hoe zelf antiklit spray maken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xox

Re: hoe zelf antiklit spray maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:19

[***] schreef:
hafjesbokker schreef:
een gewone borstel
want de mijne heeft zomerexceem!! dus dan hoeven we na een tijdje helemaal geen kam meer te gebruiken

Weetje wat ik laatst trouwens hoorde over zomerexceem: Dat half anti-vries/half water erop spuiten er tegen werkt. Mijn paard heeft het zelf niet dus ik weet niet of het werkt/giftig is, maar de mensen van wie ik het hoorde waren erg tevreden. Maar het kan wel slecht zijn hoor, ik weet het echt niet.

kende ook iemand die dat deedt en het werkte perfect. Zou het zelf ook niet snel doen hoor.

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:30

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 18-06-24 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:35

gewoon bij onze paardenwinkel bij ons in de buurt
Afbeelding
Afbeelding

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:36

ik weet niet of het nog steeds zo goed koop is dat zou ik moeten kijken maar deze fles is van een aantal maanden terug!!

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:43

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 18-06-24 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ml0ewtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:26

laats was bij de lidl ook de anti-klit in de aanbieding, die werkt ook goed vind ik

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 23:16

Ja die werkt net zo goed als zo'n dure ik gebruik hem altijd!!!

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 23:24

Applelove schreef:
Creme spoeling verdunnen met water?

inderdaad ja ik doe het al jaren en dan met perzik cremespoeling gaat ie ook nog lekker ruiken tijdens concour haha..Je moet het inderdaad bij een gevoelig paard even naspoelen maar ja dn is het effect wel een beetje weg maar als je het maar genoeg verund kan het geen kwaad

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 12:17

Ik koop nu nog gewoon anti-klit uit de ruitersportzaken. Maar cremespoeling verdunnen met water en dan NIET op de staartwortel spuiten moet ook kunnen volgens mij maar anti-vries,meubelreiniger :S

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:18

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 05-04-24 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:32

De staart even een poosje laten intrekken met azijn werkt ook prima. Ik deed ook vaak een scheutje wasverzachter in het laatste spoelwater maar zorgde wel dat ik niet de staartwortel meepakte.

Overigens gebruik ik voor mok altijd zuurkool en daarna geweerolie. Die geweerolie zit geen chemische rommel in.

cartouche21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:59

hoi ik weet niet hoe je het zelf kunt maken, maar ik gebruik voor de staart meestal pledge dat is eigenlijk meubelspray.
het werkt best goed, vooral als je het er regelmatig inspuit. het is niet zo duur
gewoon te koop bij de supermarkt!

cartouche21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 14:07

oh ja en volgens mij is het een natuurlijk produkt iets met bijenwas ofzo.

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:01

Als je paard schuurt kan je er ook olijfolie opsmeren hoor werkt super

Applelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:03

[***] schreef:
Applelove schreef:
Ik koop nu nog gewoon anti-klit uit de ruitersportzaken. Maar cremespoeling verdunnen met water en dan NIET op de staartwortel spuiten moet ook kunnen volgens mij maar anti-vries,meubelreiniger :S

anti-vries word (door sommigen) gebruikt tegen zomerexceem, niet als anti-klit, maar ik snap je wel hoor, doe het zelf ook niet.

Wat ik hier mee wilde zeggen dat je geen chemische dingen op je paard moet gaan spuiten of dat nou voor zomer-exceem is of voor anti-kilt :S maar dat is mijn mening

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:08

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 05-04-24 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:25

daantjuhhh schreef:
elinax21 schreef:
vroeger gooide men gebruikte trekkerolie op de manen en staart als de paarden eczeem hadden. gebeurd nu nog wel..

dat doen ze ook bij paarden met mok, nogsteeds.
En helpt ook zeggen ze?

dat heb ik gedaan met mijn paard verleden jaar .op aanraden van zgn. (experts).Is op twee verbrande benen uit gelopen en een heleboel geld en werk om de benen weer goed te krijgen.
Sindsdien gebruik ik nooit niks meer wat niet voor paarden is.

