een vraag aan alle paardenmensen of mensen met een paard e.d

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Luziream

Re: een vraag aan alle paardenmensen of mensen met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 23:49

Arnoud schreef:
kaartleesding voor op je zadel ipv fietsstuur voor oa kaart lezen bij endurance

Das een goeie! Ehh ik ben nog aan het denken. Volgens mij is zo'n beetje al heel veel voor de paardensport ontwikkeld.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 23:54

een vliegendeken met zadeluitsparing en hals deken eraanvast. die ben ik nog steeds niet tegengekomen dus heb ik mijn oma aan het werk moeten zetten. resultaat het ideale vliegendeken!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 08:48

lachmar schreef:
dazenspray die echt werkt en ook blijft werken ook al gaat het paard zweten.

jaaaaaa verzin hier idd maar iets op Dan kom ik deze gelijk bij je inslaan

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 08:53

PartTwo schreef:
ik heb het!!! een slot voor op je kast waar een alarm in zit.
dus als ze dan je slot open wilen knippen dat er dan een heel heel hard alarm afgaat!!

(mijn zadel is pas gestolen vandaar dit idee)

Bestaat al! Kan je bij hyporama kopen dacht ik.

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 09:00

Is er al zoiets als een anti-hernia-hoevenkrabben-bankje? Waar je je paard zijn been op kan zetten zodat je geen pijn in je rug krijgt als het vuil heel vast zit en je hem heel lang moet vast houden? Het paard moet wel zijn been er snel weer af kunnen halen als hij schrikt. Als het bestaat dan hoor ik graag waar het te krijgen is

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 09:05

Een ECHT werkend middel tegen zomereczeem, een hulp teugel waar alle bokkers niet over zeuren

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 09:53

Ik las al iets over de uitrijdeken met uitsparing; wat mij erg handig lijkt is als je zo'n deken hebt maar waar je de uitsparing ook kan opvullen (dus een hele uitrijdenken hebt). Je moet de uitsparing dus weer tot één geheel kunnen maken door middel van bijvoorbeeld klitteband of een ritsje ofzo. Ik weet niet of dat bestaat maar het scheelt wel weer in je opbergvak (één deken in plaats van 2 ).

Ik weet niet hoe technisch jullie zijn maar wat mij ook heel handig lijkt, vooral met dit hete weer zijn speciale schoenen voor de hoeven van je paard om ze te bevochtigen. Ik denk dan aan een soort lange springschoen met aan de binnekant een sponzig materiaal dat de hoeven van je paard voor lange tijd van vocht voorziet. Dan hoef je dus niet meer te klooien met de waterspuit (voor 15 á 20 minuten) of met emmertjes. Je maakt die schoenen nat, doet ze om de hoeven van je paard en laat het water goed intrekken.

Ik weet niet of deze spullen bestaan, ik ben ze in ieder geval nog nooit tegen gekomen.

jetski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 10:20

Citaat:

Iets dat weven tegen gaat,
(geen weefrek dat helpt niet)

zet je paard/pony in het land!!!!!!

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:45

Wacht nu op een reactie van de auteur van deze topic

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:54

Misschien is het een idee om een soort band te ontwikkelen om je paard een kontje mee te geven als hij/zij de trailer niet in wil, een longeerlijn daar breekt vaak de haak van als er een beetje veel druk op komt.
Maak deze band dan ook iets breder zodat het niet brand op de kont van het paard en in de hand.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 17:07

Rytir schreef:
Ik las al iets over de uitrijdeken met uitsparing; wat mij erg handig lijkt is als je zo'n deken hebt maar waar je de uitsparing ook kan opvullen (dus een hele uitrijdenken hebt). Je moet de uitsparing dus weer tot één geheel kunnen maken door middel van bijvoorbeeld klitteband of een ritsje ofzo. Ik weet niet of dat bestaat maar het scheelt wel weer in je opbergvak (één deken in plaats van 2 ).

Ik weet niet hoe technisch jullie zijn maar wat mij ook heel handig lijkt, vooral met dit hete weer zijn speciale schoenen voor de hoeven van je paard om ze te bevochtigen. Ik denk dan aan een soort lange springschoen met aan de binnekant een sponzig materiaal dat de hoeven van je paard voor lange tijd van vocht voorziet. Dan hoef je dus niet meer te klooien met de waterspuit (voor 15 á 20 minuten) of met emmertjes. Je maakt die schoenen nat, doet ze om de hoeven van je paard en laat het water goed intrekken.

Ik weet niet of deze spullen bestaan, ik ben ze in ieder geval nog nooit tegen gekomen.

Ja die hoefbevochtigers heb ik ook wel interesse in. de hoeven van mijn paard beginnen in ene te brokkelen nu het al weer zo droog is op het land. Ben ze langer gaan afspuiten met dit weer en nu heeft ze in ene mok.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 18:24

Arnoud schreef:
Wacht nu op een reactie van de auteur van deze topic

haha, ik ben ook ff alle reacties aan het lezen en heb hiernaast nog een sociaal leven dus ben hier niet zo vaak te vinden. kan je dus lang op wachten.

en sommige dingen zijn idd wel redelijk goede ideeen maar mensen moeten zich wel bedenken dat wij een klein startkapitaal hebben en dus geen hele dure dingen kunnen produceren en goedkoop verkopen.

ook moet er echt markt in zijn, dus aan als 50 mensen een product geweldig vinden en verder niemand noem ik dat geen markt. het is wel de bedoeling dat we strax aan duizenden euro's omzet gaan maken

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 22:25

Tja dan moet je het hier niet vragen lijkt mij Of verzin zelf iets, moet toch lukken als je small business doet (neem aan dat je dat studeerd?) Je kunt beter met zijn alle om de tafel gaan zitten voor een product dan maar iedereen vragen en DAN gaan kijken of er markt voor is.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 02:23

Hmm, als iets goed is willen mensen er wel voor betalen, dat is het probleem niet. De winnaar in 1999 was een minionderneming met een bijzonder soort onderwaterzaklamp. Kostte 800 Gulden. Zij hebben als onderneming het minste van hun product verkocht, maar wel de meeste winst gemaakt van alle miniondernemingen in het land.

