wat "stelen" jullie voor je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pasamba

Re: wat "stelen" jullie voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:41

Wij gaan altijd gewoon met een groepje van de manege naar het maisland aan de overkant allemaal een plastic zak mee.. nou dan neme we ff een zak vol mee.. nou en? Zo'n veld staat vol met mais wel en als wij er nouw een paar meeneme.. dat is toch niet erg? ja oke het is misshien wel stelen maar ach zo'n boer komt er toch niet achter

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:43

Loenz schreef:
Nada, ik vind het onbeschofd (of hoe je dat ook schrijfd )
Ik koop het wel gewoon.
Er staat bij mij in de buurt wel een appelplant die ik een paar jaar geleden heb gezaait, en dus van niemand is, daar pluk ik wel een een appel van , maar verder niets.

Weet jij niet dat appels aan een boom groeien en niet aan een plant?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:55

ja ik steel, wel met toestemming hoor!
hahaha...

Tegen over waar mijn paard staat is een groot land met maïs en daar langs met graan en aan de andere kant van het maïs staan voederbieten (of suikerbieten).

We hebben aan de boer gevraagd van wie dat is of we een maïs kolf mochten plukken dat mocht, toen heeft die ook gezegd dat we gewoon graan, maïs of suiker/voederbieten mogen pakken/plukken zoveel we willen, hij zegt tich dat we het niet op krijgen

hahahha,,,

QuirA

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:56

itske schreef:
Loenz schreef:
Nada, ik vind het onbeschofd (of hoe je dat ook schrijfd )
Ik koop het wel gewoon.
Er staat bij mij in de buurt wel een appelplant die ik een paar jaar geleden heb gezaait, en dus van niemand is, daar pluk ik wel een een appel van , maar verder niets.

Weet jij niet dat appels aan een boom groeien en niet aan een plant?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 10:03

Hahahaha dies goed. Appelplant

maar ik heb t vroeger wel es gedaan, 1 maiskolf voor de cavia's.
Nu blijf ik er vanaf als ik t wil koop ik het wel

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 11:01

Pasamba schreef:
Wij gaan altijd gewoon met een groepje van de manege naar het maisland aan de overkant allemaal een plastic zak mee.. nou dan neme we ff een zak vol mee.. nou en? Zo'n veld staat vol met mais wel en als wij er nouw een paar meeneme.. dat is toch niet erg? ja oke het is misshien wel stelen maar ach zo'n boer komt er toch niet achter

Nou lekker is dat!! Dus als de rechtmatige eigenaar het dus niet merkt kun je volgens jou alles zo meenemen!?! Belachelijk!!

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 11:24

dit blijft een eindeloze discussie

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 11:34

ik 'steel' ook niks van het land af...
mijn pony's staan namelijk op een boerderij en al het eten dat ''afgekeurd'' word voor in de winkel komt in de paardenstallen terecht erg handig

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 11:35

Nou lekker is dat!! Dus als de rechtmatige eigenaar het dus niet merkt kun je volgens jou alles zo meenemen!?! Belachelijk!! [/quote]

Ja so what? Niemand kan mij gaan vertellen dat die nog nooit iets gestolen heeft.. of het nou wat maiskolven zijn of bloemetje uit iemand anders zijn tuin..

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 11:37

PriscaZ schreef:
Ziolette schreef:
Ik "steel" riet uit de slootkanten en ik heb het waterschap nog niet horen klagen . Mijn merrie heeft gedwongen boxrust en twee keer per dag snij ik een bosje riet voor haar af zodat ze toch nog wat groenvoer binnen krijgt . Maar het barst hier van het riet, dus die paar takken die mijn merrie opeet .

Als de politie het zou zien, krijg je wel een bon... het waterschap klaagt er dus wel over, alleen niet tegen jou persoonlijk, omdat ze niet zien dat je het weghaalt.

Ik snij riet tegenover het huis van een politieagent . Het is trouwens niet zo dat je een hele kale sloot ziet waar ik geweest ben of dat ik watervogeltjes pest . Ben ik veels te lui voor, moet op grijpafstand staan zonder dat ik natte voeten krijg . Daar komt bij dat een deel het land ook bij boerderij hoort waar ik met mijn paard sta. Maar ik snap wat je bedoelt, uiteindelijk worden de slootkanten ook gemaaid aan het eind van het seizoen (voor de rieten daken?).

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 11:40

Wat een probleem zeg.. jullie maken van een mug een olifant..

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 11:59

Pasamba schreef:

wees blij dat er nog mensen zijn die dit niet normaal vinden. Er zijn al genoeg mensen met losse handjes en van dat soort mensen worden eerlijke ondernemers de dupe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 12:03

Citaat:
Ja so what? Niemand kan mij gaan vertellen dat die nog nooit iets gestolen heeft.. of het nou wat maiskolven zijn of bloemetje uit iemand anders zijn tuin..

