Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Tulandro schreef:
Geen typfoutje maar een grammaticaal foutje, 'daar' slaat op Bonfire en niet op die pony. Maar bonfire is voor 20000 gulden gekocht, niet voor 1500 euro, zo goedkoop is dat niet.

passepartout schreef:Enige tijd geleden hoorde ik ongewild een gesprek die aangevoerd werd door een actief ruiter die ook tevens jureerd.
Hij beweerde dat je alleen maar leuk in de sport kon meekomen als je een duur paard had. Hij had het over de landelijke ruiters zoals zo velen van ons dus niet over de paarden van ANKY en consorten.
De bedragen die genoemd werden waren minimaal 15.000 gulden (grofweg 7.000 euro). Dus volgens hem kon je alleen maar scoren met een knol van minimaal 7.000 euro onder je kont.
Wat vinden jullie van deze uitspraak.
Ik ben het in ieder geval niet met hem eens.
Ik houd ontzettend veel van paarden maar ik rijd toch echt voor de sport en dat gaat nu eenmaal net wat simpeler op een KWPNer dan op een Shire
Nou ben ik geen verwend kreng want ik heb hard gewerkt voor mijn (simpele) paard en rijd nu voor anderen ipv een eigen paard, maar de echte 'verwende krengen' stonden net zoveel met hun dressuurtopper te knuffelen als ik met mijn simpele beesten. LDRD schreef:Ik mis een beetje in deze discussie de concrete bedragen die jullie zoal redelijk vinden en dan bedoel ik geen gemiddelden, maar wat hebben jullie over voor een heel gewoon paardje met aardige functionele bewegingen en wat mag een potentieel toppertje dat leuk zou kunnen gaan scoren in de PAVO cup dan kosten?
Ga maar even uit van een nog niet zadelmakke, dan speelt het opleidingsniveau geen rol alleen de potentiele kwaliteit van het dier.
Ben heel benieuwd wat jullie er zoal voor over zouden hebben, mits je het geld had natuurlijk.
zou ik zoeken naar een paard van rond de 7 a 8000 Euro. Met wat zoeken moet je daarvoor, bijv in het najaar, wel een goed bewegend onbeleerd jong paard kunnen vinden.
Citaat:Hoeveel mensen zeggen er: 'ik heb een bod gehad van € .... (belachelijk hoog), maar ik heb het maar niet gedaan, hoor'. Dan denk ik: 'bullshit!'.

in de wei zie staan.
LDRD schreef:@Urielle: en wat mag een potentiele PAVO topper bij jou dan kosten?

Urielle schreef:LDRD schreef:Maar ik begrijp ook niet helemaal waarom je vraag specifiek aan mij gesteld is?
.
.
Bij mij onder het zadel wordt een topper helaas al geen topper meer. Zoals ik eerder al zei denk ik aan rond de 8000 Euro voor een groen paard wat in principe meer kan dan alleen het Z halen.
runningkawa schreef:Dat is altijd met een jong dier.
Toch word voor die potentiele topper vaak grof geld geteld