Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bonny4life schreef:is dat dan een reden om een ander zadel te nemen? of heeft het paard er verder geen hinder van.. ik had er nog nooit van gehoord dat dat zo is als je wat droge plekken onder het zadel hebt, maar dat heeft mijn pony dus altijd al gehad..
germie schreef:Bonny4life schreef:is dat dan een reden om een ander zadel te nemen? of heeft het paard er verder geen hinder van.. ik had er nog nooit van gehoord dat dat zo is als je wat droge plekken onder het zadel hebt, maar dat heeft mijn pony dus altijd al gehad..
Als je paard echt nat is van het zweet, maar een paar plekken onder het zadel bijv. langs de schoft niet, dan drukt het zadel daar wat te veel. Paard hoeft er niet direct last van te krijgen, maar ideaal is het niet. Een goede zadelmaker kan vaak de vulling aanpassen en dan past het zadel alsnog.
harnessmaker schreef:[/color][ik heb wat zadelmakers gemaild en die zeiden dat alle paarden [color=#BF0000]anders zweten en alle dekjes anders zweet opnemen en dat het niet hoeft te betekenen dat het zadel niet goed ligt, als de plekken aan weerszijden maar gelijk zijn zeg maar, maar bedankt voor je reactie.