Verkopen of niet? Raad gevraagd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_1

Re: Verkopen of niet? Raad gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:30

Ik denk dat je op een gegeven moment echt voor jezelf moet kiezen.
Als het na 4 jaar nog niet lukt....
Het is verrekte moeilijk om afscheid te nemen.
Daar zal ik zondag ook aan moeten geloven...

Maar ik krijg er wel iets voor terug waar ik wel weer wedstrijden mee zal gaan starten.

Ik denk toch dat je dan ipv naar het gevoel,je verstand beter kunt gebruiken.
Het is toch een dure hobby,en daar mag je zelf ook best van genieten.
En niet dat je steeds concessies moet doen naar je paard.
Alles even op een rijtje zetten.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:50

Ja, wat mij opvalt is dat de meeste mensen die uiteindelijk hun paard hebben verkocht zeggen: het is beter zo, paard heeft het beter, ik heb het beter en dat de mensen die misschien toch "stug" doorgaan, na jarenlang nog twijfelen.

Lieverd, na 4 jaar komt het echt niet meer goed hoor (het spijt me), je hebt je best gedaan dan toch ?

Ikzelf heb mijn paard nog maar 9 maanden, maar ik heb het echt wel gezien...

Mijn paard is een showpaard, een wedstrijdpaard, die wil wedstrijden rijden en ik wil een paard waar ik op zondagmorgen gewoon, ALLEEN, lekker relaxt mee naar buiten kan, zonder dat ik me zorgen hoef te maken wat "mevrouw" daar van vindt.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:47

Ik heb voor dezelfde beslissing gestaan en heb mijn paardje destijds verkocht. Ik heb via een omweg een ruin gekregen (niet mijn keuze) waar ik het 3,5 jaar mee heb geprobeerd. Hij was erg dominant en heeft me alle hoeken laten zien. Ik wilde er dressuurmatig mee rijden, maar kwam vanwege zijn karakter nooit verder. Ik heb hulp geprobeerd te zoeken bij een prima instructeur, maar ik kwam gewoon niet vooruit. Thuis liep hij prima, maar zodra er andere paarden bij in de buurt kwamen ging hij lopen 'patsen'. Ik ben al eens met hem over een bakrand geeindig en op het achterste van een ander paard...
Er waren van die geweldige mensen die me vanaf de wal wilden helpen en vonden dat ik niet genoeg optrad, maar welke enorme vent het ook met zijn streken probeerde, onder het zadel was en bleef hij moeilijk. Hij bleef bij andere paarden een bommetje die elk moment af kon gaan en dat was moeilijk rijtechnisch op te lossen.
Veel mensen noemden me een opgever, maar zo zie ik het zelf niet. Ik ben trots dat ik het met mijn onvoorspelbare paard, waar ik gek genoeg zo gek mee was, zo lang heb volgehouden en aan huis zo goed heb gekregen. De rest lag gewoon echt aan het karakter van het paard. Het is in mijn ogen dan dapperder om de keuze te nemen je paard te verkopen. Ik heb mijn ruin aan iemand verkocht die hem voor de wagen in de marathon wilde gebruiken en mijn paardje is hier inmiddels al een paar jaar enorm op zijn plek. Hij bleek hier zo veel plezier in te hebben dat ik geen betere keus voor hem had kunnen maken!
En voor mezelf. Ik heb nu een leuke ruin (en net een tweede paardje bij) waarmee ik zo gek ben, de klik is er zeker. Ook hij is niet makkelijk, maar het is mijn mannetje.
Ik ben van een angstig geworden ruiter nu een ruiter die wekelijks naar les gaat en wedstrijden rijd. Dat had ik voor een paar jaar terug niet meer voor mogelijk gehouden.

Ik hoop dat je een goede beslissing weet te nemen, maar voel jezelf zeker niet schuldig!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:04

Kijk weer een nuttige reactie ! Heel fijn. Dank je wel.
Die klierderige ruin, hebben wij ook, al 6 jaar en daar zijn we toch aan gehecht ! Die blijft ! Hoe vaak hij ons ook over het erf sleurt.
Luc is Luc en Luc is leuk....

Daar bedoel ik dus mee dat dat heel persoonlijk is en niets onvoorspelbaarder dan de mens....