Alleenstaande bokkers met een paard, hoe doen jullie dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kekaro

Re: Alleenstaande bokkers met een paard, hoe doen jullie dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:09

helemaal waar hoor....ik moet inderdaad gewoon wachten tot dit achter de rug is.

een auto heb ik niet anders was die absoluut als eerste de deur uit gegaan.

mijn man heeft een auto maar die rijd 80 km naar zijn werk dus die heeft hem echt nodig.

de kindjes zijn idd gekomen toen we wisten dat we voor ze konden zorgen
en dat kan gzd nog steeds! zal wel moeten we krijgen kinderbijslag voor ze en ik krijg 200 euro per maand omdat ik huismoeder ben.

alles bij elkaar hebben we een inkomen van ongeveer 2300 euro (en 1 keer in de 3 maanden de kinderbijslag)

dus we hebben het niet slecht en normaal kan het paardje er echt wel bij
maar nu we zoveel geld moeten ophoesten houd het op
en dan is het nog niet eens het stalgeld dat we niet meer kunnen betalen
maar meer nog de tijd die ik niet meer heb omdat mijn man nu zo veel werkt.
(om die extra kosten te gaan betalen)

nu zou het misschien nog een maandje lukken maar dan is de stalperiode er weer en moet er elke dag uitgemest worden en kan ik dus niet een dagje zeggen nou vandaag heb ik echt geen tijd.

maar het komt weer goed! en mijn man weer ook wel dat er dan toch echt weer gezocht gaat worden naar een heel mooi lief paardje

nogmaals ik heb echt diep respect voor de mensen hier die zo "krom"liggen voor hun paard! ik heb het er ook zeker voor over, maar met kindjes thuis word het toch anders.
Laatst bijgewerkt door kekaro op 13-08-05 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:14

Letizia schreef:
Misschien een stomme vraag hoor, maar ik lees dat verschillende mensen zeggen dat ze een goede baan hebben, dus een goed slaris, maar wat is een goede baan? Ik krijg 2 September de sleutel van m'n huisje, ik moet ong. €345 huurkosten gaan betalen, daar komt de energie rekening nog boven op, ik heb een auto en (logisch in dit topic ) een paard, ik werk 32 uur per week in de zorg en (ja ja ik durf het te zeggen) ik verdien ong. € 1300 per maand. Ik heb een stalling van €155 per maand en ik betaal het de ene maand en m'n moeder de andere maand, wat denken jullie moet ik het hier mee kunnen redden?

1300
-155
-345

dan heb je nog 800 "over" voor de auto de energierekening en boodschappen. ik las hiervoor al iemand die riep: makkelijk!
maar denk erom dat je niet net zo komt te zitten als ik...ineens een (extreem) hoge rekening en ik red het niet.
probeer elke maand iets op zij te zetten en ook als je moeder het stalgeld betaald voor die maand, wel het geld apart leggen.... dan moet je het inderdaad "makkelijk" kunnen redden! veel plezier in je nieuwe huisje!

Gretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:15

ik hoor trouwens erg veel over eneco over narekeningen, hadden wij ook al...lijkt wel of ze totaaaaaaal niet kunnen inschatten hoeveel iemand verbruikt :S

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 21:21

Jeetje Kekaro, wat een inkomen! Maar met kinderen e.d. gaat er ook een hoop af. Ik heb tijd genoeg om uit te mesten en heb de toekomstige pensionhoudster ook aangeboden om de paarden binnen/buiten te zetten tegen vermindering pensiongeld. Maar ja, die gaat ook niet voor niets pension aanbieden want zal het geld zelf ook wel nodig hebben.
In uiterste nood kan ik mijn paard niet zo heel ver weg in een land zetten voor 50 eurioos per maand. Ze krijgt dan weidegenoten en voordroog genoeg. Geen schuilstal maar er zijn wel bomen om onder te schuilen. Alleen is het een gedoe om haar daar op te zadelen. Zonder auto is het al armoe want je moet wel met zadel/hoofdstel daarheen fietsen, met borstels en ach, van alles. Is ook geen optie behalve als je gewoon besluit niet meer te rijden totdat er weer een auto bekostigd kan worden of een pensionstal in de buurt.