Behalve voor haar staart , ik gebruik bodylotion, maar smeer het nooit op haar staart wortel omdat ze daar toch geen klitten heeft.Wel op haar manen maar ik masseer het nooit zo ver in dat het op haar huid komt.

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 23:38

BailyKarlos schreef:
Waarom gebruiken we niet gewoon maan en staart spray/creme?
Dat is speciaal voor je paard (getest en veilig).
En is er in verschillende uitvoeringen en prijsklassen.

Waarom zou je je paard ondewerpen aan al die chemische en mischien wel jeukverwekkende goedjes die je zelf moet mengen als je het kant en klaar kan kopen?

Als ik wil dat mijn haar zacht en makkelijk door te kammen is, ga ik naar de winkel en koop een pot cremespoeling.
Dan doe ik er geen wasverzachter, meubelreiniger, babyolie of whatever in.

Niet aanvallend bedoelt, maar hier op bokt word je afgekraakt op je rijstyle als je hand wat scheef staan of je tenen naar buiten steken, maar ondertussen word er wel meubelreiniger het paard gesprayt en dat is niet erg.

Hahaha moest lachen om deze reactie kan me er wel in vinden!

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:26

Ml0ewtj schreef:
laats was bij de lidl ook de anti-klit in de aanbieding, die werkt ook goed vind ik

Die vindt ik ook super. Kost 4,95 per liter. Gisteren was hij in de aanbieding bij de LIDl in Duitsland, Ik om 8.00 voor de winkel. Zijn er twee mensen voor me. nemen ierders 2 dosen met zo'n 12 flessen erin. Alles op natuurlijk. Ik balen . Wij naar een ander e Lidl. Ook op. grrrr. . Vindt het zo'n fijn spul. Gebruik het ook nog eens voor onze langhaar duitse herder.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:56

oooohhh goede tip ga ik de volgende keer ook een aantal flessen kopen:P Nu heb ik geluk bij ons in de buurt is de anti klit niet zo duur:D

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:59

Dat wou ik ook. Ik had de vorige keer maar één fles gekocht om uit te proberen.

lizzy238

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:50

De meeste mensen zeggen:"Meng wat water met olie"
Maar dat lukt dus echt niet!!!
Je kunt schudden wat je wilt maar de olie blijft toch wel op het water liggen :j
De wasverzachter of andere wasspullen zou ik ook niet gebruiken! *D
Bij mijn pony gaat het soms wel eens jeuken!!
Misschien kost het wel wat te duur maar de beste vindt ik toch nog altijd wel die uit de winkel.
Tja, je moet toch wat geld bij elkaar halen maar het helpt echt!!!!! :D :D :D :D :D

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:03

Ik heb dus per ongeluk toen mijn verzorgtinker steeds stront in zijn staart had, die bus van 3 liter in een maand opgemaakt :+

Voel me hier vreselijk schuldig over..
Ik ga denk ik mijn anti-klit spray verdunnen voor de paarden, zouden jullie daar blij mee zijn??
Ik heb gewoon de anti-klit van de action, dit moet toch kunnen :P

Sorry,sorry,sorry als dit hier niet hoort :P

Sarah395

Woonplaats: In de buurt van een plaatsje vlakbij een ander plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:07

@JuudKaas ik zou niet je eigen antiklit gaan verdunnen
Ten eerste kan het misschien gaan irriteren of een allergische reactie veroorzaken
En ten 2e zeen paarde antiklit is juist veel vetter, dus het helpt juist niet als je dat gaat verdunnen , je zou het moeten verdikken/vettermmoeten maken mar dat kan niet
Je kan wel gwn de antiklit pomp van action onverdund gebruiken . Die wordt door vele bokkers gebruikt en is niet zo heel duur maar gaat wel snel op natuurlijk omgerekend is het eigenlijk net zoduur als cowboys magic

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:11

hoe bedoel je de action pomp?
De gewone inhoud toch?
Want die heb ik nu ook :)
Moet ik die dan verdunnen of is dat niet nodig?

Zou je dit idee als eigenaar wel waarderen? :o