Hulzebos zadels..... goede ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

joelle

Re: Hulzebos zadels..... goede ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 12:17

Ik wil toch wat rechtzetten.
@cavaletti (niet om aan te vallen hoor, maar omdat jij, en Margreet geloof ik, mijn verhaal aanhalen)
Bij ons is er inderdaad een JC boom ingezet bij ons hulsebos zadel.
Wij wilden via Hulsebos een JC dressuurzadel bestellen in de kleur bruin. De levertijd duurde en duurde waardoor Hulsebos voorstelde om eens naar zijn demo (bruine) dressuurzadel te kijken. We vonden hem eigenlijk mooier (van de buitenkant) dan de JC, die we alleen in het zwart hadden gezien. Het zadel paste goed en zat erg lekker.
We hebben er ook een JC prijs voor betaald hoor!
Hij was toen net opgestart en de zadels van hem waren toen nog niet zo duur als dat ze nu zijn.
Als je een zadel van 5 jaar oud hebt vind ik het persoonlijk niet normaal dat de boom gebroken is. De prijs van dat zadel zal veel hoger hebben gelegen dan de onze, en ons zadel heeft het 10 jaar uitgehouden.

Maar door de ervaring met Hulsebos (hij had ook kunnen zeggen dat het om een JCboom ging i.p.v aangeven dat het zadel helemaal door hem gemaakt is)
ga ik nu toch veel liever naar Daaleman. Daar heb ik nu erg goede ervaringen mee, maar daar zijn ook genoeg mensen te vinden die daar niet tevreden over zijn.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 09:05

cornelie schreef:
Totdat over een jaar de problemen komen, want die komen gegarandeerd. Het binnenwerk van het zadel is niet goed. Maar ach, als je pony/paard koppig is of niet meer zo fijn is in het rijden dan kan nog altijd de zweep erover

Laten we het niet hopen.

Ik heb het zadel op advies laten aanmeten door Steffi van de Laarse (osteopaat, magnetiseur, accupunturist) omdat mijn pony niet meer te rijden was, zo bang was ze van het zadel.
En wat is er mis aan het binnenwerk dan?
Steffi zei juist dat het binnenwerk perfect was voor Luna, vooral omdat het binnenstuk van hout is en niet van kunststof, dit veert mee met de beweging van Luna.
Misschien dat het binnenwerk niet voor iedereen geschikt is.. maar voor Luun zeker wel.

Ik heb echt heel erg veel plezier van dit zadel, en Luna ook, ik kan veel makkelijker opstappen.
Ook Steffi kijkt ervan op dat Luna zo vooruit gaat.

Ik ben er gewoon van overtuigd door artsen en Hulsebos zelf dat het een zadel is waar ik echt nog jaren plezier van zal hebben (vooral Luna eigenlijk, die moet immers verder met dit zadel.)

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 09:08

joelle schreef:
Ik wil toch wat rechtzetten.
@cavaletti (niet om aan te vallen hoor, maar omdat jij, en Margreet geloof ik, mijn verhaal aanhalen)
Bij ons is er inderdaad een JC boom ingezet bij ons hulsebos zadel.
Wij wilden via Hulsebos een JC dressuurzadel bestellen in de kleur bruin. De levertijd duurde en duurde waardoor Hulsebos voorstelde om eens naar zijn demo (bruine) dressuurzadel te kijken. We vonden hem eigenlijk mooier (van de buitenkant) dan de JC, die we alleen in het zwart hadden gezien. Het zadel paste goed en zat erg lekker.
We hebben er ook een JC prijs voor betaald hoor!
Hij was toen net opgestart en de zadels van hem waren toen nog niet zo duur als dat ze nu zijn.
Als je een zadel van 5 jaar oud hebt vind ik het persoonlijk niet normaal dat de boom gebroken is. De prijs van dat zadel zal veel hoger hebben gelegen dan de onze, en ons zadel heeft het 10 jaar uitgehouden.

Maar door de ervaring met Hulsebos (hij had ook kunnen zeggen dat het om een JCboom ging i.p.v aangeven dat het zadel helemaal door hem gemaakt is)
ga ik nu toch veel liever naar Daaleman. Daar heb ik nu erg goede ervaringen mee, maar daar zijn ook genoeg mensen te vinden die daar niet tevreden over zijn.

Ja juist.. overal zijn wel mensen die er er op tegen zijn.
Ik ben helemaal anti-kieffer geworden, ik vind het harde verschrikkelijke zadels, terwijl andere er superblij mee zijn.
Die laat ik ook zeker in hun waarde!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 09:16

Mijn opa kocht bij zijn opa altijd al alle spullen dus ik heb van kinds af aan ervaring met de familie Hulsebos.
Hulsebos sr. kun je echt heel goed hebben, heeft goed kijk op de zaken maar is alleen vreselijk langzaam

Hulsebos jr. daarin tegen is een ongelooflijke hork en heeft het voor elkaar gekregen dat mijn complete familie daar nooit geen ene voet meer binnen zet.
Hij levert slechte kwaliteit en bovendien houdt hij zich niet aan zijn afspraken.
Gelukkig is hij zo wijs geweest helemaal met tuigen te stoppen en zich toe te leggen op zadels, alleen heb ik niet het idee dat die van een betere kwaliteit zijn als zijn tuigen waren.
Voor de tuigen gaan we nu naar v/d Wiel in Belgie en voor de zadels naar Daleman in Empe.

