Ervaringen: Praten met paarden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ikkemetwikke

Re: Ervaringen: Praten met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:21

Jenna,en anderen, als jullie aan het rijden ijn ofzo,ben je dna niet constant aan het ouwehoeren met je paard?!
of is het iets waar je jezelf vor af kunt sluiten,als je het niet wilt!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:46

ik denk dat sommige mensen zeker met hun paard praten .. zeker als het tussen paard en ruiter niet zo goed gaat is het handig als je met je paard kunt praten ... daardoor kan het weer heel erg lekker gaan tussen paard en ruiter ^^

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:07

Ja eerlijk gezegt bijna constant. Maar niet alleen Chinouc, ook met mijn andere dieren en gewoon 'wilde' dieren.

Pas heb ik een 'deal' gesloten met een kraai. Ik ben nml als de dood voor spinnen en pas was zowel de trap als de rolstoel ingang naar mijn flat, bedekt met kruisspinnen en webben.Ik kon er gewoon niet normaal door. En wat dat betreft ben ik echt geen held. Met heel veel moeite en opgepompt lef ben ik er doorheen gekomen zonder onder de spinnen te komen zitten.
Maar ik vond het echt doodeng. En in de boom tegenover de flat zat een kraai. Hij vond dat ik een beetje idioot deed. Toen heb ik hem uitgelegt dat ik spinnen doodeng vind. Hij vond het gek wat hij at ze.
Toen heb ik gevraagd of hij ze dat niet voor me wilde opeten als ze daar weer zaten. Dat wilde hij wel

En hoera ! Ik heb geen last meer gehad van kruisspinnen als ik de flat in/uit wilde
Beetje zielig voor de spinnen is het wel, maar ach...

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:12

Oh okay!! klinkt wel een beetje dr Dolittle maar tis wel erg gaaf!

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 16:36

Haha, lol!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 10:41

kunj e uitleggen hoe paarden,honden,etc. zijn wat karakter betreft,kennen ze gevoelens als jalouzie,vergevingsgezind,etc. en zijn ze net zo verschillend in karakter als mensen zijn.

en heb je wel eens een gesprek gehad,dat een paard aangaf dat hij/zij het 3×niks vond bij deze eigenaar,of hij/zij vond dat hij helemaal op de verkeerde manier reed,etc.?

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 10:59

ja daar ben ik idd ook benieuwd naar..
de dochter van de eigenaar van Moustache rijd hem altijd heel strak en met hele korte teugels omdat hij anders heel erg naar binnen valt..
hij loopt als een 4jarige.. maar hij is al 9 :s
dus ik ben nu bezig met lessen om hem los te laten etc.. dat ie op zn eigen benen moet gaan lopen etc.. maar ik wil echt graag weten wat hij zelf fijner vind rijden.. kan je dat ook vragen of niet?

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 11:10

Denk het wel...

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:39

gaaf! ,ik denk dat ik wel een consult een keer laat doen ,eerst in overleg met de eigenaar

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:50

dan zou ik snel een pm sturen want bij mij waren er 18 wachtende voor me..met mij erbij 19

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 17:07

Citaat:
kunj e uitleggen hoe paarden,honden,etc. zijn wat karakter betreft,kennen ze gevoelens als jalouzie,vergevingsgezind,etc. en zijn ze net zo verschillend in karakter als mensen zijn.

en heb je wel eens een gesprek gehad,dat een paard aangaf dat hij/zij het 3×niks vond bij deze eigenaar,of hij/zij vond dat hij helemaal op de verkeerde manier reed,etc.?

Dieren kennenzichzelf veel beter dan dat wij mensen elkaar kennen. Zij kennen hun lichaam ook beter en sommige weten precies welke kruiden ze moeten hebben om beter te worden.
Kwa gevoelens lijken ze veel op ons. Maar over het algemeen zijn ze heel vergevingsgezind.
Jaloersie kennen ze wel maar dat is weer een gradatie minder erg dan als wij jaloers zijn.En als ze al jaloers zijn gaat het om aandacht. Mensen kunnen jaloers zijn op een mooie auto van de buurman. Een dier geeft niks om spullen, wel om aandacht en liefde.
Dieren zijn inderdaad net zo verschillend als mensen maar zijn naar mijn idee gemoedelijker en redelijker. maar daar zitten uitzonderingen tussen
En dieren aanvaren hun lot makkelijker, ze zijn niet gebonden aan tijd.
Zij weten dat als ze sterven, ze niet echt 'weg' zijn.

