Paarden in stends, is dit erg slecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jantina

Re: Paarden in stends, is dit erg slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:08

Vandaar dat die van ons dus vast staan.
Ik zit er niet op te wachten dat de paarden zich te pas en te onpas omdraaien.

Bovengenoemde punten zijn allemaal volledig correct. Ik zou mijn paard dan ook nooit hele dagen op stal houden, box óf stand

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:35

nouja je hebt stands die zo smal mijn dat het paard er net tussen past en dat je dus er in van voren moet (zeg maar).
dat vind ik ook niet goed

stallen of stands het beste is gewoon in de wei met een paar boomjes erbij (dat rijmt )

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 07:28

Ik vind ze niet slecht op voorwaarde dat je ze enkel gebruikt om na het rijden te rusten of op de manege dus tussen de lessen door of om te voeren en dat ze voor de rest gewoon buiten staan dus op de weide. bij de manege waar ik nog kamp gegeven heb en ook nog zelf op kamp ben geweest, staan de ponytjes in stands enkel overdag en s winters maar in de zomer staan ze snachts buiten tot s morgens en s avonds mogen ze weer de weide op. dus eigelijk staan ze tussen de lesuren in die stands, niet zo lang dus.

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:48

Ik vind die stands maar niks!
Kan me nog herrinneren dat ik vroeger bang was op mijn oude manege als ik erlangs moest lopen. Want er waren nogal wat paarden die trapte. Of ze trapte naar achteren of opzij.
Bovendien vind ik dat een paard gewoon moet kunnen liggen als ie daar zin in heeft en dat kan in een stand niet. En de hele dag in dezelfde houding staan lijkt me ook niet bevorderend voor het paard.
Van mij mogen die stands verdwijnen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:58

Ik vind stands niet meer van deze tijd eerlijk gezegd

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:01

Ik vind stands ook helemaal niks, lijkt me nogal geestdodend om de hele (of halve) dag tegen een muur aan staan te koekeloeren..

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:10

Cassidy schreef:
Toydoll schreef:
Hun touwtje is lang genoeg om om te kunnen kijken hoor, maar de stand niet breed genoeg om helemaal op te draaien.
Dus of ze nou los staan (er staan er een paar los) of vast, er zit niet echt verschil in

Je wilt niet weten hoe weinig ruimte een paard nodig heeft om te kunnen draaien. We hebben een paard op stal staan die het presteerd om in een tweepaardstrailer te draaien, omdat hij er er wel in, maar achteruit niet meer uit wil.

Wat ik net dus al zei, er staat een paard los, omdat deze niet vast kan (trekt alles stuk) maar deze kan zich niet omdraaien! En in een 2 paardstrailer kan het idd, dat weet ik, maar in een anderhalf trailer lukt het denk ik niet en zo breed zijn de meeste stands maar.

Er zijn wel 2 stands die iets breder zijn (dus ong 2 paardstrailer), hier zou het zeker ook wel kunnen.
Maar hun plan is om de stands te verbreden en er dan een box van te maken, zodat de paarden dus zich om kunnen draaien een aardig languit kunnen liggen. T zal geen super de luxe box wezen, maar beter als wat ze nu hebben.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 11:04

Laten we eerlijk zijn, willen we niet allemaal dat onze paarden in een onzettend grote box staan?
Ik zou wel een grote loopstal willen hebben, waar ze met zijn allen konden staan in de winter..... z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 11:06

KiWiKo schreef:

Waar gaan we heen Kim?
Want ik ga weer met je mee

Persoonlijk vind ik een stand hoogsten wat, tussen wat manege lessen in.
Maar niet voor de nacht of nog langer

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 15:08

runningkawa schreef:
KiWiKo schreef:

Waar gaan we heen Kim?
Want ik ga weer met je mee

Persoonlijk vind ik een stand hoogsten wat, tussen wat manege lessen in.
Maar niet voor de nacht of nog langer

Ben ik het mee eens en volgens mij werd het idd vanaf 2007 afgeschaft. Goede zaak!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 15:09

lijkt mij hetzelfde adres RK Kunnen we nog wat leren