Spijt van verkoop, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Spijt van verkoop, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 21:28

Oke, ten eerste.....wat is Bokt traag!!! Ben al heel lang bezig om eerst de reacties te lezen, en nu weer 10 minuten om de pagina voor een antwoord te geven te openen.

Was pas laat thuis vanavond, laat afgewerkt en ik moest het tuig voor morgen nog poetsen. Toen ik om half 10 thuis kwam al mijn moed verzameld en gebeld.......wat denk je? Niet thuis! Heb even na tienen nog een keer gebeld, weer geen gehoor. Morgen ben ik echt de hele dag weg, en zaterdag ook, wordt pas zaterdagavond op zijn vroegst dat ik kan bellen. Wil namelijk wel in alle rust bellen als ik thuis zit, morgen moet ik nog 3 pony's invlechten en wassen en om 14 uur rijden we aan naar de Hippiade. Om 20:30 moeten we nog een rubriek rijden, alles inpakken en dan nog 2 uur terug rijden, wordt hem echt niet morgen. Zaterdag weer wedstrijd, maar hopelijk ben ik dan wel op tijd thuis. Tja, ik kan het nu nog wel een keer proberen, maar in principe bel ik nooit meer na 22 uur. Ik stel dat zelf ook niet op prijs, en wellicht hun ook niet en heb ik al meteen een slechte beurt gemaakt.

Veerle, bedankt voor je aanbod. Ben wel benieuwd hoe het eigenlijk jurdisch gezien zit, hoewel ik dus niet zover wil gaan. Ten eerste omdat ik niet rechtsbijstand verzekerd ben en dan die kosten niet kan betalen, ten tweede, ik gooi mijn eigen deuren in mocht ik verliezen.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 21:52

anders mobiel mee en je even afzonderen..........
Misschien stel je het onbewust uit omdat het een "moeilijk "gesprek is.................

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 21:53

Dit is niet slecht bedoeld maar als jij dit veulen echt zo graag wilt houden had je allang moeten bellen.
Je kunt heus wel even op je werk rustig bellen en anders als je even thuis of op stal bent.
En nu kun je morgen niet en zaterdag ook niet, als je echt iets wilt moet je er wel voor gaan en niet afwachten en uitstellen.
Dit probleem gaat zich echt niet vanzelf oplossen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 22:04

Het blijft een vervelend gesprek, en als t negatief loopt, is ze m definitief kwijt, nu heeft ze nog hoop. Ik snap best dat je daar ff voor moet slikken hoor.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 22:05

Ik vraag mij af of de koper ook daadwerkelijk een rechtszaak aan zou spannen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 22:13

Het kan ook eerst via andere wegen: eerst nog een keer waarschuwen, dan sommatiebrief sturen, dan verder de civiele weg in (hoef je niet te betalen als je gelijk krijgt) (heb ik pas ook nog gehad, uiteindelijk deed de politie een keer bellen naar die mensen, dat was genoeg druk om toe te geven. ging absoluut om iets heel anders, maar de stappen zijn t zelfde).
Je staat niet 1 2 3 bij de rechtbank iig. Als ze belt zal ze wel horen hoe de stand van zaken is en hoe graag ze t veulen wil.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 22:13

Ik duim mee!
Ik zou als kopende partij wel heel erg mijn zinnen moeten hebben gezet op een veulen om dan te zeggen dat ik hem toch zou willen. Als je zelf paarden hebt kun je je wel voorstellen hoe het is spijt te hebben van een verkoop. Verder sluit ik me aan bij de aanpak van BaileyKarlos. Denk dat je daar het meeste kans mee maakt.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 22:16

Natuurlijk snap ik wel dat ze het moeilijk vind om te bellen want dan krijg je het definitieve antwoord.
Maar als je zolang wacht met bellen krijg je misschien stiekem hoop en als het antwoord dan nee ik wil em zeker hebben en de verkoop gaat gewoon door wordt is dat alleen maar een grotere tegenslag.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 22:22

Jep, dat zegt je verstand...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 22:31

