hengsten met 2 kruinen op het hoofd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Re: hengsten met 2 kruinen op het hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 20:49

thanx voor je reactie, ik zie verder geen uiterlijke kenmerken die dat karakter aan zouden tonen dus de 2 kruinen hebben echt hun invloed
verder is hetreen intelligent en gevoelig paard, ook zelfbewust en nieuwsgierig...

iloveshets, ook bedankt weer voor je reactie, weer een hengstje dus met 2 kruinen die er geen invloed van lijkt te hebben...

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:09

Je hebt een PB

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 10:49

smiley, ook pb terug

waar zijn alle hengste van bokt dan? moeten er toch wel meer zijn he

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 11:10

Heb trouwens net ff snel op stal gekeken. We hebben er meerdere ruinen staan met 2 kruinen. En het zijn allemaal van die baasjes. Wel grappig als dat daar aan ligt. Eentje valt wel mee, maar pest t baasje nogal graag....

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:30

wij hebben 3 hengsten op stal staan, maar ik vergeet steeds foto;s te maken!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 07:00

Citaat:
ellepel, ik zie zo al wat dingen aan zn hoofd die staan voor wat jij verteld, jammer dat je geen foto van de zijkant van het hoofd hebt...
zn oren zijn erg kort, wat staat voor een eigenzinnig karakter maar hij is erg intelligent en gevoelig, bij deze paarden is het o zo belangrijk dat het werk heel afwisselend en leuk gehouden wordt, een paar keer hetzelfde doen en het paard gaat zich vervelen, en in combinatie met zijn oren wordt ie dan gecompliceerd en gaat ie van die streken uithalen
het brede vlak tussen zn ogen geeft ook aan dat hij een intelligentie heeft om een onervaren ruiter mee te overtoeven

klopt precies!!! ik moet echt veel afwisselen anders gaat hij ontieglijk lopen klieren hahaha, ene dag in de bak, de dag erna los lopen de dag daarna een buitenritje, de dag daarna weer wat anders zo houd ik hem lekker in zijn velletje..

hier nog een foto van de zijkant van zijn hoofd:
Afbeelding

let ook op dat hele kleine kinnetje die hij heeft...nou ja klein, hij heeft eigenlijk geen kin

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:17

ik heb een merrie met twee kruinen, en die is uiterst onbetrouwbaar en erg vals.
erg dominant ook.
behalve tegen mij, maar ik herken veel van jou verhaal over twee kruinen.
ze mikt iedereen die haar niet aanstaat eraf.
ik heb altijd gehoord dat het twee kruinen verhaal bij shetkanders geld, maar de mijn is een welsh.
als je conclusies hebt, ik zou het leuk vinden om op de hoogte gesteld te worden.
ik heb geen foto voor je maar de kruinen liggen dicht bij elkaar, net boven en tussen de ogen

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 10:33

ellepel, leuk dat je zegt dat hij geen kin heeft,
paarden met zo'n vlakke kin zijn over het algemeen erg slim, dit zijn ook de paarden die als moeilijk worden beschouwd als hun intelligentie niet begrepen wordt
maar zo te horen ga je er goed mee om, veel afwisseling
dit beestje heeft geen makkelijk karakter, je bent er idd erg druk mee om hem geinteresseerd en enthousiast te houden maar wanneer dat je lukt dan is dit een paardje met een heel mooi karakter, zowieso een mooie persoonlijkheid want hier kan de mens een boel van leren
verder heeft hij een lichte elandsneus, wat wijst op een sterk karakter, veel kuddeleiders hebben deze eigenschap dus hij zal ook echt een goede leider moeten hebben anders neemt hij zelf de leiding en dan gaat alles dus op zijn manier
verder een verfijnde snuit die dus zijn gevoeligheid aan geeft
mooi beessie hoor

denice, interessant om te lezen ook, klinkt weer duidelijk als een paardje met 2 kruinen, jammer dat je geen foto hebt
wel mooi dat ze bij jou niet onbetrouwbaar en vals is, dat is voor mij een teken dat je bij elkaar past, een band hebt en elkaar dus ook echt vertrouwd
nr 1 bij deze paarden om de kruinen iets minder in te laten werken is gewoon dat je weet hoe ze zijn en dat niet wil veranderen, niet straffen dus maar gewoon accepteren dat ze deze eigenschap hebben
als het paard weet dat jij het met respect en rust behandeld, en het steunt in situaties die moeilijk voor dr zijn dan weet ze vanzelf wat ze aan je heeft en zullen haar reacties bij jou minder zijn

