Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
daantjuhhh schreef:haha dat zei ik ook al..
en daarbij ben je met 1 pony succesvol heropvoeden nog lang GEEN PROFF
kimbalover schreef:Owjah nu ik zo nadenk, ik ken niet iemand wie met een verwaarloosd paard bezig is maar wel bezig is geweest met een verwaarloost paard met een gedragsstoornis, en moet je zien hoe die pony nu is.
Dat is dus de pony van die vriendin dus ik heb iemand bij hand met veel ervaring.
Zij zal me altijd helpen als ik het vraag dus jullie reacties van daar moet een proffesional bij, mn vriendin is er zo een
kimbalover schreef:@ Riant...
Denk je dat mijn pony's niet gezond zijn dan? (bedankt dat je mn pony's naar beneden haalt)
Alsof mn Tinker en die Fries zo makkelijk zijn, not.
Ik heb in het verleden veel andere pony's gereden die niet altijd even makkelijk waren dus heb niet alleen ervaring met een Tinker, Shetlander en een Fries.
En over dat rijden...ik moet dus 6 gezonde paarden rijden om een 1 slecht paard aan te kunnen?
Denk je dat ik met rijden ver kom? Niet dus, denk maar eerst aan handwerk en dan aan het rijden![]()
Riant schreef:in jou profiel zie ik een shet een tinker en een fries ..
Ga maar eens 6 sportpaarden op een dag rijden .. en dan praten we verder over het corrigeren van paarden.
Misschien heel hard paarden van welk ras ook zijn allemaal even waardevol .. maar als je met een Shet of Tinker goed overweg kan zegt dat helas niet dat je dat ook met een probleem paard kan..
.
CarS schreef:hoe leer je door te luisteren en te kijken en niet te reageren of je de wijsheid in pacht hebt....
kimbalover schreef:Riant schreef:in jou profiel zie ik een shet een tinker en een fries ..
Ga maar eens 6 sportpaarden op een dag rijden .. en dan praten we verder over het corrigeren van paarden.
Misschien heel hard paarden van welk ras ook zijn allemaal even waardevol .. maar als je met een Shet of Tinker goed overweg kan zegt dat helas niet dat je dat ook met een probleem paard kan..
.
@ Amethyst..
Eerst stond voor sportpaarden gezonde(ze heeft het bericht bewerkt), dus het leek alsof mijn pony's niet gezond zijn.
En in het 2e stukje, hoe weet jij nou of mijn paard een makkelijk ding is? Dat is ze cker niet.
Als je mn pony's kent mag je zo over ze praten, maar je kent ze niet dus ga dan ook niet zo over ze praten.
xKatleentjex schreef:Denk heel goed na alvorens je aan zoiets begint. Het lijkt misschien heel nobel, maar vergeet niet dat een paard dat zwaar mishandeld/verwaarloosd is geweest vaak een heel psychisch trauma met zich meedraagt. Bijgevolg zijn ze vaak moeilijk te hanteren, hebben ze vreemde gedragingen en horen ze eigenlijk enkel thuis bij mensen die ervaring hebben met dat soort dingen en die weten hoe ze ermee moeten omgaan.
Ikzelf heb een paard gehad dat niet eens zwaar mishandeld of verwaarloosd was, maar die evengoed toch aardig wat opgeknapt kon worden en niet correct of zachtaardig was behandeld in het verleden. Heeft meer dan een jaar geduurt voordat ik echt kon zeggen dat het paard terug een beetje op een normaal paard begon te trekken.
haboshof schreef:Je bent nog heel jong. Je hebt het over een paar jaar. Dan zou ik eerst zorgen dat ik heel veel ervaring kreeg met dat soort paarden.
Dan weet je beter waar je het over hebt. Geen paard reageert hetzelfde. En zo maar een mishandeld paard kopen is er niet bij. (misschien op een markt, maar daar krijg je vaak geen goed beeld van een paard, omdat ze heel vaak iets hebben gekregen om rustig te blijven)Meestal krijg je ze via via , als je een naam hebt opgebouwd , dat je goed bent met zulke paarden.
Zoals je nu reageert kom je niet professioneel over, je moet goed tegen kritiek kunnen en zelfverzekerd zijn. Maar niet eigenwijs. Denk er nog maar eens goed over na.
Ik wens je veel succes.