Alani schreef:Ik ben het helemaal eens met de reactie 'ga er dan eens kijken'. Van vele bokkers lees ik over het terugvechten bij euthaniseren, maar wat denk je dat er gebeurd als ie een pen door zijn hoofd krijgt (het is nl geen kogel maar een pen die ze in hun hoofd krijgen). Ook dan pompt het hart natuurlijk gewoon nog. Doordat de keel doorgesneden wordt bloeden ze dood. Ik ben jaren slager geweest, maar toen ik in januari mijn jaarling in moest laten slapen heb ik gekozen voor euthanasie. En mocht ik ooit weer voor de keuze staan, dan zou ik het zeker weer op deze manier doen. Zeker nooit de slacht, een dier heeft zo'n goede neus,
daar helpt geen schoonmaakmiddel tegen om dat te verbloemen. Maar ja, jij zult zelf de keuze moeten maken waarover je het beste gevoel hebt. En euthaniseren kost geld en de slacht levert je nog een paar cent op.
Mocht je meer willen weten over hoe het slachten in zijn werk gaat, laat het me dan maar weten.
groetjes,
Alani
Mijn 1e 2 paarden heb ik zelf naar de slacht begeleid. Mijn da raadde toendertijd een spuitje af. Tegen de eventuele lucht van het slachthuis was mij aangeraadden de snuit in te smeren met sinaasappel. Ik vond het rot om mij paarden af te geven aan een man in een witte jas ze liepen beide keren vrolijk mee. Zo vol vertrouwen in mij dat er niets aan de hand was. Ik was 18 bij de laaste ben nu 26 heb er nog steeds nachtmerries van. Ok spuitje en daarna door grijper opgehaald worden is ook niet alles maar slacht denk niet meer dat ik dat kan. Dat halster wat ik bij mijn 1e paard terugkreeg was witonderlegd kreeg hem terug met bloed eraan. En dan rijd je terug naar huis zonder paard en alleen met een halster zo vreselijk.
Bij mijn 1e paard heb ik de pin gehoord mijn ouders zeiden kijk maar niet maar deed het toch en zag hem liggen op die tegelvloer met mannen er om heen, daarna gingen de schuifdeuren dicht en ben je er erg van bewust wat er met je paard gaat gebeuren.