Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

maar als ik zou mogen kiezen zou ik em ook gewoon altijd op doen ook op me eigen pony het is een kleine moeite en als ik een keer met me kop tegen een paal knal ben ik geloof ik heel blij dat ik een cap op heb

Mickey schreef:alle andere keren rijd ik wel met zap.

. Mijn bips des te meer
.
runningkawa schreef:Geen slecht idee...Toch een kussentje eraan binden voordat je gaat rijden volgende keer
.
Frank schreef:Alleen met wedstrjden.
Wat een onzindiscussie!
Ik rij dus bijna nooit met cap, dus als ik dat hier ga vertellen wordt ik gelijk voor egoist en nog veel meer uitgemaakt! Volgens mij zijn deze discussies al meer dan genoeg gevoerd.

Myra1 schreef:
Te grote caps, te kleine caps. Caps die niet vastzitten op je hoofd (met een elastiek en dan het elastiek niet omdoen bijvoorbeeld). Dan krijg je zo'n effect dat je op je hoofd valt en dan ook nog is lekker op je cap te recht komt.
Maar die mensen zijn dan wel veilig bezig, want die hebben een cap op...(niet dus). Dan kan je beter zonder rijden.
(helaas). Mijn paard vloog in galop door de bak, wat bokkesprongen er tussendoor en ik zag spontaan niks meer, doordat de cap me voor de ogen zakte. Even later lag ik dan ook in het zand, maar de cap heeft wel nog de klap kunnen opvangen toen mijn hoofd in het zand stuiterde, gelukkig! Heb hierna ook meteen de cap zo versteld, dat ie nu goed zit!Citaat:maar de cap heeft wel nog de klap kunnen opvangen toen mijn hoofd in het zand stuiterde, gelukkig! Heb hierna ook meteen de cap zo versteld, dat ie nu goed zit!
Citaat:BTW, een cap is al niet meer veilig als hij eens perongeluk op de grond valt...

Behalve dan mn cap, die heb ik altijd al op. Mede omdat ik veel buitenrij, en als je zonder cap buitenrijdt, ben je gewoon niet verzekerd... Dan maar beter de schijn ophouden met een niet geheel veilige cap, dan zonder

runningkawa schreef:Citaat:maar de cap heeft wel nog de klap kunnen opvangen toen mijn hoofd in het zand stuiterde, gelukkig! Heb hierna ook meteen de cap zo versteld, dat ie nu goed zit!
En met eem beetje pech doet hij volgende keer niet meer zijn functie omdat hij al een optater heeft gehad
Dus ook hier een te grote caps, te kleine caps. Caps die niet vastzitten op je hoofd, caps die al een hebben gestuiterd, zijn ook niet veilig.
Dus ik vind het altijd nogal al raar dat er op foto's op bokt word gezeurd over de cap
Net alsof als je er 1 op hebt, die wel veilig is?
Je kunt wel zien genoeg redenen van niet
) Als je cap uit je handen donderd dan is hij toch niet per direct onveilig?
) en voorál een bodyprotector (doe ik zelf ook niet). Want je rug is net zo kostbaar als je hoofd, dus ook dáár zou je in moeten investeren.