Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
klomp schreef:..ze maken gebruik van al je spullen en hoefijzers...die dingen moeten nu eenmaal worden bij gehouden.

Citaat:En idd, diegene zonder het geld zijn vaak de gemotiveersd (help hoe schrijf je dat)
Want die weten wel wat iets kost, is ze er wel met de paplepel ingegeoten
Maroush schreef:Citaat:En idd, diegene zonder het geld zijn vaak de gemotiveersd (help hoe schrijf je dat)
Hoe bedoel je dit ?

.Citaat:En idd, diegene zonder het geld zijn vaak de gemotiveersd (help hoe schrijf je dat)
Zazoutje schreef:Idd ben het met Tessebes eens
Echt onzin dat je bijrijder/verzorger moet betalen. Alleen omdat ze op jou paard rijd. Terwijl jij zelf iemand zoekt omdat je geen tijd hebt.
Hmm dat klopt toch niet?
Ik verzorg Zazou al 4 jaar. Ik hoef er niks voor te betalen. Wel koop ik weleens spullen zoals dekjes, dekens, peesbeschermers voor haar. Of als ik iets kapot maak koop ik het nieuw. Dat is toch vrij logisch.. En dat van die hoefijzers slaat al helemaal nergens op! Omdat ik haar hoefijzers laat slijten, moet ik maar meebetalen? Hmm erg vaag hoor.
- over mag hebben. vikki schreef:Zazoutje schreef:Idd ben het met Tessebes eens
Echt onzin dat je bijrijder/verzorger moet betalen. Alleen omdat ze op jou paard rijd. Terwijl jij zelf iemand zoekt omdat je geen tijd hebt.
Hmm dat klopt toch niet?
Ik verzorg Zazou al 4 jaar. Ik hoef er niks voor te betalen. Wel koop ik weleens spullen zoals dekjes, dekens, peesbeschermers voor haar. Of als ik iets kapot maak koop ik het nieuw. Dat is toch vrij logisch.. En dat van die hoefijzers slaat al helemaal nergens op! Omdat ik haar hoefijzers laat slijten, moet ik maar meebetalen? Hmm erg vaag hoor.
Leg eens uit waarom dat volgens jou niet klopt... ? Het mes snijdt imo aan 2 kanten; de eigenaresse is misschien geholpen, maar de bijrijd(st)er imo ook... die krijgt immer een prive paard ter beschikking voor meerdere dagen p/w, meer vrijheid en minder kosten dan iemand op een manege zou hebben. Ik persoonlijk vind een bijdrage heel reeel als deze als het ware rechtstreeks in het paard wordt ge-investeerd, zo doe ik dat zelf ook. Van de bijdrage die ik krijg van mijn bijrijders huur ik 2 priveweilandjes... iets dat ik anders naast mijn stalgeld, hoefsmidkosten, wormenkuren, muesli etc. etc. etc. niet makkelijk zou kunnen bekostigen maar wat mijn paarden absoluut direct ten goede komt. Ik vind dat iemand dat best voor mijn paarden -die uren met hun op de rug door het bos lopen e.d.- over mag hebben.
(grapje)
runningkawa schreef:En de eigenaar zit thuis en weet dat het paard goed verzorgt word
Je zou nog eerder uitbetaald moeten worden(grapje)
Maar is dat dan niks meer waard, dat jezelf meer tijd hebt?
runningkawa schreef:Daarom lekker niks betalen
en de eigenaar moet blij zijn met een onbezorgd dagje vrij, waarin het paard alle liefde en verzorging toekomst die het wenst
Dit is gewoon mijn mening
...
yokie schreef:Als ik een allesbetalende vader had, zou ik dit soort dingen ook sneller logisch vinden, denk ik
Maar goed, voor een bijrijdpaard ga ik door het vuur als het moet en ben altijd flexibel en loyaal tegenover de eigenaar. Ik weet niet of ik dat zou zijn als ik er (fors) voor zou moeten betalen. De eigenaar staat dan in dienst van mij, ik betaal om op z'n paard te mogen rijden, dan heeft ie maar te zorgen dat alles in orde is. *zucht* nog een paar maandjes wachten en dan is mijn eigen Xara groot en sterk en kan ik het bijrijden hopelijk voor altijd achter me laten.

)