Hoeveel hebben jullie voor je paard betaald?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

brechje

Re: Hoeveel hebben jullie voor je paard betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:02

Michaela is een Nederlands Trekpaard van nu 3 jaar oud, ik heb haar nu 2 jaar en heb er 1000 euro voor betaald. Voor haar op dat moment eigenlijk veels te veel, maar goed ik moest en zou haar hebben! En ik ga er ook nooit spijt van krijgen! Ze kon niet aan een halster lopen, hoeven van zeer slechte kwaliteit en ze was erg bang voor mensen *heeft ze nog wel een beetje voor vreemden*, maar tegenwoordig is ze een vrolijk, mooi (1e premie ia al behaald) en gezond paard! Ik kreeg er niks bij, alleen haar papieren en het halster wat ze om had (en veels te klein was).

Tagidik, zwarte shetlanderhengst van 2 jaar oud. Toen hij hier kwam vorig jaar zat hij onder de wratten en was wat aan de dikke kant. Nu is hij mooi slank, geen wratten en een heel leuke ponie geworden. Kostte toen 100 euro, wel met papier! met halster erbij.

Sereen is een kwpn-merrie met een goede afstamming met arabisch bloed van nu 15 jaar oud. Ze heeft bij vorige eigenaar hoog in de sport gelopen, maar door een klap op haar hak vorige zomer is ze niet meer bereden geweest bij haar. Ze zou chronisch kreupel lopen en daarom alleen recreatief gereden kunnen worden! Ik heb haar gratis gekregen, met hoofdstel, 2 dekens, halster etc., omdat ze niet meer internationaal kan starten met haar en een ander paard gekocht had. Alleen ze heeft nog geen dag bij ons verkeerd gelopen, ook de dierenarts vond er geen kreupelheid aan te koppelen....en ze word nu eigenlijk alweer onder het zadel gereden en doet het echt ontzettend goed. Super leerpaardje!!! En ik snap nog steeds niet waarom ze haar nu gratis heeft weggedaan, omdat er niet zo veel schokkends uit de keuring kwam!

MariseLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:05

Ras: Geen idee, maar zit zeker draver in..
Leeftijd: 8 jaar
Beleerd: Er werd gezegd dat je er een L-proefje mee kon rijden, maar je kon er op stappen, draven (héél hard) en galloperen, maar dat ging hard en niet helemaal hoe galop moet..
Spullen: Halster + touw, zadel (wat niet helemaal goed past), singel, hoofdstel.
Geen papieren. Ze koste 2000 euro ongeveer.

Ik heb de meetse berichten hiervoor gelezen en volgens mij waren de dravers goedkoper bij jullie, heb ik dan teveel betaald?

eventinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:03

holsteiner springpaard, mooie merrie. ster. goedekeurd, helemaal correct op de benen, springt los 1.60 indoctrox ramiro
hebben we 13.000 euris voor betaald, spullen allemaal zelf gekocht

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 08:13

Americaanse Draver 1.58 (net 5 geworden) helemaal verder niks mis mee heeft alleen een ongeluk gehad waar door ze niet snel genoeg meer opde baan zou zijn! ik heb haar voor de slachtprijs van 600 euro gekocht en alle spullen heb ik zelf gehaalt

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 08:26

wat het ras is,
hoe oud hij/zij toen was
en in hoeverre beleerd..
Kregen jullie er nog spullen bij?

Nummer 1 fl 7500,-
Kwpn
4 jarige merrie
Zelf beleerd
Was allemaal al van mezelf

Nummer 2 fl 450, -
vuilnisbakkie
+/- 36 merrie
Onbeleerd
helemaal niks

Nummer 3 fl 400,-
shet x arab
6 maanden merrie
onbeleerd
helemaal niks

Nummer 4 gewonnen
papierloze shet
6 maanden hengst ( nu ruin)
onbeleerd
Halster

Nummer 5 fl 1350 gekocht van verzekering (uitgekoerst en af gekeurd)
Draver
11 jaar ruin
Voor de kar en onder het zadel
Halster

Nummer 6 €1750
Nas appaloosa ( 25% nl 75% amerikaans)
1 jaar merrie
onbeleerd
Halster

orchideetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:57

nummer1:

naam:oscar
ras:shet
leeftijd:4 jaar
papier:stamboek
onbeleerd
prijs:gratis

spullen: halster, touw, poetsbakje

nummer2
naam:romeo
ras:haflinger/arabier.
leeftijd: 4,5 maanden
papier:nee
prijs:550

spullen: halster, touw

nummer 3(mijn droom hors)

naam:orchidee
ras:shetlander van 1.17
leeftijd: 5 jaar bijna 6
papier:ja veulen stamboek
prijs:450

spullen: niks

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:41

Eerste pony gekocht voor 625 gulden. Was een arabier x hackney/ new forest. Hij was 3,5 jaar toen ik hem kocht en kende echt nog niks.