Op mijn werk kan ik echt niet bellen, de herrie is daar veels te groot en telefoongesprekken zijn onverstaanbaar. Daar staan machines met grote blowers te loeien en waterpompen. De kantoren zijn van die grote amerikaanse kantoren waar minimaal 25 man in zit. Ga ik ook niet even een emotioneel telefoontje plegen. Mobiel heb ik geen bereik op het werk, anders was de wc nog een uitkomst, maar de cleanroom schermt te veel af waardoor ik in het hele bedrijf gewoon geen bereik heb.
Tja, voordat ik ga werken kan ik ook niet bellen, vertrek hier om 6 uur 's morgens, en zoals ik al eerder zei, ik heb het stervens druk deze week met de andere paarden (die van een eigenaar zijn waar ik ook verplichtingen aan heb), ook op mijn werk is het druk, en dit is gewoon niet een telefoontje wat ik even tussen neus en lippen voer. Overigens, vanmorgen was ik dus om 6 uur de deur uit en kwam ik om 21:30 thuis, en zo gaat dat zo'n beetje iedere dag. Tussendoor kom ik niet thuis.

En over het snappen van spijt van de verkoop? Ik hoop het, maar ze zitten ook in het manege-gebeuren (schoondochter). Meestal zijn die mensen wat zakelijker wat betreft paarden verkopen en kopen, in ieder geval minder emotioneel. Kan in mijn nadeel zijn (omdat ze het niet kan schelen dat ik hem zal missen), kan in mijn voordeel zijn (voor deze spikkel vinden we wel een ander).

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 22:45

als je het veulen toch wil houden..
dan zou ik hem echt niet meer afgeven
zoals je zelf al zei handgeld terug en nog wat extra geld erbij en klaar!
als ze boos worden is natuurlijk wel begrijpelijk..want die vrouw verheugt zich erop
maar jij hebt een band met het veulen en die vrouw nog niet
dus gewoon zo nesl mogelijk bellen, en als ze niet opnemen een aangetekende brief schrijven en gewoon heel netjes blijven en de situatie uitleggen
met je telefoon nr erbij

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 23:07

tessie1985 schreef:
als je het veulen toch wil houden..
dan zou ik hem echt niet meer afgeven
zoals je zelf al zei handgeld terug en nog wat extra geld erbij en klaar!
als ze boos worden is natuurlijk wel begrijpelijk..want die vrouw verheugt zich erop
maar jij hebt een band met het veulen en die vrouw nog niet
dus gewoon zo nesl mogelijk bellen, en als ze niet opnemen een aangetekende brief schrijven en gewoon heel netjes blijven en de situatie uitleggen
met je telefoon nr erbij

Zo werkt het helaas echt niet, ze is verplicht het veulen af te geven. Hier niet aan voldaan is minimaal een onrechtmatige daad. Je kunt niet zomaar zeggen; nou, ik wil niet dus ik doe het niet.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 23:30

Als ik die vrouw was en ik zou dat veulen echt mooi vinden had ik het veulen genomen en als je moeilijk zou gaan doen mocht je em niet eens meer komen opzoeken.
Ik hecht veel waarde aan afspraken,maar ja wie ben ik.
Als je je naam hoog wilt houden handel je dit netjes af.
Natuurlijk mag je een kleine poging wagen maar als dit fout valt bij die vrouw mag je em straks idd niet meer zien.
En is dat de moeite waard?

Daarnaast vind ik reacties als : als jij em niet kwijt wilt hou je em gewoon en dan wordt die vrouw maar boos niet professioneel tonen.
Dit is gewoon niet netjes en als het andersom was zou je je ook in de maling genomen voelen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 00:27

Ik ben écht benieuwd naar de uitkomst!

Moet ik er wel bijzeggen dat ik blij ben dat ik niet hoef te bellen...

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 06:42

Ik heb dit hele topic gelezen en vind het heel erg voor je . Veel succes als je de moed hebt verzameld om te bellen. En ik hoop dat die vrouw óf te emotioneel is, dat ze zegt dat je hem mag houden. Óf dat ze te zakelijk is dat ze zegt dat ze wel een ander vind.

SSindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:03

hoi,

Ik heb je verhaal gelezen, zo vanaf de eerste pagina. Ik kreeg het van een vriendin te horen die met die mevrouw mee was die jou veulen heeft gekocht. Ik wilde je even het een en ander over die mevrouw vertellen. Ze is eigenaresse geweest van manege Arina's hoeve in Groot-Ammers, dat is ze nu niet meer (haar schoondochter heeft het over genomen). Appaloosa's zijn haar favoriete paarden/pony's, ze is er helemaal gek van. Waarschijnlijk gaat ze er nog keuringen mee doen en mee fokken (dacht die vriendin van mij). Hij wordt hoogst waarschijnlijk (bijna zeker) gestald op de manege, waar hij veel vertroeteld zal worden. Die mevrouw is heel haar leven al bezig met paarden e.d. dus dat komt helemaal goed. Het is een aardige vrouw, maar heeft zo haar gebruiksaanwijzing. Ik denk dat als je haar belt en het uitlegt wel een kans maakt, je moet het gewoon proberen. Als je wilt dan wil ik al wel tegen haar zeggen dat je er spijt van hebt en kan ik proberen of ze jou zou willen bellen (als ze je nummer heeft). Laat het maar even horen, ik ga er sowieso vanmiddag naartoe.

Groetjes Sindy

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:14

en zo word de kans dat zij er eerder lucht va nkrijgt dan dat jij er zelf een net gesprek mee aan kan gaan steeds groter,waar ik al voor waarschuwde!(niet dat ik ssindy voor dat soort praktijken aanzie, maar het paardenwereldje is nu eenmaal klein!)
en je kansen steeds kleiner!

het feit dat je in een hele week nergens een gaatje kan vinden om te bellen,getuigd nu niet van grote wil.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:22

het gaat nu al via via!!

ik heb het idee dat ze het al te horen heeft gehad!]

en dat ze nu wacht op een reactie,die moet wel snel komen denk ik!

want wat er hierboven al gezegd is,echt snel ben je niet hoor!
want als je echt echt iets wilt dan zorg je ervoor dat dat lukt,en laat je het niet zo op z`n beloop.

ik hoop nog steeds voor je dat het gaat zoals jij wilt,en ik duim voor je maar maak er nu echt even tijd voor.

denk eens andersom......dat jij nu weet, dat degene waar jij een paard bij gekocht hebt, de koop ongedaan gemaakt zou willen zien.
en na 1 week heb je nog niets gehoort van die persoon,wat denk jij dan???

nou ,zo erg zal ze het niet vinden want dan had ze allang contact opgenomen.
het zal wel ,maar nu houdt ik het paard voor mezelf.
jammer dan had ze maar eerder moeten reageren!!!

ik denk dat jij precies hetzelfde zou denken! of niet?

SSindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:32

Hé hé geen rare dingen gaan denken!!!!

Die mevrouw weet er nog helemaal niks van en we zullen haar niets zeggen als jij dat niet wilt, ik bied je alleen de mogelijkheid om haar voor te bereiden op jou verhaal en situatie.

IK BEDOEL ER VERDER NIKS MEE!!!

Wil je dat er niets gezegd wordt dan gebeurd dat NIET!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:34

Heb het hele verhaal ook gelezen, tja niet slim is het wel, maar dat wist je al

Maar dat meer mensen uit die omgeving het te weten komen, ja daar had je op kunnen wachten, vind zelf ook dat je het veel en veel te lang op zijn beloop laat. Als ik jou was had ik al lang in de pauze mijn mobiel mee naar buiten genomen en ergens rustig gaan zitten bellen, je maakt het echt alleen maar moeilijker voor jezelf

dus komop meid, want je kansen nemen op deze manier echt af hoor.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:40

bellen! das veel beter dan afwachten hoor, anders blijf je maar in twijfel zitten, gewoon bellen en het uitleggen, succes!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:46

Neonlight schreef:
Tja, ten tijden van de inschrijving had ik niet zeker de mogelijkheid om hem aan te houden, nu wel. Pfff, ik weet dat ik van de goede wil van die mensen afhankelijk ben. Ik ben ook bereid om het handgeld + nog iets extras te betalen, voor de geleden schade. Maar toch, ik blijf van hun goede wil afhankelijk. Eigenlijk wist ik dit ook wel, maar heeft er iemand ook ervaringen met het op handen en voeten terugkomen en smeken of de verkoop niet door kan gaan? En hoe zouden jullie tegenover mijn voorstel staan? Dat van veterinair laten keuren en voor hun merries gratis dekkingen? Zoals hun zeiden was dat de bedoeling van de aankoop.

