Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
runningkawa schreef:Een goede ruiter rijd niet per defenietie Z

fransheijs schreef:runningkawa schreef:Een goede ruiter rijd niet per defenietie Z
en een Z-ruiter is niet per defenitie goed!
Wow de oneliners vliegen eruit!
WHOEII beetje mannen de schuld geven! Dressuur85 schreef:Ik denk dat er bij elk RAS wel een paard is dat de Z WINSTPUNTWAARDIG kan lopen. maar niet elk paard. want een Z paard heeft echt een doorzettend en slim karakter nodig en moet ook niet in zijn bouw belemmerd worden om juist te bewegen. En zo is er bij elk ras wel minimaal 1 paard te vinden wat hier aan voldoet. Met 'elk paard' ben ik het niet eens want sommige paarden, neem grote koudbloeds, volbloeds met een 'kolder' in hun hoofdje of een draver die liever tolt en een onregelmatige tact heeft, zullen het niet redden (winstpuntwaardig) want die hebben er de bouw of de geest niet voor. En ja elk paard kan wel in het Z komen als je maar vaak genoeg wedstrijden rijd en zo vanzelf een keer een paar wp's haalt maar dat vind ik niet van toepassing want echt Z lopen moet winstpuntwaardig zijn.

ja misschien wijken piaffe en pirouette maar je had het ver gestrekte draf..als je dat een paard nog nooit in de wei hebt zien doen ...snap ik 't niet merr hoor..