Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

paardjj schreef:Ik ga in het voorjaar naar Texel..![]()
MISTRAL94 schreef:paardjj schreef:Ik ga in het voorjaar naar Texel..![]()
Mocht je dan een strandrit oid willen maken dan weet je het, op tijd resereveren!
van landal greenparks..!

khorizon schreef:Ik kan me herinneren dat er ook een manege de Bornrif was heb ik hele leuke buitenritten bij gemaakt.
khorizon schreef:Ik kan me herinneren dat er ook een manege de Bornrif was heb ik hele leuke buitenritten bij gemaakt.
carin schreef:khorizon schreef:Ik kan me herinneren dat er ook een manege de Bornrif was heb ik hele leuke buitenritten bij gemaakt.
Ja en hoe zit het met manege Zoetelief ?? Daar heb ik leuke herinneringen aan ? jeeetje wat gingen we hard over dat strand !!
Fielychi schreef:ik wil even aan paar dingetjes rechtzetten hoor over Kikkert!
Helaas ondanks dat we zeggen dat de strandritten alleen voor de zéér ervaren personen zijn, zijn er nog weleens mensen die ertussendoor glippen. We zijn vrij eerlijk over hoe het op het strand gaat: hard en als we er eenmaal zijn, ga je echt mee! Paarden laten zich niet tegenhouden.
Niet om banketstaaf te doen hoor Fielychi, maar wij gingen met een groepje van een man of 6 naar het strand en er waren twee mensen mee die te onervaren bleken. Ik vind dat de kikkert daar toch iets zorgvuldiger had moet selecteren voor de veiligheid van mens en dier.
Wie op wie is ingedeeld is vaak ook moeilijk. Vertrouwen we het niet zo, dan gaan ze eerst een bosrit maken. Vertrouwen we het daarna voo net 99%, dan gaan ze op een rustigere. Het verhaal van skyhigh is een typisch voorbeeld waarbij het dus niet helemaal is gelukt!![]()
Voor de begeleiding is het vaak moeilijk om dan te kiezen: mensen hebben inderdaad betaald voor een rit, dus willen naar het strand. Maar als iemand toch niet goed genoeg kan rijden, word het lastig. Vaak ruilen we dan ook nog van paard of degene die echt niet mee wil/kan word opgehaald.
Ik snap ook best dat het voor de begeleiding soms een hele moeilijke keus is maar ik vind dat de veiligheid van ruiter en paard toch altijd voorop moet staan. Ik kon zelfs zien dat het betreffende meisje niet voldoende ervaring/lef had voor het strand en heb ook voorgesteld om dan maar niet naar het strand te gaan.
Verder werd er ook niet voorgesteld om het betreffende meisje op te laten halen ze moest gewoon mee en dat vind ik een kwalijke zaak want iedere kip kon gewoon zien dat het echt niet kon.
De paarden zijn einde van het seizoen idd wat slanker, maar mager mag je ze toch echt niet noemen!
Totaal hebben we 3 paarden en 1 pony die niet dik te krijgen zijn, 2 hiervan zijn ook begeleiderspaarden. Waarschijnlijk lijkt het daarom. Wat ze ook krijgen (en reken maar dat ze genoeg krijgen, anders vinden ze het strand niet leuk en hebben ze energie zat om 's nachts in de wei nog te spelen!)
De paarden lopen een maximaal aantal uren op een dag met een minimaal aantal rusturen, dat is no problem voor ze.
Tja wat dat betreft ieder z'n eigen mening, wat mij betreft zijn de paarden aan het einde van het seizoen echt te mager om met een schoon geweten op te gaan zitten en dan heb ik het niet over een verdwaald mager paardje maar over het algehele beeld. En dan beweer ik zeker niet dat jullie de paarden te weinig voeren want ik snap ook wel dat er niet tegen te voeren is, die paarden hebben de winter weer om bij te komen van het vele werk, maar ik voel me gewoon niet prettig op een (in mijn ogen) te mager paard.
Zelf kom ik er hele zomers (die rooie ben ik!) en zeer regelmatig een weekend. Heb veel conctact met iedereen daar en i know for a fact dat alles er keurig geregeld is!
Geloof me, er word hartstikke goed voor de dieren gezorgd! Anders kom eens een dag rondhangen op de manege, dan merk je het vanzelf.
Ik geloof je op je woord. Het is jullie manier van de dieren verzorgen en iedereen doet dat toch op z'n eigen manier en naar eer en geweten maar jullie manier is gewoon niet de mijne.

En aangezien TS al lang weer terug is... inib schreef:wij zijn afgelopen weekend met 23 mensen van onze manege naar Texel geweest en we hebben weer drie geweldige strandritten gemaakt bij Kikkert, niets geen onverantwoorde dingen op het strand, eerst rustig stappen door het water en daarna een fikse galop, weer een eind in stap en nog eens een fikse galop, dus alle lof voor die manege. Het is inderdaad alleen geen strandrit voor ruiters die alleen in een manege rondjes draaien en nooit buitenritten maken, het gaat echt hard maar zo gauw de begeleider stopt zijn de anderen ook simpel te stoppen.