Oster borstels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: Oster borstels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:29

het verschil kan je alleen maar ervaren, ik kan het niet uitleggen, maar verschil is er, geloof mij maar!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:36

Doordat het handvat anders is, heb je er tijdens met borstelen ook ander grip op.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 22:17

ben ik nou de enige die het onzin vind om zulke dure borstels te kopen?

Ik krijg met gewone borstels die ook prima vast houden mijn paard ook wel schoon, ik ben geen goede poetser maar mijn paard glimt als een spiegel en is altijd goed schoon, ik gebruik gewoon een mensen borstel voor zijn staart, 1 keer in de week kam ik die uit en zitten er 3 haartjes in de borstel.

vind dit nou echt zonde van het geld

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 23:12

Citaat:
Ik heb ook de manen en staart borstel

Ik ook. Heb die borstel gewonnen op een wedstrijd en ik gebruik hem voor mijn eigen haar

Mijn paard poets ik met zo'n grijs poetsblok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:14

Breitling schreef:
ben ik nou de enige die het onzin vind om zulke dure borstels te kopen?

Ik krijg met gewone borstels die ook prima vast houden mijn paard ook wel schoon, ik ben geen goede poetser maar mijn paard glimt als een spiegel en is altijd goed schoon, ik gebruik gewoon een mensen borstel voor zijn staart, 1 keer in de week kam ik die uit en zitten er 3 haartjes in de borstel.

vind dit nou echt zonde van het geld

YIPPIE, eindelijk nog iemand die deze borstels onzin vindt! Ik geef me geld liever uit aan mooie tuigspulletjes, toch?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 15:49

Ik snap jouw aversie niet Bitch.
Mijn paard is nooit een liefhebber van borstelen geweest, maar vindt het fijn met die Oster borstels.
En ik heb geen reuma of zoiets, maar ik vind ze veel fijner vast te houden. Als ik het geld er dan voor over heb,, wat is dan het probleem?
Bill vindt het zelfs heerlijk als ik zijn kop borstel met de fijne rubberborstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:00

Ik sta alleen verbaasd van alle jubelende reacties omtrent een stuk plastic met haren. Ik had niet verwacht dat men zo makkelijk te verleiden was dmv een mooi uitziend produkt, wat feitelijk weinig anders heeft dan de doorgaande borstels. ( de harde borstel heeft niet eens natuurlijke haren! tis gewoon plastic)

Wat jij bv schrijft over je paard, oke, zou kunnen, maar eerlijk gezegd denk ik dan weer 'heeft je paard dat gezegd tegen je dan'?
Ik denk dat er een hoop tussen onze oren zit vwb deze borstels.
Maar ieder zijn meug, ik zal mij verder niet meer uitlaten over mijn anti-Oster kruistocht!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:18

DAt is juist wat ik niet snap. Waarom zou je een anti-Oster kruistocht moeten houden?
Ik zie daar het nut niet van in. Ieder zn meug....
En als jij niet het verschil merkt tussen een paar wat geen zin heeft in borstelen, of een paard wat ervan staat te genieten, dan mis je wat denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:39

ja, ik mis een hoop, waaronder de osterborstelhype....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:02

Als het paard zo'n borstel wel toe laat op zijn hoofd en een andere niet vind ik dat meer verwennerij. De mijne vond het eerst ook niet fijn als ik zijn hoofd borstelde maar doe het gewoon elke keer weer en nu vind hij het wel heel fijn en doe het nog steeds met de zelfde borstel. Een zachte borstel is een zachte borstel en denk niet dat het verschil zo groot is dat hij de 1 wel fijn vind en de ander niet.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:13

Blijkbaar is dat verschil wel zo groot Breitling, anders geeft je paard het niet zo duidelijk aan.
En dan nog, als andere mensen er blij en tevreden mee zijn is dat toch prima? Je hoeft ze niet te kopen. De een geeft aan het ene wat meer geld uit, de ander aan het ander. Ik geef niets om merkkleren, alleen als ik ze op een magazijnverkoop kan kopen, maar ik ga om die reden toch niet over anti-merkkleren kruistocht praten? Of anti-motorrijders? Of anti-spinneneigenaren?
Iedereen moet lekker zelf doen wat hij wil, jullie hebben er geen last van als een ander zijn paard met Oster-borstels poetst, en het is pure onzin om daar moeilijk over te doen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:16

waarom zou dat niet uitmaken?
Ik vind ook niet alle haarborstels fijn. Daar zit zeker verschil in.
Als je goed leest staat er trouwens zachte rubberborstel, dat is wat anders als een gewone zachte borstel

