praten met paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DMED

Re: praten met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 09:32

Ik kan misschien nog ergens begrijpen dat ze met paarden kunnen praten wanneer ze er bij zijn. Maar via een foto? Daar snap ik dan dus weer helemaal niets van. Ik weet ook niet of ik het goed of slecht moet vinden, ik ben christelijk en ik weet echt niet wat ik hier mee moet. Nog meer gelovige mensen die niet weten wat ze er van moeten vinden of het juist goed of slecht vinden? Zet het dan niet hier, dat is off-topic, maar stuur me even een pb, dan kunnen we er samen over praten.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 10:18

Mensen kunnen het ook van een foto lezen van een mens, dus waarom niet van een paard.
Hoe ze het doen dat snap ik ook niet.

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 12:56

Zijn er nog meer mensen die iemand met hun paard hebben laten praten?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 13:17

Ja, ik heb t ook door Annika laten doen. Mijn paard was boos en gefrustreerd. Ik dacht dat ie gewoon irri was.... Begrijp m nu veel beter, en door z'n gesprek met haar heeft hij ook wat meer rust gekregen. Dus gaat goed nu.

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 13:40

En als je niet tevreden bent met het resultaat, krijg je dan je geld terug?
Zeg maar dat eeh nouja ze dingen zeggen die gewoon niet kloppen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 13:50

Dat weet ik niet of ze dat ook doen geld terug als je niet tevreden bent

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:08

Nouja ik heb Shadowflower een berichtje gestuurd

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 16:19

Als je toch ook vanaf een digitale foto met een paard kan praten dan weet je dus ook hoe Salinero zich voelt? En Gribaldi bijvoorbeeld?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:38

Ja, ik denk dat dat best zou kunnen. Alleen heeft niemand dat denk ik nog gedaan. Zal wel lachen zijn.
Aan niet goed, geld terug zullen ze niet doen denk ik. Ze geven door wat ze door krijgen. Als t niet is wat jij wilt horen, kan zij daar nix aan doen. (en anders kan iedereen zeggen dat t allemaal niet klopt, en zo niet betalen)

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:06

Needje schreef:
Ja, ik denk dat dat best zou kunnen. Alleen heeft niemand dat denk ik nog gedaan. Zal wel lachen zijn.
Aan niet goed, geld terug zullen ze niet doen denk ik. Ze geven door wat ze door krijgen. Als t niet is wat jij wilt horen, kan zij daar nix aan doen. (en anders kan iedereen zeggen dat t allemaal niet klopt, en zo niet betalen)

Nee maar stel; er wordt gezegd dat je paard nog nooit een veulen heeft gehad terwijl dat in het echt wel zo is, in dat geval zou ik er wel m'n twijfels bij hebben

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:31

Vergeet niet dat een paard om wat voor reden dan ook zou kunnen 'liegen' d.w.z. niet de waarheid of halve waarheden vertellen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:52

Plus het feit dat de meeste beelden zien, en dat zelf moeten vertalen naar mensentaal. Ook daar kan wel eens wat fout gaan. T is niet dat paarden gewoon letterlijk aan t praten zijn. Ze krijgen gevoelens, beelden, geluiden en zelf geuren door. Dus ja, af en toe kan er wel eens iets fout gaan lijkt mij.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 09:00

Tiessie schreef:
Ik heb het gedaan, mijn pard staat als voorbeeld op de site: www.praten metpaarden.nl Het is Artiest. Ik heb er veel van geleerd. Hou wel in je achterhoofd dat je soms ook een naar bericht kan krijgen wat je eigenlijk niet wil weten. Bijv dat je paard niet verder wil ofzo. En wat doe je er dan mee.

Ik heb het ook gedaan. Zie het verhaal van Pavarotti op deze site.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 12:48

He tis somss ok niet leuk, ik heb te horen gekregen dat mijn paar dniet verder wil leven. Ben daar erg van overstuur geweest en soms nog. Ik geloof het wel, maar het is erg moeilijk. Ben naar de kliniek geweest, daar vonden ze dat ik het nog wel even aan kon zien. Iedere dag naar stal wordt nu erg moeilijk voor mij. He tlijkt nu wel redelijk te gaan met mijn paard maar die boodschap blijft toch rondspoken.
Als ik dit bericht niet had gehad was ik er vast zelf ook wel achtergekomen want ik heb en sterke band met mijn paard maar misschien had dit wat langer geduurd. Ik heb er geen spijt van dat ik met hem heb laten praten mar het maakt het in mijn geval zeker niet makkelijker...
NB: mijn paard is 23, 1 oog eruit in 2003, aan het andere oog ouderdomsstaar, atactisch en narcolepsie.