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:03

Citaat:
verder heeft hij een lichte elandsneus, wat wijst op een sterk karakter, veel kuddeleiders hebben deze eigenschap dus hij zal ook echt een goede leider moeten hebben anders neemt hij zelf de leiding en dan gaat alles dus op zijn manier

ehhhh..nou.....

tja...nou ja t gaat wel hoor, maar hij is inderdaad wel vaak de baas hahaaha, maar gaat gelukkig altijd goed, en van mij mag hij dat ook vaak wel zijn, op buitenrit dan, in de bak ben ik de baas.

leuk dat t allemaal zo precies bij hem klopt!

dank je wel!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 11:11

thanx voor je reactie
is wel mooi als dat goed gaat dat je hem buiten de leiding laat nemen maar dat jij in de bak de baas bent en dat hij dat verschil echt weet
of gaat hij regelmatig uitproberen om zelf weer de leiding over te nemen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 11:38

harde geluiden, hondefluitjes en schreeuwende kinderen zijn voor hem de ultieme reden om ongelooflijk opgefokt te worden, koppie erop, dribbelen en huppelen hahaha
hij loopt dan zelfs als een varkentje te knorren!

gelukkig is hij wel zo lief dat ik hem zonder al te veel moeite bij me kan houden, maar t duurt vaak wel erg lang voor hij weer redelijk bij zijn positieven komt...

en heel soms gaat hij op de rem, en laat weten dat hij eigenlijk wel trug wil naar de stal, dan bokken we wat en ik mopper wat op hem...
ach en dan lopen we ook wel weer door..

maar verder niks geen gedoe hoor.

in de bak is ie braaf hoor, zolang ik alles zoveel mogelijk afwissel, dus geen enkele keer dezelfde oefeningen doe( dat vind hij zo saaaaai)
dan doet hij toch netjes wat ik van hem vraag..

ik vind hem echt een toppertje!
en dat weet ie ook echt wel!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 12:13

hihi klinkt wel als een gecompliceerd karakter, niet makkelijk dus, maar als je hem goed kent en er vertrouwen is dan is het toppertje, zoals ie ook wel weet dus

niet meer mensen met een hengst met 2 kruinen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:53

ik zal es opletten om me heen, ken wel wat mensen met hengsten.
zal ze es uithoren en dan zet ik het hier wel neer..

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 20:35

hey
leuk hoofdje heeft je pony

maar mij pony heeft 4 kruinen ?

groetjes

Jeayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 22:06

Leuk om te lezen. Ik kreeg inderdaad ook kritiek op mijn hengst(je), daar hij 3 kruinen heeft. Zelf ken ik de uitspraak dat 2 kruinen voor lastig zou staan, hoewel bijna al mijn paarden 2 kruinen hebben, merk ik hier weinig van... een kind kan de was doen

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 08:44

skroderijs, heb al geantwoord in je eigen topic dus

jeayna, lastig is niet echt het juiste woord voor paarden met 2 kruinen denk ik, echt het schuin gedrukte stukje uit het 2e bericht van mij in dit topic
maar zoals ik ook vaak zeg in dit topic zijn er uitzonderingen, met name hengsten
en andere paarden met 2 kruinen die 'makkelijk' zijn hebben vaak zoveel positieve andere kenmerken dat de inwerking wordt geremd...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 11:32

mijn pony heeft trouwens nog iets grappigs...

de duimdruk van allah...
ken je die ook?
een kuiltje in zijn hals, je duim past er dan ook precies in, heb alleen helemaal geen flauw idee of het ook wat betent.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:58

Zegt alleen kruinen op het hoofd iets of op de rest van het lijf ook?
Heb namelijk een merrie die net onder de manenkam ongeveer in het midden van de hals een kruin heeft, vanwaar de haren tegen de richting in omhoog lopen tot net onder de oren. Dit is aan beide kanten van de hals het geval.
Ook heeft ze links een oog waarvan altijd wit zichtbaar is, het rechteroog is normaal.
Ben benieuwd of dat ook wat zegt over haar karakter?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:05

Ik heb wel een ruin gereden met een stel kruinen op zn voorhoof, heb even foto's zitten zoeken, maar ik heb zowiezo al weinig foto's van hem, en helemaal weinig van zn hoofd. Dit zijn de beste:

Afbeelding

Er zat er dus eentje onder zn sterretje en eentje er in.

