Het is 30 graden wat ga jij doen met je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Re: Het is 30 graden wat ga jij doen met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:24

mijn paarden staan dag en nacht buiten, met voldoende schaduw ed. Verder doe ik niks met ze, behalve afspuiten en wandelen enzo.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:30

Mijne heb ik vandaag stil laten staan, de wei mag hij niet op ivm met herstel van peesblessure. En gisteren al intensieve bosrit gemaakt, dus dagje relaxen mocht wel. Tong uitsteken

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:31

umh ze staan tot 3uur buiten. ik hem gepoets en zijn stallentje gedaan en voer klaar gezet.

jammer dat hij bang is van water. met dit weer ga ik niet rijden veels te warm

AMMieJLoveR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:33

whahah wat dacht van gewoon voor de eerste keer met je pony wedstrijd rijden Tong uitsteken

soooooo...weet je HOE warm het was....pfff...

meteen toen ik thuis kwam de pony's gewassen en in de wei gezet Haha!

AMMieJLoveR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:40

haha en was ook nog 1ste met 167 en 2de met 164 Haha!
Cool

en nog midden op de dag :S pff.....afzien
maaja goeie puntjes tog (A)

Ze blijven snachts in ons kleine bakje en dan gaan ze als het warm wordt de wei in
en dan snachts weer in het bakje

anders was ik ook niet gaan rijden als ik geen wedstrijd had
morgen ook gewoon lkkr wasse enzo en dan savonds rijde Haha!

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:43

jeetje man veel ste warm om mien knol aan het werk te zetten,,diestaat nu lekker in het land met flink veel zonnebrand op der neus en vanf rond een uur of 11 gaat ze pas aan het werk veel ste warm anders

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:52

Het was een fantastische dag om mijn paard te leren afspuiten en het is nog gelukt ook! Haha!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 20:09

Ik wilde gaan rijden, maar ze stond zo ver weg in het land en ik had het al zo heet dat ik haar toch maar lekker heb laten staan Bloos

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 22:39

die van mij gaat nu savonds rong 9uur naar buiten en blijft nu snachts buiten en gaat sochtends om 9 uur weer naar binnen

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 22:42

Vanmiddag zijn ze allemaal onder de sproeier geweest en verder staan ze gewoon lekker op het land. Vanavond heb ik een stapritje gemaakt, verder vind ik het niet echt nodig....ze was nat zat!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 23:19

emara doe ik ook niks met deze temperatuur,staat dag en nacht buiten.en heeft schaduw..maar mevrouw blijft vaak pal in de zon staan..maar heb een goeie vliegendeken op en die is wit ook dat scheelt,en spuit ze vaak af met lekker koud water...gr

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 23:30

die van mij blijven in het gewone ritme.. Ik had toevallig vandaag wedstrijd, inderdaad afzien. Maar de andere staan gewoon de hele dag buiten. Ze kunnen de stal in om weg van de zon te zijn, maar ze staan gewoon in de palhete zon in de bak.. dus ik weet niet wie het warmer had Haha!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 23:34

ik rijd ze gewoon door.
Wel of 's morgens of 's avonds, maar wel gewoon werken. (tenzij er een dagje wei in de planning stond, dan krijgen ze die).
Maar op het warmst van de dag wel op stal, en dan in de ochtend en avond naar buiten voor beweging/wei. En dus verder gewoon alles volgens trainingsplanning. Warm of niet, als het concoursdag is moeten ze ook werken.

Parcival

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:05

Mijn paarden blijven gewoon in training, want ik ga haast ieder weekend op concours. Dus daar moeten ze wel aan wennen dan.
Ze zijn wel wat minder voorwaarts met dit weer, maar dat is logisch. En na afloop lekker onder de slang en dan de wei in !
En ik doe eerst mijn laarzen uit, en dan ga ik ook lekker onder de douche !

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:16

ik heb zondagmorgen vroeg een stapritje gemaakt en hem daarna afgespoten en terug op de wei gezet, tegen 5 uur nog een keer afgepsoten en even ergens laten grazen waar nog wel gras staat (de wei is kaal) en weer terug op de wei.
Nu zit ik helaas al op m'n werk te puffen, dus vandaag wordt het alleen afspuiten en even grazen, verder niets

Ik was gisteren even kijken op een wedstrijd, geheel tegen mijn principes in, ik kan niet begrijpen dat mensen dat hun paard aan doen, sowieso al niet maar met die hitte helemaal niet.....