Ik heb een verzorgster die gaat bijdragen maar hoeveel weet ik nog steeds niet. Minimaal 50€ is de bedoeling. Als ze niet bijdraagt gaat mijn paard 24/7 het land in, ook van de winter. Volgens mij vindt ze dat helemaal geen probleem onder haar waterdichte deken maar het lijkt me minder leuk als de andere paarden wel op stal gaan en ze alleen buiten overblijft. Heb je geen kinderen, zit je wel in de zorgen om je paard ..

Edit vanwege blonde typefouten

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:36

kekaro schreef:
Letizia schreef:
Misschien een stomme vraag hoor, maar ik lees dat verschillende mensen zeggen dat ze een goede baan hebben, dus een goed slaris, maar wat is een goede baan? Ik krijg 2 September de sleutel van m'n huisje, ik moet ong. €345 huurkosten gaan betalen, daar komt de energie rekening nog boven op, ik heb een auto en (logisch in dit topic ) een paard, ik werk 32 uur per week in de zorg en (ja ja ik durf het te zeggen) ik verdien ong. € 1300 per maand. Ik heb een stalling van €155 per maand en ik betaal het de ene maand en m'n moeder de andere maand, wat denken jullie moet ik het hier mee kunnen redden?

1300
-155
-345

dan heb je nog 800 "over" voor de auto de energierekening en boodschappen. ik las hiervoor al iemand die riep: makkelijk!
maar denk erom dat je niet net zo komt te zitten als ik...ineens een (extreem) hoge rekening en ik red het niet.
probeer elke maand iets op zij te zetten en ook als je moeder het stalgeld betaald voor die maand, wel het geld apart leggen.... dan moet je het inderdaad "makkelijk" kunnen redden! veel plezier in je nieuwe huisje!

Thanks, ik denk dat ik wel voorzichtig zal wezen, ik ken me zelf, gelukkig houd ik zelfs na het inrichten van m'n huisje nog een leuke reserve over, want ik ben zo slim geweest om al de tijd dat ik werk en nog thuis woon een flink klap op zij te zetten, dat zie ik om me heen trouwens nog weinig gebeuren, mensen die alles moeten lenen van de bak en dan in toren hoge schulden zitten, mij niet gezien
En omdat m'n pony dus een echt zorge kindje is, is een reserve wel zo fijn

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 21:48

Liggend geld brengt niks op Letizia wordt wel gezegd. Maar anderzijds, ik heb een jaar of 6 geleden aandelen via Legiolease geleased en zit nu met een restschuld van tegen de 1000 euro. Toenmalige partner deed nogal in aandelen en raadde me dit aan, thanks ex

Ben blij dat ik geen zorgenkindje heb want dan had ik haar al niet meer.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:53

Nee. liggend geld brengt niks op, maar je raakt het ook niet kwijt, zorgenkindjes zijn niet leuk, maar er is maar een iemand aan wie ik m'n paard kan verkopen en dat is de slager en dat gaat niet gebeuren

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 22:03

De vaste lasten betreffen ook nog het water/riool/verontreinigingsheffing en dan heb je nog de gemeentelijke belastingen voor het ophalen van het huisvuil e.d. Dan de verzekeringen voor de woning, auto, niet te vergeten je zorgverzekering!, abonnementen, bieb, wegenbelasting en ga maar door.

Je moeder draagt een hoop bij om de maand en da's lekker meegenomen.

Ik kan mijn paard ook gewoon verkopen want er mankeert niks aan dus 't hoeft niet naar de slager maar dat is toch wel mijn laatste redmiddel.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 22:03

hahahaha sorry soxje, het is niet leuk maar je verteld het wel heel grappig

we hebben inderdaad een heel mooi inkomen en
alweer waar, kindjes kosten ook aardig wat.
de een gaat twee middaagjes naar de peuterspeelzaal
is 50 euro per maand
de ander zit nog aan de babymelk en de luiers, wekelijkse boodschappen zijn dus altijd duur!