Afbeelding

Zo zag zn hoofd er uit van voren en van opzij:

Afbeelding

Afbeelding

In mijn profiel staan nog meer foto's. Dit was juist een heel evenwichtig paard, nergens bang voor, heel zeker van zichzelf. Hij kon wel ontzettend beledigd worden als je hem in zijn ogen onrecht aandeed. Dan keek hij je ook een paar dagen niet meer aan. Ben benieuwd wat jij hier in ziet!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 15:26

ellepel, de duimdruk ken ik wel, alleen de 'goede' paarden zouden die hebben en die zou allah die druk gegeven hebben zeg maar
geloof dat op pagina 2 van onderaan in een bericht van mij een heleboel van die theorieen staan....

LDRD, het wit in het oog, als dat altijd is en niet ineens heel erg wordt op een moment van spanning enzo, en dat het echt wisselt per bui die ze heeft dan betekend het niks en is het gewoon pigment zeg maar, of hoe heet dat, een wit sclera

kruinen op de hals enzo staan niet voor een bepaalde karaktertrek, wel wordt gezegd hoe meer kruinen op het lichaam hoe gecompliceerder het kan zijn, maar dat is niet echt heel erg bewezen geloof ik
is meer van de fokkers van vroeger die ook geen arabieren met 2 kruinen wilden enzo

ellebel, volgens mij heeft hij 3 kruinen recht onder elkaar, heeft het paardje van mn moeder ook en wat je zegt herken ik ook in zijn karakter
het kan ook zijn dat het paard bij jou nog meer kruinen heeft, zijn vaak fascinerende karakters, niet makkelijk, ook niet heel moeilijk ofzo maar bedoel dat je ze goed moet begrijpen en echt als individu moet beschouwen
dan zijn het paarden met een hoger responsbereik dan gemiddeld
verder zie ik ook aan het paard op de foto's dat het erg intelligent is en zelfbewust, vrij korte oren die wel duiden op wat eigenzinnigheid, maar ze zijn erg breed, zo breed zie ik niet vaak, en dat staat echt weer voor evenwichtigheid enzo
mooi paardje hoor

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:01

Mijn IJslandse merrie heeft ook 2 kruintjes naast elkaar tussen de ogen.

Ze is erg braaf. Doet alles voor je.
Is verkeersmak en bomproof.
Niet dominant in de wei, ze schikt zich wel.

Wel heb ik ooit gelezen dat dubbele kruinen bij IJslanders vrij veel voorkomen en dat je bij hen er niet dezelfde betekenis aan mag hechten als bij andere paardenrassen.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:25

Citaat:
vrij korte oren die wel duiden op wat eigenzinnigheid, maar ze zijn erg breed, zo breed zie ik niet vaak, en dat staat echt weer voor evenwichtigheid enzo

Eigenzinnig Dat klopt. En dan ook niet een klein beetje. Gelukkig had hij ook heel veel humor maar zo nu en dan werd ik echt helemaal gek van hem.

Iemand hier op Bokt beschreef hem ooit eens als "de Koning" als karaktertype van Hempfling. Zo voelde hij zich ook echt.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 11:05

skessa, dat is helemaal waar wat je zegt, bij ijslanders ligt het anders, heel vreemd maar had het ook al in dit topic geplaats
veel kruinen bij een ijslander zijn positief
hoe meer kruinen, hoe beter ze zouden kunnen zwemmen ook en in een land als ijsland was dat zeer positief

ellebel, hihi de koning, ja past wel bij zn koppie
heb zelf de karaktertypes van hemphling nooit bestudeerd, boek wel eens bekeken maar de methode van linda tellington jones gaat meer in op de details geloof ik
en ik vind niet dat je elk paard aan een type kan binden, heb nog nooit 2 exact dezelfde karakters/hoofden gezien...

dit is trouwens de eerste keer dat ik kruinencombinatie van 3 onder elkaar tegen kom, interessant hoor

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:28

Mijn quarter hengst (vijf jaar) heeft ook twee kruinen, precies tussen de ogen. Hij is super braaf, relaxed en schrikt (bijna) nergens van. Heeft inmiddels al gedekt, maar is qua karakter niet veranderd. Hij blijft relaxed en zeer betrouwbaar.