Mii_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:20

Nou die van mij staat dag en nacht lekker buiten met haar maatje,,,
Maar het was gister wel erg warm, al hebben ze wel goede schaduw plekjes,,,
maar ik heb haar uit het weiland naar huis gehaalt.. En ik heb haar helemaal gewassen.. Meestal is ze een beetje schrikkerig bij water, maar ze was zo rustig, ik had nog nooit zo makkelijk een pony gewasse.. Tong uitsteken Haha!
Ze vond het heerlijk zo'n koude douche! Ze stond helemaal te puffen van : 'Hehe eindelijk lekker fris'
Maja zal vandaag wel weer zo'n dag worden,, (ietsie minder warm) maja miss ff een straaltje water over haar voetjes.. Tong uitsteken

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:31

Ik longeer hem eerst, en dan gaan we een rustig buitenrit in stap maken. Verder staan ze lekker op de wei.

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:33

Mijn paarden staan overdag in een hele koele stal en s'nachts buiten.
Op de wei waar ze staan hebben ze niks van schaduw en staan al bij het hek te wachten dat ze naar binnen willen.
Mijn ene merrie krijg je echt niet te pakken als ze niet naar binnen wil maar met dit weer kan ze niet wachten tot ze lekker in een koel stalletje mag staan.
Mijn andere merrie zet ik binnen omdat ze 4 witte voetjes en een wit neusje heeft die heel snel verbranden.
Met dit weer is er niet tegenop te smeren met zonnebrand.
Vorig jaar had ze ook een verbrand neusje dus dat wil ik dit jaar voorkomen want ze had er echt last van.
Ook had ze door de zon aan alle 4 haar benen mok.
Mijn 2 jarige blijft het liefst buiten staan,maar zodra ma en vriendin weg zijn weet ze niet hoe snel ze binnen moet komen.
Dus die van mij staan overdag lekker binnen en sávonds gaan ze weer terug naar buiten.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:36

ik doe helemaal niks met haar Haha! (ja poetsen maar verder mag ze niksen) ze staat dan ook al op rust (is 25) maar normaal longeer ik haar altijd wel even.
ik merkte dat ze echt duf was van die warmte ze ging de hele tijd in de stoffige stukken liggen slapen (altijd leuk een witte pony Knipoog )
ze staat ook 24/7 op het land Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:41

Alleen eventjes voeren en verder helemaal niks..
Met die hitte schiet dat toch niet op.
Wel lopen ze gewoon 24/7 buiten

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:53

Ik rijd ook gewoon door. Wel heel vroeg of laat. Jammergenoeg heeft het paard geen last van de hitte en stuitert vrolijjk de bak rond...
En ik maar puffen van de hitte... En roepen hooooooooooo. Hou eens op !!! Tis warrum!!!! En dan gaat hij gewoon weer op nieuw beginnen....
De andere paarden in de les kijken hem zelfs raar aan. Zijn afstamming zal het niet zijn... (BWP)

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:09

Hij staat op de wei. Haal hem er eind van de middag of 's avonds uit, en dan voer ik en poets hem nog een beetje... vind rijden met deze temperatuur niks, en hij ook niet
Alleen soms als het 'savonds een beetje afgekoelt is
Ander paardje dat ik doe, die staat nu op rust, dus die zet ik 's ochtends alleen op de wei..

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:34

Gisteravond heb ik van half 9 tot 10 een buitenrit gemaakt met m'n zus, was echt heerlijk!! er was overal schaduw in het park van de bomen en nog ff door het meertje heen gereden.

Vandaag is het nog warmer pfff, ik ben wel van plan om vanavond gewoon in de bak te gaan rijden, maar dat wordt denk ik pas 9 uur voordat ik er op zit.

Nu staan ze allebei "lekker" op de wei waar ze ook schaduw hebben.
misschien ga ik m'n paard vanmiddag wel helemaal wassen, m'n pony heeft gistermiddag al een wasbeurt gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:38

Ik rij s’avonds na mijn werk gewoon, de training gaat gewoon door, ik zal wat minder inspanning van hem vragen, maar om hem stil te laten staan omdat het warm is vind ik een beetje onzin. Bovendien is dit ook alleen maar goed voor zijn conditie. Gisteren heeft hij s’ochtends op de wei gestaan, ik vind het te warm om hem te hele dag in de brandende zon te zetten, ik vind het zelf ook niet fijn om de hele dag in de brandende zon te liggen zonder schaduw.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:00

Mijn paard heeft nu ook wel iets aan schaduw.
Het is nu ook erg warm.
Heb de andere merrie haar neus even goed ingesmeert, maar die was alweer verbrand.

De andere paarden staan in de bak te koken.