Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
) gebruikten om dazen te vangen. De koe bestond uit vier houten "poten", met daarop een soort piramide gemaakt van blauw canvas. Het doek werd lekker warm in de zon, de dazen komen er op af en vliegen via de onderkant (die dus op is) de "koe" in, en komen er vervolgens niet meer uit omdat ze niet snappen dat ze daarvoor weer naar beneden moeten (een beetje hetzelfde idee als zo'n wespenval gemaakt van een frisdrank fles). Het schijnt echt super te werken. Dus... creatieve bokkers met een dazenprobleem bij hun wei... aan de slag! 
laatmederin schreef:Een huisgenoot van me vertelde me dat ze hier in Wageningen bij de afdeling entomologie van de universiteit een blauwe nepkoe (nee niet lachen dit is serieus) gebruikten om dazen te vangen. De koe bestond uit vier houten "poten", met daarop een soort piramide gemaakt van blauw canvas. Het doek werd lekker warm in de zon, de dazen komen er op af en vliegen via de onderkant (die dus op is) de "koe" in, en komen er vervolgens niet meer uit omdat ze niet snappen dat ze daarvoor weer naar beneden moeten (een beetje hetzelfde idee als zo'n wespenval gemaakt van een frisdrank fles). Het schijnt echt super te werken. Dus... creatieve bokkers met een dazenprobleem bij hun wei... aan de slag!
Rivano schreef:Sokkebok schreef:In de veluwe zijn er praktisch geen.
Dan hebben alle dazen van de Veluwe en omstreken zich vast in Lunteren (ook veluwe) verstopt. Als je van de binnenbak 30 meter naar de stal wilt lopen moet je wild om je heen slaan en tegelijk je hysterische paard in bedwang houden. Ze wachten je op, om vervolgens massaal met een kamikaze actie op jou en je paard te storten.
Citaat:Als dit echt werkt, dan zou je zeggen dat ze toch op warmte af komen en niet op de geur, tenzij je er een paarden zweet/bloed luchtje op doet.
laatmederin schreef:Voor de dazen die hun prooi op het oog zoeken zorgen dat je "koe" groter is dan je paarden, en voor de dazen die toch op zweet af komen eerst even goed je deken insmeren met paardenzweet![]()
Ik zal hem zijn nieuwe carriere voorstellen, maar hij is meer geinteresseerd in zweefvliegen geloof ik (de beestjes dus, niet in een vliegtuigje).
Kevin is het grootste paard met het meeste last, hij is 1.75m en heeft een behoorlijk lang lijf
en als hij schat rijk is geworden kan hij in alle rust genieten van zweefvliegjes
)
T@nj@ schreef:Lijkt mij wel, óf ze raken eerst versuft, vallen dan op de grond en denken: verrék! ik kan er wél uit
?
) maar ze ruikt wel minder overheersend dan haar moeder. En nee, moeders is geen smerig paard dat naar stront ruikt!
Dus mss heeft dat er ook mee te maken? En dat donzige veulenhaar, dat mss ook wel?!
(nou ja, ik kijk het dus)
Wat aardser lijkt mij ook beter
alleen zit ik mij nog steeds af te vragen hoe ik zo'n nep koe tijdens het rijden mee kan nemen en dan nog incl. de dazengrill
(trekhaak achter het paard
nep koe op wielen
) T@nj@ schreef::DWat aardser lijkt mij ook beter
![]()
De Dazengrill onder de nep koe zoals jij zei, dat lijkt mij wel watalleen zit ik mij nog steeds af te vragen hoe ik zo'n nep koe tijdens het rijden mee kan nemen en dan nog incl. de dazengrill
(trekhaak achter het paard
nep koe op wielen
)
.