Voor wie interesse heeft:
Ik heb nog een bruin/zwart 17,5 inch springzadel van Hulsebos te koop, zeer weinig gebruikt............

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 09:22

En dan heel stiekum, ik heb nog een druine Daaleman dressuur te koop, voor maar 500,- euri......... hihi

Even stiekum reclame maken !

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 12:11

Nou heb gisteren de knoop doorgehakt. Heb eergisteren het Drunens Ruiterhuis gebeld voor het passen van een aantal zadels. Gisteren konden ze al komen.

Heb verschillende zadels gepast van Euroriding, Kieffer en KN. Twijfelde op het laatst tussen de Titan II en de Luxor. Beide lagen super op mijn paard. De Titan was 300 euro duurder en vond ik niet heel veel verschil maken met de Luxor. Het is dus de Luxor geworden!!!

Niet zozeer door Bokt ben ik van Hulzebos afgestapt maar heb nog goed rondgevraagd en kreeg eigenlijk dezelfde reacties. Ik weet dat er ook tevreden klanten zijn maar ik hoorde een beetje teveel klachten naar mijn zin. Durfde gewoon niet het risico te nemen heb het gewoon op safe gespeelt. Euroriding en dergelijke hebben zich in mijn ogen toch wat meer bewezen.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:22

Fijn dat je nu een goed zadel voor je paard hebt! Hopelijk heb je daar nog lang plezier van!

ZwarteKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:42

Maiske schreef:
Hoe zijn jullie ervaringen met Hulzebos? En hoe liggen de prijzen? Hier heb ik nog niet naar geinformeerd. Misschien andere merken zoals Daaleman?

Een vorig bijrijdpaard (Fries) had een Hulsebos zadel en geloof me, dat was het allerfijnste zadel waar ik óóit op gereden heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 15:14

Ilindra schreef:
Voor wie interesse heeft:
Ik heb nog een bruin/zwart 17,5 inch springzadel van Hulsebos te koop, zeer weinig gebruikt............

Hier staan foto's van het zadel:
viewtopic.php?f=62&t=438727

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 15:39

Ik heb zelf geen ervaring met een Hulsebos. Maar iemand bij ons op stal wel.

Zij heeft speciaal een HB laten maken op maat omdat ze het beste wilde voor haar paard.

Een jaar verder ligt de rug van haar paard helemaal in de kreukels en is ze al maanden aan het dokteren en revalideren met haar paard.

Het zadel ziet er heel mooi uit en volgens haar zit hij ook prima. Maar het zou toch fijn zijn als het ook goed lag op het paard
Lijkt mij toch niet onbelangrijk, ha ha

Hulsebos ontkent dat haar problemen aan het zadel liggen. Een andere zadelpasser heeft de schoftwijdte nu goed opgemeten en tot de conclusie gekomen dat haar zadel enige maten te klein is....

N.a.v. dit verhaal horen wij ook steeds meer klachten over m.n. Hulsebos jr. Je hoort overal dat Hulsebos sr. wel een vakman was.

Ik overwoog ook een HB te laten maken maar ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 14:43

Ik deel die gemengde gevoelens over Hulsebos helaas wel.

Eerste paard: Hulsebos laten aanmeten, helemaal fantastisch en goed, nog nooit zo lekker gezeten, helemaal goed op paard.

Tweede paard: na eerste keer aanmeten: niet goed, namen het mee om aan te passen, bij de tweede keer afleveren nog flink aan bijgesleuteld, dus op zich aan het begin hoop moeite, maar daarna... zie eerste verhaal, heerlijk en perfect.

Bij het derde paard konden ze het helaas niet, zadel geprobeerd te verbouwen (had gemodificeerd onderkussen zodat ie op veel paarden aan te passen was, jaja), lukte niet. Zadel mee, afleveren: nog niet goed. Zadel verkocht, twee keer komen aanmeten, hoop gezeur, lag aan mij en mijn paard ...

Al met al is de derde ervaring zeker teleurstellend. Als ze bij mij waren waren ze wel altijd correct en netjes maar als je ze moet bellen of mailen minder.

Mijn idee is dat nieuw aanmeten meestal prima gaat (net weer een laten aanmeten..., maar 1 laten verbouwen door hun is dus waardeloos. Zet dat maar uit je hoofd...

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:45

Antheman schreef:
[
En ik wilde bruin leer, dus dat duurde langer.
Van zwart leer weet ik niks af

Prijzen staan op de website.
[/quote]

Hoop dat bij ju t bruin wel echt is. Bij mijn zadel kan je het op sommige plaatsen zo af trekken alsof t plastic laag is (dat zal t ook wel zijn!). Ze komen er niet voor kijken, dan moet ik helemaal naar hun toe rijden, maar als ze t dan aan passen heb ik mijn paard niet mee om te passen: klote service dus. Nooit meer n HB zadel!

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:47

Oud topic.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:29

En daarom een slotje.