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 13:18

Tiessie, je hebt dus niet naar je paard geluisterd en hem toch door laten leven? Vanwaar deze keuze en heb je na deze beslissing nog eens met je paard laten praten?

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 15:42

Pff alsof het zeker is dat dat paard dat zei. Dus als dat paard de boodschap gaf dat hij dood wilde dan moet zij dat ook maar meteen geloven? Vind ik niet, gewoon aankijken.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 15:48

Dat heeft ze dus ook niet gedaan, hij kon idd op dat moment zichzelf depri voelen en er zo even over denken.
Ze is er na dat bericht mee naar de kliniek geweest en die vonden dat het nog zijn tijd niet was, maar ja iemand die met hem praat ktijgt zijn gevoelens te horen en in de kliniek krijg je te horen hoe het lichamelijk met hem zit.
Dat zijn vind ik toch 2 verschillende dingen...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 15:54

Dressuur85 schreef:
Als je toch ook vanaf een digitale foto met een paard kan praten dan weet je dus ook hoe Salinero zich voelt? En Gribaldi bijvoorbeeld?

Ja dit is net zo goed mogelijk als met jouw paard.
Het is alleen een ongeschreven code dat je niet zonder toestemming zomaar met dieren gaat communiceren. Dat zou niet echt netjes zijn.
Ik doe het ook alleen op aanvraag en na ontvangst van een foto.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:33

vera schreef:
Ik doe het ook alleen op aanvraag en na ontvangst van een foto.

En nu krijg jij net zoveel aanvragen per pb als ik....... Let maar op!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 18:14

Ja, er heeft nog iemand met hem gepraat en die kreeg dezelfde boodschap zonder dat ze wist van de eerdere boodschap. Dit alles speelde zich af eind mei en nee, ik heb hem niet direct in laten slapen. Ik kon dat niet afgaande op dat verhaal ondanks dat ik het geloof. Het probleem is dat ik zelf zover nog niet was en alles ineens in een stroomversnelling dreigde te geraken. Ik heb het aangekeken en ben tot de conclusie dat mijn paar echt "'op'is. Hij ziet er nog glimmend uit maar maakt geen vrolijke indruk. Mankeert ondertussen ook van alles. Ik zie geen reden meer hem nog langer'hier'te houden. Hij wordt dus ook volgende week ingeslapen. En dat doet heel erg zeer maar ben blij dat ik dat nog voor hem kan doen

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 18:58

Wat een verhaal Tiessie!
Wat erg voor je, heel veel sterkte.
Maar jij hebt iemand met jouw paard laten praten omdat je eraan twijfelde of je paard nog wel wilde leven toch? Ik snap wel dat je dingen te horen kunt krijgen die je liever niet wilt horen, maar ik krijg van mijn paard de indruk dat ze gelukkig is dus ik denk niet dat ik zulk soort dingen te horen krijg.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:52

Ydnic schreef:
.
En nu krijg jij net zoveel aanvragen per pb als ik....... Let maar op!

De aanvragen had ik al, ook zonder bokt

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:56

ja maar Ydnic ik heb maanden geleden al een aanvraag gedaan en nog steeds niets gehoord.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 07:19

evitatinkle schreef:
ja maar Ydnic ik heb maanden geleden al een aanvraag gedaan en nog steeds niets gehoord.

Heb je daarover een bericht gestuurd, die gestolen tinkers gaan voor.
Je ligt nu bovenop de stapel, maar ik ben nu komende 3 weken met vakantie.
Dus: nog even geduld, of naar een ander gaan
Ik doe het gratis, dus dan moet je geduld hebben en blij zijn DAT ik het voor je wil doen... Vind het jammer dat je me nu in mijn rug steekt.

Ik heb Arabel toen voor je gedaan, daar was je heel blij mee.
Daarna kreeg ik een verzoek van je voor een ander paard, en toen kwamen de tinkers. Die hebben prioriteit. Dus alles is opgeschoven.
Dat ik mezelf moet verdedigen hier zeg...

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 07:27

Ik weet niet of iemand anders dit al gezegd heeft, want ik heb geen zin om alles te lezen maar ik heb ook nog een tip:

Het boek:
Communiceren met dieren in zeven stappen van Carol Gurney is een heel goed boek, waar je zelf ook iets aan hebt.
Ik ben er zelf in bezig en het is tot nu toe super!