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:18

Ik zeg toch ook nergens dat je het niet moet doen? Ik geef gewoon mijn mening en zeg wat ik er van vind, Ik vind het gewoon onzin en vind het gewoon verwennerij. Kan het namelijk niet snappen dat een paard verschil maakt tussen welke borstel hij wel fijn vind en welke niet

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:49

Jouw mening klinkt alleen een beetje denigrerend naar degenen, en dat is de meerderheid van de mensen die reageren, die wel heel tevreden zijn met hun spullen.
Verder baseer je je mening alleen op een vooroordeel, niet op echt gebruik.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:34

tja ieder zo zijn mening he

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 07:02

Ideale borstels! Vooral de staart en manen borstel. Met een merrie met manen van 1,40 heb je wel goed materiaal nodig anders trek je de borstel zo kapot! ( de borstel ja, niet de haren!) Maar deze borstels zijn ideaal, ik heb al erg veel borstels versleten maar deze blijven erin hoor!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:17

Ik vind het eerst ook onzin, die osterborstels. Tot ik al weken opzoek was naar de ideale staartborstel, waar hij lekker klitvrij bij bleef en ik er amper haren uit zou trekken, geloof me, ik heb heel de ruitersportwinkel gehad. Toen heb ik de manen en staartborstel van oster met korting ergens kunnen kopen en hem geprobeerd, en het werkt dus echt beter dan welke borstel dan ook met de staart.
Wat betreft de rest van de borstels vind ik ze niet fijn vasthouden (alleen de rubberen ros, met dat dingetje erop), ik heb rsi in 1 hand en merk dat dat voor mij niet fijn is.

Breitling, ik denk dat een paard wel degelijk verschil kan voelen in welke borstel hij fijn vind of niet. En dat heeft niks met verwennen te maken.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:23

Ik ben zeer tevreden over de zachte borstel, ligt idd iets moeilijker in mijn kleine hand , maar borstelt echt het vuil er uit.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:31

het zijn hele fijne borstels maar ik vind ze wel duur:P

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 20:18

#Ymke# schreef:

Breitling, ik denk dat een paard wel degelijk verschil kan voelen in welke borstel hij fijn vind of niet. En dat heeft niks met verwennen te maken.

Dat is jou mening Ik vind het gewoon verwennerij, als je een harde ros met een zachte ros vergelijkt zou ik het snappen, maar borstels die vrijwel het zelfde zijn, alleen een ander merk en anders vast houden daar merkt je paard denk ik vrij weinig van

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 20:31

De praktijk wijst toch anders uit Breitling, alleen sta jij daar blijkbaar niet voor open

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:18

ow jawel hoor, alleen geloof ik er niet zo in, Mijn paard vind al mijn borstels even fijn en dat zijn allemaal goedkope dingen. In het begin wilde hij ook niet dat ik zijn hoofd borstelde, daar ga ik echt geen andere borstel voor kopen (gewoon een zachte heb ik daarvoor) nu vind hij het wel fijn, kan me dus niet voorstellen dat dat aan de borstel ligt want gebruik nog steeds dezelfde

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:28

Oster borstels zijn niet zaligmakend maar ik vind ze wel heel goed! Ik kan niet de hele set tegelijk kopen en hoef bijv. de hoevenkrabber ook niet maar ga langzamerhand wel over op meer borstels. Heb nu ruim een maand de staart/manenborstel in gebruik en vind hem ideaal. De roskam met de zachte rubberen nopjes wil ik als volgende. Het zijn wel dure borstels maar alle waar naar zin geld. Hoffman's Lieve heeft een serie die volgens de verkoopster op de markt die ook Oster verkoopt gelijkwaardig is maar wel goedkoper. Volgende week koop ik die roskam maar eens van Oster, voelde heerlijk aan.