Niek heb ik vorig jaar Juli gekocht voor 2000 euro inclucief Hulsbos zadel. Niek is een fjord van 12 jaar (nu) en heeft bij zijn vorige eigenaar m2 dresuur gelopen. Niek moest eigenlijk meer kosten, maar omdat hij in alphen bleef en een goed thuis kreeg mocht ik hem voor deze prijs hebben.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:49

Neelke-6000 euro (Nouja geruild tegen de oude auto van mn moeder en bijbetaald bij elkaar waarde 6000 euro)

wat het ras is: Fries zonder papier
hoe oud hij/zij toen was: 7 - nu 9
en in hoeverre beleerd: Mishandeld, met stang ingereden, 1x per maand onder het zadel, 1x per maand lange rit voor de kar, geen conditie, geen spieren, kon gene galop heb hem alles moeten leren en hij heeft nu nog paniekaanvallen door die mishandelingen...
Kregen jullie er nog spullen bij? kregen alles van hem erbij maar dat waren een zadel dat niet goed lag en een oud hoofdstel met stang dus dat moest ook allemaal vervangen worden.

Afbeelding

Summer-100 euro zonder chip en paspoort dus ongeveer 150 euro bij elkaar

wat het ras is: Shetlander zonder papier
hoe oud hij/zij toen was: 5/6 maanden nu 13 maanden
en in hoeverre beleerd: Heel erg mens gericht, voetjes geven, vaststaan, meelopen.
Kregen jullie er nog spullen bij? Niks

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:23

Niet zo veel :d

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:30

uhm mijn eerste vorig jaar gekocht helemaal kaal zonder halster ect
wel met papier kwpn hengst schimmel
inmiddels ruin ik heb betaald 1750, euro omdat mijn bijrijdpaard was gestorven kreeg ik hem goedkoper koste normaal 2225, euro
nou ben mega blij met hem en is inmiddels beleerd en kan me geen beter paard voorstellen Haha!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 15:00

Mijn Arabiertje(pools/Russisch) kostte mij 2500 Euro. Voordat ik hem kocht heb ik hem met een vriendin ingereden(4 maanden gewoon verzorgt en zo...)....Daarna besloot ik hem te kopen. Als ik dat niet gedaan had en hem meteen onbeleerd had gekocht was hij 1000 euro goedkoper...Dus of ik nou genaaid ben Knipoog
Maar ja hijs lief ..... en ik ben blij met hem!!!

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:04

erica, welsh pony van 3 jaar 1.40 ongeveer.mens gericht maar moest wel nog ingereden worden. Met hoofdstel..1500gulden (d8 ik)

yukon: 3kleurige paard, 1.60.4jaar kon net stap draf galop en nog niet eens een fatsoendlijk sprongetje. Was niet echt een zadel gewend. 2weken lang laten inrijden.daarna 2x opgezeten en toen 4 maanden laten verwaarlozen.
ze vroegen 2000euro zonder toebehoren. Wij hebben kunne afdingen tot ik dacht 1200. Mensen moest en hem perse kwijt dus jah ff profiteren.

Foto's komen eraan. xxx

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 21:14

1e Pony: 4 jarige haflinger, merrie, je kon er op zitten maar dat was ook alles, helemaal NIKS erbij (behalve een veulentje in haar buik:)) voor 2100,- gulden. Veulen (vader onbekend) later gratis weggegeven.

2e Pony: 4 jarige arabier, merrie, helaas ook gedrogeert op de momenten dat ik op haar proef reed. Heel nare ervaringen mee gehad. Ik kreeg haar halster een deken erbij. Gekocht voor 4000,- gulden.

3e Pony: 21 jarige arabier, ruin, 2 x Z2; 1 x Z1 en 1 x M2 dressuur, super braaf je kon er een kanon naast afschieten. Volgens mij alleen het halster erbij gekregen. Gekocht voor 1500,- gulden.

1e Paard: 11 jarige KWPN'er, merrie, M2 dressuur, helemaal niks erbij gekregen. Gekocht voor 3500,- gulden.

4e Pony: 3 jarig haflinger, ruin, onbeleerd, halster erbij gekregen. Gekocht voor € 1500,- euro.

