Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
naiade schreef:Ik ben begonnen op een thorowgood maxam zadel, prima op mijn 1e paardje en jaren veel plezier mee gehad.
Toen heb ik deze ingeruild op een nieuw kieffer dressuurzadel, erg fijn, ook aantal jaren veel plezier mee gehad en zo'n zadel wil ik zo weer...
Helaas mijn draver ging wel en de kieffer lag niet zo goed op Naiade die toen kwam dus...
Kieffer ingeruild tegen Kn, jaren fijn mee gereden, echt super zadel maar buiten mijn prijsklasse (nieuw) en moeilijk 2e hands te krijgen.
Naiade was jong, veranderde veel kwa bouw en zadel werd verkocht...
Nu 2 jaar met van alles en nog wat gereden, zadel van Pacific lag 1e ook goed maar goed weer spieren er bij en nu dus sinds een jaar ook niet goed meer.
Jaartje met springzadel (thorowgood) gereden, lag erg fijn maar reed lastig met dressuur.
Dus nu sinds afgelopen zaterdag een County en als die past horen jullie wel mijn menig hier over, nog nooit op gezeten, hoor wel veel goede berichten over.
Pacific heeft vanaf de 1e dag een Ruitergilde Pinokkio dressuurzadel, super zadel, mooie prijs en heerlijk zittend.
)
het zadel reed echt lekker
niet hard, lekker zacht, en ook voor me pony

Barco schreef:Ik heb een KN allegro. Heeft een iets diepere zit dan de symphonie en ook anders gevormde wrongen.
Het is een heerlijk zadel, zit goed niet al te gedwongen. En het past op veel paarden.

Ramsesje schreef:ik heb een bates isabell werth ... echt een zalig zadel, super van kwaliteit en zit echt goed

een Rossner... Ik weet nog niet ofie fijn is