wat vinden jullie fijner,thiedemann of slof?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wat vinden jullie fijner,thiedemann of slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:11

Idd, dat voelen dat is heel het paardrijden
voelen wat je paard doet, voelen wat jou reactie daarop is, voelen wat voor reactie je daarop weer van je paard krijgt.

Ik heb ook zo'n fijne instructrice die je per pas verteld of het goed is.
Zodat je leert wat er onder je gebeurt.

Ik heb vroegah ook les gehad van iemand die je met je ogen dich liet rijden, waarop je moest zeggen welk been er nu naar voren gezet werd.
Op welk been je lichtreed zonder te spieken.
Maar dat zijn dingen die je nu zo vaak niet meer tegenkomt in de lessen.
Maar wel net zo belangrijk blijven als tig jaar terug

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:33

Katja schreef:
Zelf kies ik miscshien wat sneller voor de slof dan een ander maar door slechte gewrichten in mijn handen ben ik al snel bang dat een paard me pijn gaat doen en heb ik een veilig gevoel als ik er met de slof op zit.

ook al ben ik antislof (wat een woord )
deze reden vind ik totaal anders dan waneer je hem gebruikt omdat je paard niet na wil geven of erger niet na kan geven door rugpijn zadelpijn etc.
sommige mensen gebruiken de slof alleen met buiten rijden omdat ze er anders binnen 5 minuten naast liggen doordat hun paard wel eens vliegensvlug omdraait o.i.d.
dat kan ik een goede reden vinden veligheid gaat voor

paarden die met een slof gereden worden... hebben 9 van de 10 keer
zeer arme rugbespiering maar de meeste mensen zien dat niet eens..
sommige paarden lopen Z met een rug als een plank

het is net als met weggevallen schoftspieren.. door te kleine zadels
..zo veel paarden hebben dat.. dat iedereen denkt dat een ingevallen schoft zo hoort

op deze manier word het voor een paard heel moeilijk om na te geven dus pakken mensen een hulpteugel..en dat vind ik dus erug fout
een paard wil best nageven maar kan het gewoonweg niet op die manier en onder dwang rijd je zo'n paard helemaal vast
zo jammer

kijk eens naar de rug van een onbeleerd paard
in de meeste gevallen mooi breed gespierd
zo hoort een rug te zijn en te blijven
meer spieren is oké maar minder spieren dat kan natuurlijk niet kloppen
de schoft groeit er nog wat uit maar de bespiering mag natuurlijk niet wegvallen
het verbaasd mij dat veel mensen zich hier nooit in verdiepen
het zou een hoop leed besparen

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:48

unamie schreef:

paarden die met een slof gereden worden... hebben 9 van de 10 keer
zeer arme rugbespiering maar de meeste mensen zien dat niet eens..
sommige paarden lopen Z met een rug als een plank

het is net als met weggevallen schoftspieren.. door te kleine zadels
..zo veel paarden hebben dat.. dat iedereen denkt dat een ingevallen schoft zo hoort

op deze manier word het voor een paard heel moeilijk om na te geven dus pakken mensen een hulpteugel..en dat vind ik dus erug fout
een paard wil best nageven maar kan het gewoonweg niet op die manier en onder dwang rijd je zo'n paard helemaal vast
zo jammer

Ik had het er net over dat veel mensen nog niet kunnen voelen wat hun paard doet maar inderdaad mensen kijken ook niet naar hun paard.Dit zou al zo veel leed kunnen besparen voor veel paarden en pony's

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 14:38

geen van beiden!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 16:56

er ontstaat weer een discussie zoals ik lees.. en dat is toch nergens voor nodig, ik weet dat hier veel mensen tegen hulpteugels zijn en blijkbaar veel mensen ook wat tegen mij hebben en dat jullie denken dat ik mijn pony naar beneden ruk, gelukkig weet ik zelf wel beter en was dit topic niet bedoeld als discussie maar gewoon jullie mening tussen thiedemann en slof...

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:02

als je zonder slof of thiedemann niet fijn kan rijden. laat dan je paard op stal staan. En zoek andere instructie want de instructie hoort dat soort hulpteugels juist niet aan te praten! Hij/zei hoort ervoor te zorgen dat je je paard goed kunt rijden zonder allerlei poespas eraan...! Kijk als je ene buitenrit maakt, en je bent op de grote weg/openbare weg, en je hebt dan een slofje of thiedemann eraan, dat is nog begrijpeleijk maar dan doe je het meer voor je eigen veiligheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:16

Waar staat dat we het tegen jou hebben bonny?
Dat haal ik er dan weer nergens uit

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:21

Bonny, ik rij ook regelmatig met slof. en ik voel me dus helemaal niet aangesproken, sterker nog ik ben het meer dan eens met RK en Unamie.

noem me gek

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 18:15

nee ok dan is het goed!!!

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 08:03

@Kiwiko: ik vind het ook best erg dat je net ingereden paarden al met een slofteugel rijdt..! zorg eerst dat die spieren zich gaan ontwikkelen, en als zn kaken loslaten dan laat zn nek ook los en zn rug en kruisspieren ook. Dat staat allemaal met elkaar in 1 verbinding, en dat werkt vanaf de kaak. Doe de neusriem niet zo strak, dan kan hij zn kaken ook loslaten. Een slof is hierbij nergens voor nodig.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 08:05

Of dat er op de ponyclub al een slofje aan de meeste pony's hangt.... En maar zagen want die kop moet naar beneden. Jong geleerd is oud gedaan

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 10:07

hier zo weer eens een berichtje van mij.

ik heb met mijn les ook eens een thiedemann gebruikt, ze liep hierop niet verkeerd maar had toch het idee dat ik met slofje fijner vind,
dan kan je hem ook veel losser laten en meer bij pakken indien nodig.
mijn instructrice vond het geen verkeerd beeld, maar ze is toch meer voor een slof, gelukkig want het nadeel van slof vind ik wel de dubbele teugel maar met een slof kan je ook sneller wat lengte geven en dat kan met thiedemann minder, dus volgende keer met les gewoon t slofje! mijn pony liep gister trouwens lekker, er kan nog veel gewerkt worden maar ze werd van voren lekker licht en de achterhand werkte echt, zulke lessen zijn heerlijk! toch beetje eer van je werk!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:24

Ik rijd met geen van beide, maar de paarden die ik rijd maken zich ook niet heel sterk oid en willen graag werken

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 10:31

rakkertje13 schreef:
Ik rijd met geen van beide, maar de paarden die ik rijd maken zich ook niet heel sterk oid en willen graag werken

dat is mooi, de mijne is geboren met een drang tot lui en sterk zijn (grapje hoor) nee maar ik vind het met les gewoon fijn om wat extra bij de hand te hebben (is 1 keer per week) en mn pony reageert er fijn op!