Gelukkig heb ik nog nooit meegemaakt dat een dier de eigenaar echt helemaal niks vond. Wel krijgen eigenaren regelmatig tips om het beter te doen. Veel mensen die een consult aanvragen, vragen daar ook naar.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:11

Interessant om te lezen allemaal. Wat voor beelden krijg je dan zeg maar door ? Krijg je bijvoorbeeld ook de omgeving van zo'n paard te zien hoe het echt is ?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:23

Ik vind het heel apart, en ik voel er wel wat voor om het te laten doen.
Alleen ik denk dat de eigenaresse het onzin vindt.. dat is echt zo'n boerinnetje!

Babsie_Jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:56

@ jenna : praat je met paarden via een foto of alleen als je ze echt ziet bewegen enzo.

groetjes

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:47

De beelden die ik zie zijn inderdaad soms de omgeving maar ook van het dier zelf. Hoe ik de beelden zie kan je vergelijken met hoe jij dingen asocieerd bij het verbaal communiceren. Als je zegt koelkast dan zie je een koelkast voor je.
Alleen werkt het met het communiceren met dieren net even anders.
Ik krijg op een antwoord een beeld toegstuurd en moet dat gaan vertalen naar 'mensentaal'.

Babsie, ik communiceer vooral op afstand mbv foto's. Een enkele keer doe ik het op locatie maar omdat dat veel planning vereist, doe ik het liever op afstand.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 17:54

Interessant topic, en leuk, zo'n kleurtje

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:34

maar het is dus ook eigenlijk net hoe jij het als vertaler "interpreteert"(schrijf ik dat nu goed?!)
als ik hetzelfde paard in dezelfde periode zou laten "lezen" kan er dus heel iets anders uitkomen?

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:36

jenna ik had je een mailtje gestuurd of ik je die vragen door mag mailen en of je de foto's goed genoeg vind of ik je er een moet toe sturen

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 16:21

Nog even een aanvulling over of ik niet constand met dieren praat. Ik had er nml even over heen gelezen.
Ik kan mezelf dus wel afsluiten ervoor. Ik kies er steeds zelf weer voor om contact te zoeken.

Het is is niet zo dat ik het echt interperteer. Zoals het 'binnenkomt' zo zet ik het op papier. Je kan nml flink de fout in gaan als je het echt gaat interperteren. Zo had ik eens een consult met een hondje van een collega. Ze wilde weten waar hij het liefst sliep. Ik kreeg een plaatje met een rode streepjes deken in een mand te zien.
Dus ik vertelde vrolijk dat de hond in de mand sliep op een rode streepjes deken. Bleek dat de hond nooit in de mand wilde. Een rode streepjesdeken was wel in huis maar lag op de kast.
Een week later vertelde ze enthosiast dat ze het nu begreep. Ze had altijd wat knuffels in een mandje liggen.
Haar dochters geloofde helemaal in wat ik deed en hadden die mand leeg gehaald en er die rode streepjes deken ingelegt. Toen was de hond wel in de mand gaan liggen en het werd zijn favo plekje.
Moraal van het verhaal. Als ik het gewoon letterlijk had overgenomen was ik niet de fout in gegaan.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 18:57

maar hoe kun je nu zoiets letterlijk opnemen
als je bv vraagt waar die het liefst slaapt, en die je krijgt het beeld van die mand, dan slaapt die tochg gewoon het liefst in die mand met die deken
dat is toch letterliijk?

kun je ook met insecten praten?
of met reptielen?

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 00:19

interressant topic zeg.
jenna, zou je mij een pb-tje kunnen sturen met wat meer info?
bv. over hoe het in zijn werk gaat, wat je voor een consult vraagt enz.
alvast bedankt

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 00:35

randie schreef:
dan zou ik snel een pm sturen want bij mij waren er 18 wachtende voor me..met mij erbij 19

bij jenna of bij iemand anders want misschien laat ik het door die vrouw doen van pratenmetpaarden.nl

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 08:11

Zou iemand met zo'n gave niet kunnen helpen bij het opsporen van de gestolen paarden? Daar zijn toch foto's van?

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 09:41

daar dacht ik ookal aan.
dan zou het paadr toch kunnen laten zien waar hij staat

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 15:24

ja,en dan?!
dan zie je en binnenkant van een stal?!
die kan je waarschijnlijk ook niet zeggen: ik st ain lutjesbroek,in huppelstraat 13