we hebben een eengezinshoekwoning met een hele mooie tuin (waar ik, als het nog eens mooi weer word, ook erg van geniet met de ukkies)
verzekeringen zijn duur tegenwoordig en
we sparen ook nog 100 euro per maand voor de kleintjes.
en ja het is echt op hoor en nog wel voor het einde van de maand! :S

gekke dingen koop ik niet, kleding voor mezelf, heel af en toe als ik iets nodig heb, uitgaan doen we niet.

en liggend geld brengt niks op maar je hebt het zo af en toe verdomd hard nodig! ik zou willen dat ik nog een mooi bedrag had staan ergens...
(behalve de spaarrekening van de kinderen want daar staat echt meer dan genoeg op...maar dat kan er ook niet meer af...tot ze 18 zijn )

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 22:05

whaaa soxje hou op! we hebben bij ons alles op een rijtje gezet, en ongemerkt heb je dus idd een heleboel vaste lasten!
waar je gewoon niks aan kunt doen, het moet nou eenmaal betaald worden! en dan nog de ozb voor ons en wij hebben last van uitwaterende sluizen die ook een hoop geld kosten elk jaar !

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 22:07

Soxje schreef:
De vaste lasten betreffen ook nog het water/riool/verontreinigingsheffing en dan heb je nog de gemeentelijke belastingen voor het ophalen van het huisvuil e.d. Dan de verzekeringen voor de woning, auto, niet te vergeten je zorgverzekering!, abonnementen, bieb, wegenbelasting en ga maar door.

Je moeder draagt een hoop bij om de maand en da's lekker meegenomen.

Ik kan mijn paard ook gewoon verkopen want er mankeert niks aan dus 't hoeft niet naar de slager maar dat is toch wel mijn laatste redmiddel.

Zeg, maak het nog erger dan het is Ik probeer me er op te verheugen om op m'n eigen te gaan hoor

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 22:24

Hahaha, da's nog lang niet alles maar ik zal het hierbij laten Letizia.

Die uitwaterende sluizen vind ik ook een goeie . Die hebben we hier niet, godzijdank. Maar we betalen wel voor iedere kilo afval die wordt pgehaald, of dat nou groen is of gewoon huishoudelijk afval. Maar, dankzij mijn riante inkomen kan ik ieder jaar ontheffing vragen. Moet je wel je hele hebben en houwen overleggen maar het scheelt een paar honderd euro op jaarbasis. Ook ozb. (heb dan wel een huurhuisje maar daarover moet je ook ozb betalen). Ik kan ook nog 1x per 3 jaar bij de gemeente een vergoeding van hooguit 150€ vragen voor een nieuwe bril. Zag een folder liggen bij de bieb. Ook rechtsbijstand kun je daar aanvragen. MKaar, ze willen wèl alles van je weten, je moet bankafschriften overleggen, schuldeisers, of je een auto hebt en zo ja hoe oud etc. Alleen vragen ze nooit naar huisdieren, gelukkig. Paard hou ik heel geheim voor allerlei instanties. Pensionstal betaal ik cash. Pachtland niet maar dat is maar 1x per jaar en is niet zo duur. Als er naar gevraagd wordt zeg ik maar dat ik 2 schapen heb voor de lol

Tot nu toe ben ik de enige met een ww uitkering...niet dat ik er trots op ben trouwens maar het valt me wel op.

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 23:02

Soxje schreef:
Sommigen hier hebben het best goed als ik lees hoeveel er voor pension betaald kan worden. Ik vind 320 € echt een héle hoop geld, dat zijn prijzen die je hier niet ziet.

Riel ken ik natuurlijk van naam maar ben er nooit geweest. Mijn zus heeft een vrijstaand huis in Molenschot, ook niet onaardig daar Maar ze heeft geen paard

Hier betaal je toch echt eerder meer dan 320 aan stalling voor je paard hoor! Wil je ook nog een beetje weide gang op niet al te lange afstand rijden betaal je zelfs meer!

Ja het is een hoge prijs, gelukkig kan ik het betalen.

Molenschot is ook een leuke plaats om te wonen!!

KinkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 08:10

smurf schreef:
tja daar post ik niet meer..... ben ik niet intelligent genoeg voor...

haalt zweep en haalt flink uit (kortom, ophouden Smurf, je bent een topper en een doorzetter die alles doet voor Morrie)

Ik ben na 19 jaar gedumpt door mn ex, dus moet binnenkort ook alles alleen doen. Nu betaal ik niks voor d'r wei, regelde alleen het hooien en onderhoud ervan. Mn boomloze zadel kan hopelijk nog jaren mee, ik heb dezelfde bekapper als Soxje, daar gaan we dus niet failliet aan
Had nog in de planning om de bekapcursus van HN te doen. De 4x4 kan ik niet meer betalen maar hou wel mn Corsa
Afhankelijk van wat ik meekrijg uit de overwaarde van mn huis zie ik wel wat voor huis ik kan kopen. Dat het een huisje zonder land is weet ik wel zeker . Ik heb in de buurt al geinformeerd naar een pensionstalling, dat gaat me tussen de 130 en 150 euries kosten.
Dus Sox...geen mogelijkheid meer om een trailer van mn ex-schoonpa te lenen en mn Corsa zou het trekken niet overleven
Hoe ik het allemaal ga doen weet ik nog niet, maar Kinke gaat uiteraard voor ikzijdegek

joeyenboey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 13:46

JA, wat een kosten heb je eigenlijk, als je het zo leest en bij elkaar telt...Ik mag echt niet klagen, kan er zelfs een auto op na houden (een mazda 121-tje,doet het prima gelukkig!) en betaal dus inderdaad maar heeeeeeeeeeel weinig stalgeld, vergeleken met die 200 en 300 euri.Bij mij kost het maar 100, daar zit hooi dan bij in en eigenlijk stro ook, maar omdat mijn schatje wel een zorgenkindje is heeft hij apart stro nodig,dus die kosten komen er bij. Ongeveer 60 euri per maand, maar dan alleen in de winter (of in natte zomers zoals nu, dan staan ze tijdelijk ook even op stal want de paddock staat blank!grrrrrr.....)Ik gebruik rapsody en gemalen tarwestro, hij eet nl. anders zn stal leeg en heeft hierdoor ooit een darmverstopping gekregen. Hij stond toen wel nog 23 uur per dag op stal, op een manege (vorige eigenaar had hem daar staan),dus misschien kwam het daardoor, maar ik neem geen risico!
Ik geef hem ook nog elke 4 weken een kuurtje sandclear,tegen zandkoliek,want dat heeft hij 2 1/2 jaar geleden gehad en was echt niet leuk! En hij krijgt een soort kruidenpoeder tegen hoefbevangenheid,ook dat heeft ie een keer gehad, gelukkig een lichte vorm en volgens mij kwam het door een soort vergiftiging of verminderde weerstand van een narcose,van een kijkoperatie voor zn knie. Oja, daar krijgt hij ook nog een spulletje voor,peperduur maar ik denk dat ik binnenkort overschakel op goedkopere omega-olie,dat schijnt ook goed te zijn. Kortom,ik heb een gouden paardje in vele opzichten!!!!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:00

Toen mijn vorige relatie uitging had ik mijn paardje al 3 jaar. Weg doen was geen optie, over my dead body.

Het is heel zwaar geweest, had nergens geld voor maar mijn paardje bleef.

Inmiddels heb ik een goede baan, woon ik ook samen met mijn huidige vriend (single ben ik dus niet meer ) en kan ik wat dat betreft mijn paardje houden. Zij het wel met een bijrijdster die meebetaald, anders redt ik het niet.

Ik wil vooral niet afhankelijk worden van mijn vriend, betaal alles zelf, kan mijn eigen boontjes doppen. Het is geen vetpot maar ben blij dat het me toch allemaal maar mooi is gelukt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 16:35

Hier nog een single meid met paard, eigen huis en een leuke toetoet. Maar gelukkig MET een goede baan.

2 jaar geleden heb ik mijn relatie verbroken. Een heel leuk (althans nu, na 2 jaar verbouwen en nog steeds niet af, eigen schuld hoor) huisje gekocht, paard verhuisd naar een pensionstal (deed hem eerst zelf).

