Ben ik nou de enige...??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Re: Ben ik nou de enige...??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 09:35

Als je hebt gereden kan je ook kijken of de zweetplekken gelijk zijn.
Dus als je de afdruk van je dekje erin ziet staan past het zadel niet en is het pijnlijk voor de rug.
[/quote]

de afdruk van mijn dekje zie je altijd.. hoe bedoel je dit? na het rijden zie je bij mij wel altijd een soort lijnen van waar het zadel heeft gezeten en je ziet het dekje er wel in maar geen gekke bulten heb ik opgemerkt. dat is dan tog goed?
[/quote]

Als je zadel helemaal goed ligt en je paard heeft er geen last van zie je een grote zweetplek in de vorm van het zadel dan zie je dus geen hokjes of afdrukken van je dekje.
[/quote]

die zweetplek zie je ook maar niet alles is even nat zeg maar, ik vind het zadel super liggen en die van een vriendin van me is helemaal op maat gemaakt, ligt super maar dat zadel doet t ook![/quote]

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 10:14

is dat dan een reden om een ander zadel te nemen? of heeft het paard er verder geen hinder van.. ik had er nog nooit van gehoord dat dat zo is als je wat droge plekken onder het zadel hebt, maar dat heeft mijn pony dus altijd al gehad..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 20:52

Bonny4life schreef:
is dat dan een reden om een ander zadel te nemen? of heeft het paard er verder geen hinder van.. ik had er nog nooit van gehoord dat dat zo is als je wat droge plekken onder het zadel hebt, maar dat heeft mijn pony dus altijd al gehad..

Als je paard echt nat is van het zweet, maar een paar plekken onder het zadel bijv. langs de schoft niet, dan drukt het zadel daar wat te veel. Paard hoeft er niet direct last van te krijgen, maar ideaal is het niet. Een goede zadelmaker kan vaak de vulling aanpassen en dan past het zadel alsnog.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 09:08

germie schreef:
Bonny4life schreef:

Als je paard echt nat is van het zweet, maar een paar plekken onder het zadel bijv. langs de schoft niet, dan drukt het zadel daar wat te veel. Paard hoeft er niet direct last van te krijgen, maar ideaal is het niet. Een goede zadelmaker kan vaak de vulling aanpassen en dan past het zadel alsnog.

hey germie! ik heb wat zadelmakers gemaild en die zeiden dat alle paarden anders zweten en alle dekjes anders zweet opnemen en dat het niet hoeft te betekenen dat het zadel niet goed ligt, als de plekken aan weerszijden maar gelijk zijn zeg maar, maar bedankt voor je reactie.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 21:32

[ik heb wat zadelmakers gemaild en die zeiden dat alle paarden [color=#BF0000]anders zweten en alle dekjes anders zweet opnemen en dat het niet hoeft te betekenen dat het zadel niet goed ligt, als de plekken aan weerszijden maar gelijk zijn zeg maar, maar bedankt voor je reactie.[/quote][/color]

Ik weet niet wie dit heeft verteld maar correct is het niet....
Als je zadels goed is gevuld is de ligging uiteraard correct en draagt het kussen van voor tot achter even veel! Dat betekend dat je een volledige afdruk van zweet zal zien en niet een deel! Zijn dit zadelmakers of verkopen zij alleen?

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 00:27

harnessmaker schreef:
[ik heb wat zadelmakers gemaild en die zeiden dat alle paarden [color=#BF0000]anders zweten en alle dekjes anders zweet opnemen en dat het niet hoeft te betekenen dat het zadel niet goed ligt, als de plekken aan weerszijden maar gelijk zijn zeg maar, maar bedankt voor je reactie.
[/color]

Ik weet niet wie dit heeft verteld maar correct is het niet....
Als je zadels goed is gevuld is de ligging uiteraard correct en draagt het kussen van voor tot achter even veel! Dat betekend dat je een volledige afdruk van zweet zal zien en niet een deel! Zijn dit zadelmakers of verkopen zij alleen?
[/quote]

Dit klopt en als je dus de afdruk van je dekje ziet staan zitten er drogen plekken tussen

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 09:43

nee het zijn echte zadelmakers/ geen verkopers! ja bij mij zie je een zweet afdruk maar ook 2 droge plekken.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 11:33

heb net met de zadelpasser/maker gebeld van mijn zadel, het gepiep word veroorzaakt door het leer, daar gaat wat aan gedaan worden, de droge plekken zijn helemaal niet erg, hij heeft me uitgelegd dat een jong paard wat voor t eerst een zadel op krijgt nog geen eelt heeft en dan helemaal nat word, naarmate een zadel langer ligt (jaren) krijgt een paard altijd eelt, dat zie je niet maar ze krijgen het wel, die plekken zweten een stuk minder en daarom blijven ze droog.