Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KiWiKo schreef:maar nou de hamvraag, waarom wil je een niet dekkende hengst, hengst houden. wat is de toegevoegde waarde voor het paard?

Gjilke schreef:KiWiKo schreef:maar nou de hamvraag, waarom wil je een niet dekkende hengst, hengst houden. wat is de toegevoegde waarde voor het paard?
Uitstraling?
Marielle88 schreef:heey ja sorry wendyG, khad het tegen jou. kwas al een bericht aan het typen en toen wist ik niet meer wie dat nou had geschreven over die castratie![]()
dus het was wel veilig en hygienisch enz...?

simpie schreef:Wij hebben vorig jaar mei een shetlander hengst gekocht. De vorige eigenaresse deed hem weg omdat die teveel hengstenkuren kreeg, ik wist dus waar ik aan begon. Maar omdat die bij ons alleen op het weiland staat en daar tussen andere paarden had ik gehoopt dat het wel mee zal vallen. Hij was in het weiland super braaf, maar als ik dan langs merries reed werd die helemaal gek, hij steigerde, bokte noem maar op. Wij hebben na 1,5 maand toen alsnog besloten dat die gecastreerd moest worden, en sinsdien gaat het prima. Dat bijten wat die doet, wil niet zeggen dat het komt omdat die hengst is, misschien laat je hem dalijk helpen en doet die het nog. Ik zou nog even aankijken, mits hij echt gevaarlijk wordt zodra er andere paarden in de buurt komen en het echt gevaarlijk wordt.
KiWiKo schreef:De hengsten die ik meemaak zijn allemaal in een winterslaap![]()
![]()
maar owee als de vogeltjes gaan fluiten.
, net als alle andere hengsten die ik ken en waar ik mee gewerkt heb. Ruinen zijn veel flotter en voorwaardser. wendytjeG schreef:karoliena schreef:Het is onzin dat het zielig is om een hengst hengst te laten als hij neit mag dekken. In de natuur mogen ze ook neit altijd dekken alleen als ze sterk genoeg zijn om een eigne kudde te veroveren.
Dus dan mag ie alsnog dekken. Verder wordt een hengt ook niet eenzaam opgesloten omdat ie hengst is