Hoe vlechten jullie in?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Selena87

Re: Hoe vlechten jullie in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 00:29

Hahaha komen wij aan met ons 20 knotjes
Vandaag toevallig voor het eerst met naald en draad gevlochten.
Aangezien de manen van de pony die ik vlecht erg glad zijn dus als ik ze dubbel vouw en een elastiekje erom wil doen schiet het begin stuk van het vlechtje er tussen uit heel frustrerend
En de manen zijn net in een nare lengte 2 keer dubbel is te weinig 3 keer dubbel net te kort we willen de manen ook niet trekken.

Hmm ik heb altijd veel knotjes gemaakt echt altijd minstens 15 heb nooit aan grote knotjes gedacht.
Het is een witte Welsh B met vrij gespierde nek.
Zal dat wel staan bij een kleine pony?

Even een vraagje aan de naald en draad vlechters!
Ik heb dus altijd met elastiekjes geknot maar nu ik voor het eerst met draad heb gevlochten hoe doen jullie met dat draad dan want het is best goed zichtbaar (was wel iets uit toon vallende kleur moeten een andere hebben) Ik deed de manen nat maken dan goed strak ikvlechten elastiekje erom dan een draadje erom 1 keer aan de onderkant doorsteken onderlangs door de bovenkant halen aantrekken en dan weer onderkant steken en weer onderlangs naar boven en dan nog 1 keer onderkant doorsteken en dan naar boven weer en dan straks aantrekken en hoe werk je zo`n naald en draad vlecht af?? ik heb lopen klooie en pielen en uiteindelijk maar 2 uiteindes aan elkaar geknoopt
kan die persoon mij met een goeie uitleg even een PB sturen BVD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:14

QueJira schreef:
ik bedoel dus deze heuveltje;aangeven met mijn bibberige pijltjes....
Hoe krijg je die.Ik krijg die dus niet als ik met naald en draad vastzet hoor

Die moet je dus juist wel krijgen, door dat je eigenlijk steeds door hetzelfde punt heensteekt. Daardoor word het midden strakker en strakker, en de buitenkant bolt dan steeds iets op.

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:49

ik doe ook eerst altijd de manen verdelen in staartjes en dan vlecht ik ze allemaal.dan allemaal 2x dubbelvouwen en een andere elastiekje dr in en klaar!
meestal heb ik zo rond de 10 11 knotjes

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:40

hengstenvlecht doe ik altijd al omdat ik geen knotjes kan maken,
ik had ook nog nooit van pektouw gehoord, dus dat ga ik maar even kopen denk ik..