MYTEN paardenvoeders

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cavaletti

Re: MYTEN paardenvoeders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 10:45

Hier was ik weer.... ben net gebeld door de importeur van MIJTEN, maar er zit absoluut geen BHT of wat voor enge stoffen in, het is waarschijnlijk een drukfout, want het staat maar op 1 serie zakken en alleen van Quatro, dus het is wel een erg slordige fout, maar niemand heeft het nog opgemerkt.
Er worden gewoon bij de drukker Labels besteld en die worden aan de zakken gemaakt.

Er zitten dus GEEN stoffen in het voer, het is allemaal puur natuurlijk, want dat is het streven van het voer.

maar ik hou jullie op de hoogte, haha trouwens wel slim van ons bokkers dat het hier is opgemerkt, maar wel foutje.

ik heb trouwens nog nooit van BHT gehoord... wat is het precies

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 10:46

OH ben ik alweer, pfff word wel eentonig,
ik zie ook net dat de op de website bij Qautro de ingredienten staan en er staat inderdaad gewoon BIOTINE op de plek waar op de zak bht staat. zie ook dat de website iets is verandert en dat er nu het telefoonnummer van Adrie hazeleger staat, die man kun je bellen voor meer info en leveranciers bij jullie in de buurt

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:43

Nou, we zijn toch wel lekker alert hier met z'n allen hé ! . Heb ik waarschijnlijk nét een zak uit die "foute" partij gehad. Zal bij de volgende zak goed controleren of de BHT nu van het etiket verdwenen is !!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:45

Ik heb vorige week Myten al gemaild, maar ik heb nog steeds niks gehoord.
Jammer

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 12:16

Keevagirl schreef:
Nou, we zijn toch wel lekker alert hier met z'n allen hé ! . Heb ik waarschijnlijk nét een zak uit die "foute" partij gehad. Zal bij de volgende zak goed controleren of de BHT nu van het etiket verdwenen is !!

Nou was wel apart, want ik ben de volgende dag naar mijn leverancier gegaan en heb samen met hem gekeken op de zakken voer, en inderdaad er stonden op een aantal zakken quatro een beetje onduidelijk smoezelig bht, gelijk gebeld naar die man van Mijten en iedereen was in rep en roer,
maar op de website staat wel gewoon waar bij ons op de zakken herba en gerstemix, biotine staat, op die plek staat op de website bij quatro ook gewoon biotine, hahah nou echt iedereen was gelijk alert. en ging het napluizen.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 12:17

Billy schreef:
Jammer

tja das echt belgisch, die hebben vakantie, maar als het goed is staat er nu op de verniewde website en telefoonnummer van adrie hazeleger en die weet alle dealers te zitten, denk dat het snelste is om hem even te bellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 12:25

Mooi werk cavaletti.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 13:42

Billy schreef:
Jammer

Ik ook en ook nog steeds niks gehoord.

Ben nu wel zelf per toeval een dealer hier in Zuid-Limburg tegengekomen.

Voor de liefhebbers hier in de buurt: http://www.rogerdierentuin.nl/

Op de site staat Myte, maar moet Mijten zijn. In de advertentie van hem stond gewoon Mijten, dus zal wel een typfoutje zijn.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 14:41

Ik heb het ook 2jaar aan mijn paard gegeven en dan bij mijn nieuw paard ook direct gegeven. Paarden zagen er echt beter uit, dan wanneer ik ander voer probeerde. Ook heb ik is een cursus gevolgd over paardenvoeding, gegeven door Ben Mijten, heel interessant, en ook een hele vriendelijke man, die je altijd kon opbellen als je vragen had.
Heb al veel paardenvoeders gehad (Pavo, Haevens, huismerken enzovoorts) maar Mijten vond ik tot nu toe het beste

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 15:39

Titsia schreef:
Ik heb het ook 2jaar aan mijn paard gegeven en dan bij mijn nieuw paard ook direct gegeven. Paarden zagen er echt beter uit, dan wanneer ik ander voer probeerde. Ook heb ik is een cursus gevolgd over paardenvoeding, gegeven door Ben Mijten, heel interessant, en ook een hele vriendelijke man, die je altijd kon opbellen als je vragen had.
Heb al veel paardenvoeders gehad (Pavo, Haevens, huismerken enzovoorts) maar Mijten vond ik tot nu toe het beste

Ja echt geweldig he....

maar is het bij jullie in Belgie ook zo moeilijk te krijgen of is het daar gewoon te koop in elk dorp

Rosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 18:15

Mijn leverancier hier in België verkoopt bijna elk soort voer, en sinds kort is daar ook Mijten bijgekomen...
Mijn twenterhengst staat nu sinds begin juli op de Gerstemix maar ik heb precies toch de indruk dat hij iets is afgeslankt sinds hij dit voer krijgt...
Ik kijk het nu voorlopig nog even aan, of kan ik hem dan misschien beter Herbamix bijgeven?

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 08:41

Voor de geinteresseerden ik heb inmiddels een dealerlijst van Nederland.