Eerlijk gezegd zou ik daar niet op ingaan. Ik heb tenslotte bij jou een veulen gekocht en dat koop ik niet voor niets. Hoezeer ik ook je standpunt zou begrijpen, ik zou er toch op staan dat ik dat veulen kreeg.

kimmiej17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:47

Ssindy legt alleen maar uit waar hij terecht komt en ik denk dat wij het wel weten aangezien wij al best een poos op de manege komen en er zelf ook rijden/gereden hebben.
De kopers weten nog niets, er wordt alleen gevraagd of dat ze er iets over zal zeggen tegen haar zodat ze weet dat je contact zoekt.
In ieder geval wel succes en je moet gewoon proberen haar zo snel mogelijk te bellen zodat ze ook weet waar ze aan toe is enz.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:53

johno schreef:
Ik zou er niet al te moeilijk over doen,gewoon handgeld teruggeven en het veulen lekker houden,en als ze dan kwaad zijn jammer dan
Misschien zie je die mensen wel nooit weer,en als jij er een slecht gevoel over hebt om je veulen daar heen te brengen,dan zou ik het niet doen,het is nu misschien even vervelend om tegen die mensen te zeggen dat het niet doorgaat,maar dat ben je zo weer vergeten,terwijl als je je veulen daar heenbrengt je misschien wel jaren later er nog spijt van hebt.
En volgens mij hebben die mensen niet zo heel veel rechten,tenminste als je dat handgeld teruggeeft,en jij hebt het papier laat ze dan maar eens proberen om dat veulen te krijgen.
Dus ik zou zeggen: NIET DOEN !!

Zo werkt het helaas niet helemaal. In principe is er een overeenkomst. Verkoper had ten eerste het paard 'te koop' in het boekje = dus op schrift, staan. Dat geeft al aan dat er de wil was om te verkopen (zie eerdere post collegabokker). Ten tweede heeft ze het handgeld aangenomen waarmee ze dus die wil nog sterker aangaf. Sterker nog, ze heeft in principe de verkoop gesloten, zij het nog niet afgemaakt.

De kopers hoeven niet akkoord te gaan met terugtrekken van de verkoop en kunnen daarmee dus wel degelijk iets mee doen.

Ik wil de TS overigens een complimentje geven voor haar instelling --> kan het niet maken om zomaar alles terug te draaien'. Heeft hier verder niets mee te maken maar omdat ik goed kan begrijpen hoe dit voor je moet voelen vind ik het toch erg knap en zeer te waarderen van je.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:55

cornelie schreef:
Waren er getuigen bij jullie mondelinge afspraak?
Zo nee, dan zou ik voor mijn paard gaan. Als ik zou moeten kiezen tussen mijn paard en het goed kunnen vinden met een vreemde dan wist ik het wel. En er zijn nog wel meer appie's te koop.
Ik heb het zelf gehad, paard mondeling gekocht, ik zou komen voor de keuring en dan het dier meteen meenemen. Op het laatst is er toen afgebeld. Tja, jammer maar er zijn nog genoeg andere paarden te koop.

Tja, en toch werkt het niet zo. Die mensen hebben geluk gehad dat jij er geen werk van gemaakt had. Maar dat had je zeker wel kunnen doen. Alhoewel alleen het mondelinge iets zwakker staat dan het verhaal van de TS = schriftelijk te koop zetten + handgeld aannemen.

Buiten dat vidn ik dat er nog altijd ook een soort van normen en waarden zijn. Ofwel, afspraak is afspraak.