Bang voor je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

Re: Bang voor je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 12:21

Ik ben als jong kind bang geweest van mijn eigen kant-en-klare pony...
Ik kreeg een kant en klare pony, want daar zou ik veel van leren zijn de omstanders, en of ik ervan geleerd heb!!
Pony had al heel snel door dat ik niet ervaren was, hij liep van de hoefslag, van kwaad tot erger.
Het werd zo erg dat als ik de bak in liep, hij zichzelf losrukte, en bokkend door de les ging.
Er waren zelfs klanten op de manege die vertrokken, door mijn pony, het was zogenaamd een gevaar voor de les!!
Ik viel er 4 x per les af, ik reed dagelijks lessen met hem, ik durfde niet zonder les, in de stal was hij trouwens een schatje..
Ik kon niet met hem omgaan, was bang om te rijden, ik wilde een andere pony.
Mijn ouders hadden toegestemd, maar ik kreeg pas een andere als ik Bo onder de duim kon houden.
Ik ging dus mijn best doen om te blijven zitten, en hem te straffen voor zijn gedrag.
En ja hoor, hij was overdonderd, ik kreeg een andere pony en Bo ging naar mijn zusje (die er overigens wel mee kon rijden).
Bo is inmiddels 16jr, we hebben hem nu al 10jr, hij gaat NOOIT meer weg, want een betere leerschool had ik niet kunnen krijgen!!

gandalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 11:35

[quote="Danielle_1"][quote="dorientjuh"]
mensen die zo'n problemen hebben met hun paard, fat die dan niet eens denken over anders omgaan met hun paard, mbv natural horsemanship. Zo veel problemen zijn hier op een vriendelijke manier mee op te lossen.

Hoi allemaal, wie keek er inmiddels nu al eens op Horsefeelings.nl ???
Kijk onder knop filmpje, dit kun je met Wim allemaal ook leren!! groetjes Ineke.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 11:36

Wat wilde je nu zeggen,want je hebt me gequoot????

gandalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 12:47

Danielle_1 schreef:
Wat wilde je nu zeggen,want je hebt me gequoot????

Hoi, ik refereer aan wat je zegt omdat je verwijst naar Natural Horsemanship. Dat vond ik super en denk dat je dat filmpje ( op www.horsefeelings.nl) erg zal aanspreken. Ik had al eerder gereageerd, maar van niemand een reaktie gekregen....zie eerder bericht
Groetjes Ineke.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:35

Als ik bang zou zijn voor mijn paard, zou ik haar gelijk wegdoen.

Dan kan je er toch ook geen plezier aan beleven. Ik heb een paard om op te rijden en niet om naar te kijken en een beetje te borstelen.

Maar troost je, je bent niet de enige die dit probleem heeft/had.