Gelukkig heb ik een goede baan, maar vaak ook nog veel overuren. Zit veel in hotels voor mijn werk (eten en drinken worden door de baas betaald en krijg ook nog een kleinigheidje omdat ik niet naar huis kan. Hoef dus minder boodschappen te doen, minder kilometers te maken en hoef mijn huis niet te erg te verwarmen, scheelt in stook en energie en waterkosten.).

Heb vorig jaar september mijn altijd meewerkende mazda 626 voor een aanstormende mazda 323 geparkeerd. Gevolg Total loss. Heb een tussen autootje moeten kopen, want ik kan me echt niet redden met openbaar vervoer en fiets mbt mijn werk. Na teruggave van Nuon (kreeg een vol jaar terug gna gna), de belastingteruggave en vakantiegeld en spaargeld, kon ik in mei een leuke mazda diesel terugkopen. Dus autoproblemen voorlopig de wereld uit hoop ik.

Voorlopig zal er toch nog een en ander verbouwd moeten worden, want begin dat zo langzamerhand zat te worden en daar worden alle overuren en andere declaraties van mijn werk voor gebruikt.

Rock is vorig jaar oktober verhuisd van een dure pensionstal met alle mooie mogelijkheden naar een stal die 1/3 goedkoper is, maar dan ook minder mogelijkheden. Ach zowel hij als ik zijn er gelukkiger en het scheelt ook nog eens een smak geld, dus dat komt allemaal mooi uit.

Tja, ik kan me goed redden. Helaas sta ik nu weer eens rood. Eigen schuld, want ik doe veel te veel leuke dingen met vriendinnen en dat kost ook teveel geld. Daarnaast moest ik 2 weken geleden zelf een hotel rekening voor mijn werk betalen en dat was ook weer een leuk bedrag (dit geld krijg ik uiteraard terug, maar momenteel mis ik het dus wel op mijn rekening)

Ik heb geprobeerd zo zuinig mogelijk te doen. En soms was er dan ook verdacht weinig in huis. Maar ik heb mijn maatje in andere tijden gekocht en ik vind dat ik het verplicht ben aan hem op de eerste plaats te zetten. Zolang ik het kan betalen, blijft hij bij mij.

Zoals je zag, heb ik bewust gezet "andere tijden". Want ondanks alle probleempjes die ik als alleenstaande meid van 30 tegenkom, ben ik nu wel veel gelukkiger. Dat zit hem in alle materiele zaken (leuker huis, mooiere meubels, betere auto) maar ook en eigenlijk vooral in emotionele zaken. Ik woonde wel samen, maar mijn ex had een hand in een gat (nee geen gat in zijn hand). Hierdoor ging vaak ook een deel van mijn geld erdoor, want tja, de vaste lasten gaan door.

Even aan alle andere vrijgezellige bokkers hier (is het trouwens zo dat ik hier veel vrijgelle meiden met paard tegenkom? Zijn er op bokt geen single mannen met paard?) Hebben jullie dat ook? Al mijn vriendinnen hebben een goede baan, zijn getrouwd, wonen samen of nog bij ouders. In die zin, hebben ze dus iets meer te verteren dan ik. Maar soms vind ik het heel vervelend om voor de zoveelste keer te zeggen dat ik weer eens een stukje maand overhoud aan het eind van mijn salaris. Zeker omdat ik toch ook wel weet dat ik best een goede baan heb.

Ach ik zou het een stuk makkelijker hebben als ik mijn Rock zou verkopen, maar nee, ik werk om leuke dingen te kunnen doen, en daar valt toch voornamelijk mijn paard onder. Dus dan af en toe maar "droog brood" en flink beknibbelen en rekeningen uitstellen naar de volgende maand (niet dat dat wat oplevert hoor ).