Ik durf heel hard te zeggen dat ik nog nooit iets gejat heb.
Is dat zo raar?
Ik vind het gewoon heel normaal.
En juist abnormaal als je het maar gewoon vind dat je wel met je poten aan andersman spullen kunt zitten.
Ook al staat er een land mee vol
Het is niet van jou, dus hoor je er ook niet aan te komen.
Zo simpel zit het.
Het is te erg voor woorden dat er eigenlijk een discussie over moet zijn

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 13:22

Ik heb er zelf nog nooit aan gedacht om het te gaan doen.
Weleens kolen uit de berm geplukt, die onder het transport was gevallen. Kan me ook niet indenken waarom anderen het zullen doen, zo duur is het toch allemaal niet?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 13:38

Kan het niet beter zeggen dan Kawa.

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 13:40

Ook ik sluit me hier helemaal bij aan.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 14:14

Ik vind het knap asociaal als je zonder te vragen een beetje mais enzo gaat jatten.
Vooral als het nog niet is geoogst!
Mijn vader verbouwd ook mais, die heeft een schijthekel aan het type mensen dat een beetje door je land heen banjerd en een zak mais meejat.
Als mensen de kolven rapen na de oogst maakt dat niet uit, maar vraag het dan op zn minst wel eerst even!
En iets stelen normaal? Kom nou zeg!

Grandmommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 14:35

ik woon aan een land waar tot vorig jaar een maisveld was ( gaan ze nu huizen op bouwen dus is dit jaar niet meer bebouwd) en mijn pony stond vroeger in de tuin dus aan het maisveld, en op eenkeer zag die boer me rijden en zei toen dat ik wel wat kolfjes mocht pakken als m'n pony daar trek in had, echt heel aardig. maar m'n pony lustte ze niet
verder steel ik nooit van boeren, ik steel thuis oud brood en appels! en bovendien hebben we thuis zelf een grote moestuin waar ik af en toe een paar lekkere penen uit mag halen. nee, mijn beessie komt niks te kort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:51

een aantal jaren terug tot vorig jaar mocht mijn broer altijd overgebleven wortelen van het land afhalen, die gaf ik aan de paarden.
mais hoef k ni te jatten, telen we zelf gras idem en bieten krijg ik over paar maandjes

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:13

mijn paard jat ze zelf
Ze staan de hele dag in de rijbak die is omheind met stroomdraad (met stroom) Dit jaar heeft de boer mais gezaaid en die strak langs mijn rijbak gezet, met als gevolg dat mijn paard de hele eerste rij heeft leeggetrokken. Ik heb niet veel land dus kan ook geen stukken af gaan zetten om ze van het mais af te houden. Dit vind ik persoonlijk de verantwoording van de boer. Hij weet dat de paarden daar staan. Zijn boontjes e.d plant hij mooi ver weg, maar het mais strak langs de bak. .

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:19

Wat een "grappig" topic.
Je doet net of het de normaalste zaak van de wereld is dat je bij een ander het land oploopt om dingen te stelen. (waarom aanhalingstekens? Nergens voor nodig.. )

Ik koop ook alles wat ik nodig heb voor mijn paarden.

silverado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:25

Ik ben zelf van boerenafkomst en ik ben regelmatig op het land... En hoevaak het al niet voorgekomen is dat er gewoon echt hele hoeken van het land leeggehaald zijn door anderen... Ik vind dat echt niet normaal... Kijk tegenwoordig met de oogstmachines die wij gebruiken blijft er altijd wel iets liggen en dat mag iedereen gewoon oprapen... Als wij aan het rooien zijn, zijn er ook altijd mensen op het land aan het rapen.. Ik bestuur vaak die rooier en dan vind ik het gewoon weleens aardig om een kleine hoeveelheid aardappelen of een ander gewas te laten vallen voor die mensen, zo denken de meeste boeren erover...
Maar zomaar iets van ons land meenemen vind ik echt onbeschoft... Als iemand het komt vragen, mag deze het gewoon pakken... Maar vraag het tenminste dat staat wel zo netjes!!!! Wij moeten immers ook betalen voor het zaad van de gewassen!!!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:41

Pasamba schreef:

Draai het eens om.

Stel JIJ was de boer en er werd wat van jou gewassen gestolen. Zou je ook niet blij mee zijn, het is wel (een deel van) je inkomen!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:43

Idd Ame

Ik vind het zoiets stoms om van iemand te stelen voor je paard, zoals ik al eerder heb gezegd koop ik het wel in de winkel als ik wil hebben voor mn paard of ik vraag het wel aan de desbetreffende boer

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:45

Ik heb zelf geen eigen pony/paard. Maar voor me verzorgpony heb ik ook nog niks gestolen. Ik koop alles gewoon in de winkel!!