Hiermede de voorlopige dealerlijst in Nederland
Boonzaayer Schalm11 3927EH Renswoude 0318572936
Pletsmolen Pletsmolenweg 11 6361 Nuth 0455241213
Rugers Haverterstraat 76 6104 AS Koningsbosch 0651340730
De Vries Aalbekerweg 49 6336 XM Hulsberg 0454051525
Busger Wierdenseweg 26 7468PL Enter 0547384888
Van Aert Galderseweg 56a 4855 AJ Galder 0765656624
A.E. Hazeleger Oude Bisschopsweg 2 6741 HG Lunteren 0613737157
Grevers Kapelweg 9 7065 AN Sinderen 0315617229
Raamsman Enkweg 13 7448 AX Haarle 0548516773
Donker Heyenerf 7 6732 CA Harskamp 0622967655
Van Norden Marijkelaan 17 3781 VG Voorthuizen 0342472082
Groenen Zonnebergstraat 53 7384 DL Wilp 0553231`227
Horse Power Food Loon47 5757 AB Liessel 0651948419
Vegra BV Zandeind 41a 5133 Riel 0135181444
Van de Panne Middenweg 20 3401 MB IJsselstein 0306881202
Pater Veevoeders Klomperweg 104 6741 PJ Lunteren 0318 484086
Wielink Diervoeders Kraton 4 8271 RR IJsselmuiden 0383327686

Er werd mij wel aangeraden even te bellen van te voren omdat deze dealer niet allemaal de hele dag aanwezig zijn.

Ik hoop dat iemand er hier wat aan heeft

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 08:45

Had ik ook nog een vraagje. Ik voer mijn merrie nu Structuurmix van Equiral (soort muesli) en Kentucky Lite-E van Havens. Dat is zwarte haver met vit. E. Zij heeft die haver echt nodig om wat extra power te tonen.
Ik zit een beetje te twijfelen wat ik haar van van Mijten moet geven. Ik dacht in plaats van de Structuurmix de Quatro ( het is een IJslander) en in plaats van de Haver de Herbamix? Of sportmix, vanwege het gehalte aan zwarte haver?
Weet iemand welk voer van Mijten zorgt wat echt wat meer power?

alvast bedankt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 09:14

Klinkt wel interessant
Ik voer nu st-Hippolith en Dodson&Horrel waar ik erg tevreden over ben. Maar ik ben altijd geïnteresseerd in voeders zonder die beruchte E-nrs.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 11:26

Dodson & Horrel vond ik ook geweldig spul, maar moeilijk om aan te komen. Is eigenlijk duurder dan Mytens. Ik ken het nog niet, nog niet gehaald, maar ik denk dat het heel goed te vergelijken is met D&H

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 11:41

Ja, D&H is lastig verkrijgbaar. Ik woon in Arnhem en haal het via Emmen Heb 2 vriendinnen in die regio wonen die ik regelmatig zie. Die halen het dan voor mij. Gelijk met de st-Hippolyth. De Mijtenvoeders zijn voor mij ook niet direct in de buurt....
Maar ben wel nieuwsgierig naar de bevindingen van de gebruikers ervan!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 11:59

Irsa schreef:
Had ik ook nog een vraagje. Ik voer mijn merrie nu Structuurmix van Equiral (soort muesli) en Kentucky Lite-E van Havens. Dat is zwarte haver met vit. E. Zij heeft die haver echt nodig om wat extra power te tonen.
Ik zit een beetje te twijfelen wat ik haar van van Mijten moet geven. Ik dacht in plaats van de Structuurmix de Quatro ( het is een IJslander) en in plaats van de Haver de Herbamix? Of sportmix, vanwege het gehalte aan zwarte haver?
Weet iemand welk voer van Mijten zorgt wat echt wat meer power?

alvast bedankt.

hey isra super van je zeg die dealerlijst.

De quatro is speciaal voor ijslanders en inderdaad de herbamix met kruiden en haver zorgt voor extra power, maar wel power op een goeie manier, en wat ook erg goed is is de bioform, dat is een soort luzernehooi met de kruiden erin, gewoon handje vol, geeft extra kracht en zorgt voor betere vertering.
En gewoon kijken hoe je paard eropreageerd, als je vind dat ie wat meer energie mag hebben voer je hem gewoon wat meer herba, even een beetje aftasten wat je kunt doen.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:15

Ik woon in Vlaams-Brabant en als ik me niet vergis kan ik het hier maar in drie winkels ofzo kopen (kunnen er ondertussen al meer zijn)

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:19

Hm, geen dealers in Noord Nederland dus....... denk dat ik ze ff ga bellen of er wat te regelen is ofzo

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:36

De dealer die het dichtste bij Rotterdam zit, is er een in Riel (bij Tilburg)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:49

IJsselstein ligt vlakbij Lopik en Schoonhoven dus denk dat die dichterbij is voor rotterdam.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:54

Ooooh, ook nog dealers in Nuth en in Hulsberg!

Dan heb ik ze voor het uitzoeken

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 15:41

Hi,

Komt 1 van jullie toevallig niet naar Zeeland op vakantie ofzo ? Geen enkele dealer ook maar een beetje in de buurt !!!!!

Groetjes,

Maris

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 08:03

Maris schreef:
Hi,

Komt 1 van jullie toevallig niet naar Zeeland op vakantie ofzo ? Geen enkele dealer ook maar een beetje in de buurt !!!!!

Groetjes,

Maris

Hey Maris,
Kun je niet gewoon naar je eigen voerleverancier gaan (of eentje bij je in de buurt) en gewoon tegen hun zeggen,.....dat je graag MIJTEN wil voeren en of hun ervoor kunnen zorgen dat ze het in hun assortiment doen,
Misschien willen ze dat best wel, en komen er meer mensen die het willen voeren zodat het voor hun intressant blijft om het in assortiment te houden.

IDEETJE????? OF NIET????

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 18:39

Hoi,

dat zou ik idd wel kunnen vragen. Alleen voer ik wel heel weinig ( 1 kilo per dag ) dus zullen ze niet super enthousiast worden als ik dat vertel denk ik
Zoveel dealers zitten hier zowieso niet in de buurt, eentje verkoopt er maar 1 merk, de andere misschien 3 .....

Maar ik kan het proberen idd.

Groetjes,

Maris