaan we al pagina's offtopic omdat de TS vroeg of je paarden kon huren en waar En aangezien TS al lang weer terug is...

loeder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:00

inib schreef:
wij zijn afgelopen weekend met 23 mensen van onze manege naar Texel geweest en we hebben weer drie geweldige strandritten gemaakt bij Kikkert, niets geen onverantwoorde dingen op het strand, eerst rustig stappen door het water en daarna een fikse galop, weer een eind in stap en nog eens een fikse galop, dus alle lof voor die manege. Het is inderdaad alleen geen strandrit voor ruiters die alleen in een manege rondjes draaien en nooit buitenritten maken, het gaat echt hard maar zo gauw de begeleider stopt zijn de anderen ook simpel te stoppen.

Erg cool was het weer!!! helemaal te gek!
alles verliep gesmeerd, uiteraard werd er zorgvuldig gekozen wie op welk paard moest!!