Dan lijkt mij veiligheidskleding niet duur om te produceren. Het kost wat stof, maar verder valt het wel mee. En vergeleken wat je er voor zou kunnen vragen (maak kwaliteit, mensen kopen geen rotzooi) levert het best een mooi kapitaaltje op. Ondernemen is ook kansen zien. Tja en zo'n kaarthouder of slot.......kan simpel in productie zijn, maar ik weet ook wel dat ea weer afhankelijk is van de faciliteiten op de school.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 04:35

Pert schreef:
ik ga voor de BETAALBARE spray tegen dazen!! ik heb atex daasspray, werkt super, maar ook superduur. bijna 30 euro per liter

Nou dan heb jij mazzel dat het werkt. Bij mijn zwarte werkt het NIET en mijn Paint krijgt er lelijke plekken van (en dan bedoel ik niet alleen lelijk in de zin van uiterlijk, ze krijgt er irritaties van).

Dus ja, ik ga voor de dazenspray. Zit het niet in jullie budget dan moet je kijken of je er creatief wel een budget voor kan vinden. Want een gat in de markt kun je niet laten liggen als ondernemer

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 09:14

Dazenspray. Dacht hele goede gevonden te hebben en is het ook, maar een klein probleempje. De dazen gaan niet meer zitten maar vliegen nog wel steeds rondjes om het paard en hier wordt ze ook helemaal gek van en staat dus nog steeds met haar staart te zwaaien. Enige voordeel: ze wordt niet meer zo veel geprikt. Groetjes Brennie
PS Grootste dekenmaat is 215 cm vaak te klein voor echt grote paarden (1.86m)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 10:08

anders moet je misschien eens proberen of er een *grote¿* paardenmerk is die je misschien wel wil helpen met he produceren?
Want ik neem aan dat het dan meteen ook reclame is voor hun?
Idee of niet?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 10:36

Goedwerkende (betaalbare) vliegenspray
Van dazen hebben wij geen ast, dazenspray heb ik wel, maar dat helpt niet tegen vliegen.

pennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:06

dazen spul dat echt werkt daarmee zal je vet rijk mee kunnen worden, maar wat ook handig is iets waardoor ze schoft niet helemaal kapot schuurt als paardjes hun deken ophebben kusjes me

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:28

Een kruiwagen met een motertje bestaat al .
In de Cavallo (duits paardentijdschrift, www.cavallo.de ) van afgelopen maand, stond een (naar mijn mening!) geweldige uitvinding: een "drollenstofzuiger" voor in de wei !
Het staat onder het kopje "Das Rüsseltier" http://www.cavallo.de/index.php?aktion= ... 69083&lid=
Op de wei is het altijd lastig om met je mestvork de drollen weg te krijgen; ik blijf altijd hangen tussen het gras, ze vallen steeds van de vork af enz.
Deze stofzuiger kan je op een aantal manieren gebruiken: achter een tractor, achter een Quad oid en er is ook een -goedkope- variant, die je achter je aan kan trekken (maar dat scheen wel zwaar te zijn ).
Dit is een uitvinding die er dus al is, maar ik wilde jullie die niet onthouden .

Een zweepje wat je goed kan kenmerken, lijkt me wel een handig iets !

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 13:46

Dressuur85 schreef:
Tja dan moet je het hier niet vragen lijkt mij Of verzin zelf iets, moet toch lukken als je small business doet (neem aan dat je dat studeerd?) Je kunt beter met zijn alle om de tafel gaan zitten voor een product dan maar iedereen vragen en DAN gaan kijken of er markt voor is.

wat denk je dat we aan het doen zijn? slapen en studeer geen small business neej! (je moet niet zomaar dingen aannemen )dit is gewoon het examen van de opleiding. en dit is een persoonlijk vooronderzoek, om de tafel zitten doen we volgend schooljaar pas, want nu hebben we vakantie...duhhh
ik ben nu gewoon rond aan het kijken of er mensen zijn die wat missen, dan bekijken we die voorstellen en overleggen we of het te doen is of niet...

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 13:52

Arnoud schreef:
Hmm, als iets goed is willen mensen er wel voor betalen, dat is het probleem niet. De winnaar in 1999 was een minionderneming met een bijzonder soort onderwaterzaklamp. Kostte 800 Gulden. Zij hebben als onderneming het minste van hun product verkocht, maar wel de meeste winst gemaakt van alle miniondernemingen in het land.

Dan lijkt mij veiligheidskleding niet duur om te produceren. Het kost wat stof, maar verder valt het wel mee. En vergeleken wat je er voor zou kunnen vragen (maak kwaliteit, mensen kopen geen rotzooi) levert het best een mooi kapitaaltje op. Ondernemen is ook kansen zien. Tja en zo'n kaarthouder of slot.......kan simpel in productie zijn, maar ik weet ook wel dat ea weer afhankelijk is van de faciliteiten op de school.

de NK-en van dit jaar waren de leerlingen uit de 4e klas van mijn school en opleiding. zij hebben iets op de markt gebracht dat 30 euro kost, en alles is uitverkocht en het bedrijf is ook verkocht. maar goed, die lui gaan dit jaar gewoon naar Oslo.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:02

dus de knowhow zit daar ook......