Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
fjordygirl schreef:Ik zeg maar 1 ding: wees blij dat je een pony/paard hebt gekregen en schroef desnoods je eigen eisen eens wat bij.
Bovendien is een 15jarige best nog veel te leren hoor!
Dus geef jezelf een trap onder je kont en ga morgen lekekr een uur trainen, niet alleen fysiek maar ook mentaal.
Bleugh, sorry maar je bent wel een verwend nest.
Nadiake schreef:Toen zijn we moeten stoppen met rijden van mijn moeder.. Dan 4 jaar later zijn we terug begonnen.. Dan hadden we na een jaar een veulen gekocht ze was wel al onder het zadel maar kende nog niets (dus niet echt zadelmak gemaakt maar eerder alles aangeleerd)
Nadiake schreef:Ik ben ook een ontzettende voorstander van weidegang maar ik zet ze echt niet zo heel veel er meer op omdat dit gewoon niet mag van de dierenarts .. een Halve schep eten is bij ons 1 kilo want dat zijn heel grote scheppen..
Citaat:En die 4x per week privéles is gewoon omdat het nodig is eerlijk gezegt.. Groepslessen vind ik maar niets. Dat is gewoon de rest volgen en wat figuren rijden. Privélessen zijn heel intensief en ik heb trouwens een hele goede lesgeefster ze werkt in een dressuurstal en rijd zelf 4 paarden per dag zegt ze en iedereen is gek op haar. Bij haar boek ik ook vooruitgang.
Citaat:Maar voor een fries wel .. 3000 euro en alle keuringen toegestaan..
wendytjeG schreef:Nadiake schreef:Maar voor een fries wel .. 3000 euro en alle keuringen toegestaan..
Zoals al eerder gezegd, voor die prijs mankeert er wat aan de fries, misschien niet lichamelijk, maar is het wel een ontzettend kreng... dat blijkt echt niet uit een keuring!
(wegens niet passende combinatie oid) Jobbeltje schreef:
Dan verkoop je hem toch gewoon weer als het een kreng blijkt te zijn![]()
(wegens niet passende combinatie oid)
Maar ik zou als ik jou was, eventjes in de spiegel kijken.
[***] schreef:Ok, ik ben dus blijkbaar niet de enige die gefrustreerd geraakt dat de middelen er niet zijn om een paard te kopen maar dat anderen die het niet verdienen of zelfs niet willen zomaar een paard krijgen
Nadiake schreef:Sorry de dierenarts zei dat ze nog steeds 3 kilo voeding per dag moet krijgen .. Toen ze van de manege was kreeg ze 2.5 scheppen 's morgens en 's avonds ..
wendytjeG schreef:voeding is wat anders dan brok. Lees je de verpakking van de brokken weleens? Ook daar staan goede aanwijzingen op
). Bij die sportpaarden was die 3 kg echt gewoon brok & haver (en maïs en alles wat die paarden nodig hadden :p) 
Heb trouwens 2 pagina's terug al besloten haar te houden
Privéles is omgezet naar 1x vrijdag en 1x zondag voor de rest gewoon oefenen.. En ik zal haar voeding aanpassen naar halve schep 's morgens en halve 's avonds en voor de rest veel hooi .. Nadiake schreef:.. een Halve schep eten is bij ons 1 kilo want dat zijn heel grote scheppen..
Nadiake schreef:... Maar ik kan niet blijven rijden op een pony waarmee het niet klikt en waar ik niets aan bijleer ...
Nadiake schreef:Ow ja en als ik hem echt wil koop ik hem er gewoon bij ik verkoop haar niet. Daar ben ik ondertussen dan weeral uitgekomen
Nadiake schreef:Ik heb hem te koop gezet ja, Maar eigenlijk gewoon om te zien of er interesse zou zijn moest ik hem verkopen, Ik ga het niet doen. Daar ben ik al zeker van.