Wat mij in ieder geval ook wel scheelt, is dat ik mijn huis niet echt hoef te verwarmen. Ik maak lange dagen op mijn werk en als ik thuis kom om te eten, vind ik het zonde om daarvoor de temperatuur naar 18 graden op te stoken. Zeker omdat ik daarna toch weer wegga, hardlopen of paardrijden ofzo. Ik heb een lekker warme bank, een een lekker warme deken hier beneden en daar red ik me prima mee. Je went er vanzelf aan . Enig nadeel was wel dat anderen het in mijn huis toch eigenlijk wel heel koud hebben, terwijl ik dan zoiets heb, van ach, het is nu toch best lekker warm (en dan is het net 16 graden ofzo )

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 17:35

Bij mijn nieuwe pensionstal hebben ze een trailer en een 4x4, Kinke.... Zijn vast te lenen als je daar komt staan
Een vriendin van mij, ook alleenstaand trouwens, doet level 2 of 3 Parelli met haar pony en denkt er ook over naar deze stal te verkassen. Zij is in handen (net als ik) van een reïntegratiebureau maar kan via hen wèl opleidingen volgen. Ze zou echter het liefst iets met NH gaan doen, dus een eigen zaakje beginnen met lesgeven. Zij redt haar relatief dure stalling (200/maand) door zuinig te leven, suzuki alto (hoogbejaard) te rijden en met 1 of 2 poetsbaantjes. Is ook verknocht aan haar paardje.

Valt me op dat na scheidingen e.d. de vrouwen hun paardje toch zo lang mogelijk proberen te houden en er echt veel voor over hebben.

Maar Rocamor, jij ziet je paard (1.80 , pieuuuuw) dan ook niet heel veel als je zo vaak de hort op bent voor je werk? En dat mooie shetje verkocht, wat een beauty zeg. Kun je geen credit Card krijgen via je werk, hoef je je eigen betaalrekening niet aan te spreken voor hotels e.d.

Weinig mannen, alleenstaand, met paard. Ik ken er één maar die woont na zijn relatie weer bij mams omdat paarden houden anders ook niet op te brengen is, terwijl hij toch een baan heeft. Chubby die hier al eerder postte is na haar relatiebeëindiging uitgekocht door haar ex maar woont nu tijdelijk bij d'r ouders in de hoop snel een betaalbaar koophuis te vinden.

Een koophuis zit er voor mij niet meer in, geen partner meer en dus ook geen werk. Nou ja, niks officieels.

Ik zou echt niet met 16 graden 's-avonds comfortabel op de bank kunnen zitten, overdag staat de verwarming in de winter wel aan maar op 16 graden op advies van de ketelinstallateur. 's-Avonds gaat ie omhoog maar nu ik in deze 2 kamer woning woon verwacht ik veel minder stookkosten dan in die grote 6 kamerwoning met 2 badkamers, een altijd brandende open haard. Dat was nog wel een tussenwoning en ik zit nu op een hoek. Afwachten maar. Het voorschotbedrag is wel met de helft naar beneden gegaan toen ik hier kwam wonen, bijna 200 euro is ook niet te doen voor mij.
Wassen doe ik in het weekend want dat scheelt. Ik heb helaas geen vaatwasser meer (ruimtegebrek) noch een droger, idem. Dus weer met rekjes in de badkamer en overloop.

KinkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:09

Soxje schreef:
Bij mijn nieuwe pensionstal hebben ze een trailer en een 4x4, Kinke.... Zijn vast te lenen als je daar komt staan
Een vriendin van mij, ook alleenstaand trouwens, doet level 2 of 3 Parelli met haar pony en denkt er ook over naar deze stal te verkassen.

Dat zou wel heel prettig zijn Sox, met gelijkgestemden op dezelfde stal en in een mooie omgeving. Maar dan moet ik eerst nog woonruimte vinden
Ach, eerst maar eens afwachten wat ik overhou aan dit huis

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 18:16

Ja, stapje voor stapje zetten, Kinke. Je zal het huis eerst moeten laten taxeren en regelmatig Funda.nl kunnen bezoeken. Er staan hier nogal wat huizen te koop, vaak vrijstaande woonboerderijen of ander vrijstaand spul maar daar hangt dan een flink prijskaartje aan. We hebben ook wel nieuwbouw, nou ja, 20 jaar oud of zo en dat is nog redelijk te doen. De rij-omgeving is natuurlijk ook wat waard...

KinkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:19

Klopt Sox, ik speur Funda ook constant af hoor
vrijstaande woonboerderijen etc. liggen sowieso niet binnen mn budget Heb wel iets leuks in Norg gezien en een pensionstal in Zuidvelde....niet dicht genoeg bij Zuidlaren

KinkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:22

Hmmm...in Zuidlaren is inderdaad best veel te koop

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 19:59

Soxje schreef:
Maar Rocamor, jij ziet je paard (1.80 , pieuuuuw) dan ook niet heel veel als je zo vaak de hort op bent voor je werk? En dat mooie shetje verkocht, wat een beauty zeg. Kun je geen credit Card krijgen via je werk, hoef je je eigen betaalrekening niet aan te spreken voor hotels e.d.

Het is met ups en downs, gelukkig heb ik een verzorgster die hem 2 dagen in de week doet. En ik ben er in de weekenden en vaak even vrijdag. Dus op zich gaat het wel. En ik ben gelukkig niet alle weken de hort op. Gelukkig!!!!!!

Mijn shetje, ja helaas moeten verkopen. Hoop hem ooit nog eens terug te vinden, maar tot nog toe zonder resultaat. Ook via Bokt.

Ik hoef gelukkig niet altijd de kosten voor te schieten. Wel de brandstof natuurlijk als ik met eigen auto heen en weer reis. Normaal gaan hotelkosten op rekening van het bedrijf, maar dit was een wat kleiner hotel en die wilden een contante afrekening. Maar de declaratie is inmiddels weg en als ik die van de week nog niet binnen heb, dan vraag ik een voorschot aan. Dat verrekenen ze dan weer met het terug te krijgen geld. Dus gelukkig komt alles goed....

Citaat:
Ik zou echt niet met 16 graden 's-avonds comfortabel op de bank kunnen zitten, overdag staat de verwarming in de winter wel aan maar op 16 graden op advies van de ketelinstallateur. 's-Avonds gaat ie omhoog maar nu ik in deze 2 kamer woning woon verwacht ik veel minder stookkosten

Ik heb tijdens de verbouwing vloerverwarming aan laten leggen en dat scheelt ook aanzienlijk in de warmte. In "mijn" oude huis bij mijn ex moest de verwarming op 22 om het behaaglijk te krijgen. Nu heb ik een tegelvloer met vloerverwarming en is het bij 18 graden al goed te doen.

Als ik veel thuis ben, gaat ie ook omhoog hoor. Maar vaak kom ik rond 6-7 uur thuis. Ga hapje eten en door naar knollie of hardlopen ofzo. Dan kom ik rond half tien weer thuis en ga een uur later weer naar bed. Dan vind ik het zonde om de boel op te stoken voor die paar minuten die ik beneden doorbreng...

Hmmm, alleenstaande mannen proberen dus ook hun paard te houden.

Nou, ik heb iig veel bewondering voor iedereen die alleen is en toch haar of zijn hobby kan blijven uitvoeren. Er was volgens mij zelfs een alleenstaande moeder op bokt met 2 kids en ook nog 1 of 2 paarden. Hoe die dat deed weet ik niet, maar vind het wel bewonderenswaardig!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 20:11

Letizia schreef:

Ik werk ook 32 uur in de zorg,verdien maar ietsje meer dan jij.
Huur van de flat 400 Euro kaal,heb een auto,hond en kat.
Ik sta met mijn paard op een dure pensionstal(300 Euro) en ik red het ook.Ik ga zelden uit,koop alleen nieuwe kleren als het nodig is.

Ik kan zelfs een beetje sparen voor mezelf en heb een ander potje voor de dieren.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 21:56

taverno schreef:
Letizia schreef:

Ik werk ook 32 uur in de zorg,verdien maar ietsje meer dan jij.
Huur van de flat 400 Euro kaal,heb een auto,hond en kat.
Ik sta met mijn paard op een dure pensionstal(300 Euro) en ik red het ook.Ik ga zelden uit,koop alleen nieuwe kleren als het nodig is.

Ik kan zelfs een beetje sparen voor mezelf en heb een ander potje voor de dieren.

Dan moet ik het toch ook kunnen Mijn stal is al de helft goedkoper en die betaal ik straks maar om de maand