Damn ik ben verwend. De laatste heb ik weliswaar zelf gekocht en betaal ik verder ook helemaal zelf. Maar als je zo eens op een rijtje ziet wat dat beestenspul wel niet kost!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 10:11

Mijn eerste pony was 50 euro. Kwam uit het wild was 6 maanden, stekelvos en een hengstje. Ik ben 100 euro kwijt geweest aan DNA om zijn moeder officieel op papier te krijgen.

Mijn tweede pony was 75 euro. Met top bloedlijnen en gechipt en al. Was 3 maanden hengstje en zwart.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:13

Bombarie schreef:
Ik vraag me af hoeveel jullie voor je paard betaald hebben, Ik wil binnenkort nog een paard gaan kopen dan kan ik me ook vast orienteren

wat het ras is,
hoe oud hij/zij toen was
en in hoeverre beleerd..
Kregen jullie er nog spullen bij?

Ras: Tinker (merrie)
Leeftijd: toen 4.5 maand
Beleerd?: kon aan het halster meelopen en was poetsen gewend
Spullen erbij: ja een halstertje Haha! Zonder papieren
Betaald: 1500 gulden (oktober 2000)

Ras: Shetlander (hengst)
Leeftijd: toen 5 maand
Beleerd: kon aan het halster meelopen. Meer kende hij niet.
Spullen erbij: geen en zonder papieren.
Betaald: 50 euro + kosten voor inenting (augustus 2004)

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:44

picasso

Ras: eqyptische arabier hengst
leeftijd: toen 3 jaar- nu 5
beleerd: kon aan het halster meelopen
spullen: halster
betaald: 850€ (en ze kwamen hem brengen)

best een heel goed koopje geweest!

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:37

Eisla
ras: ijslander
leeftijd: toen 7
Beleerd: in en doorgereden maar kon nog niet zo goed tolten en springen was haar onbekend, ook alleen de weg op kon ze niet.
Spullen: halster
betaald: €2750

Elgur
Ijslander
net 7
ingereden
niks...
€4500

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:49

MariseLover schreef:
Ras: Geen idee, maar zit zeker draver in..
Leeftijd: 8 jaar
Beleerd: Er werd gezegd dat je er een L-proefje mee kon rijden, maar je kon er op stappen, draven (héél hard) en galloperen, maar dat ging hard en niet helemaal hoe galop moet..
Spullen: Halster + touw, zadel (wat niet helemaal goed past), singel, hoofdstel.
Geen papieren. Ze koste 2000 euro ongeveer.

Ik heb de meetse berichten hiervoor gelezen en volgens mij waren de dravers goedkoper bij jullie, heb ik dan teveel betaald?

je heb zeker wel TE veel betaald.
Een draver die M loopt kan je misschien voor 2000-2500 verkopen

Ik heb er ook 1 gekocht voor 1300 incl. zadel en hoofdstel nieuw!
maar gewoon kunststof zadel en gewoon hoofdstelletje
merrie zonder papier
kon niet gallopperen zeiden van wel....
liep wel netjes nageeflijk alleen een beetje achter de loodlijn.
Ik had er toen ook al teveel voor betaald volgens me instructrice!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:52

voor mijn schimmel ruin van 1.55 m , toen 13 bijna 14 jaar ,geen papier .. m2 dressuur en m springen ... super gangen .. en een mega mooi beestje .. voor de rest best verkeersmak etc . betaalde we toen over de 3000 euro

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:10

Mijn oude paard KWPN als 6 jarige (werd 7 dat jaar) gekocht voor 6000 gulden. Was L zeiden ze, maar dat ging niet echt van harte. Was een moeilijk paard. De eigenaren zeiden achteraf dat ze blij waren dat ze r konden verkopen. Kreeg r een halster, hoofdstel een peesbeschermers bij.
Mijn nieuwe is een ruin van toen 4,5 jaar, ingereden. Kon lekker lopen alleen de galop was scheuren (nu nog soms). Heb hem voor 4500 euro gekocht. (knap he, 3000 euro onder de vraagprijs!) Kreeg r alleen een halster bij.

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 20:21

Mijn fjordenpaard. Toen als 1,5 jarige hengstje gechipt en papieren A premie en 2e op de veulenkeuring, Mooi qua bouw, lief karakter 500 eurootjes

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 20:34

Mijn pony Kissmyra:
Een H.T.E.K.-merrie *Huis Tuin en Keuken pony Knipoog , rasloos dus*
Ze kon helemaal niks
alleen een versleten halster, en een kapot halstertouw..
Het was toen in guldens drieduizend ofzo..
Ze was trouwens 3 jaar Lachen
(Nu is ze 7)

Mijn paard King (superieur 99)
Een KWPN ruin, met papieren (en goede ook, Elberton x Zeoliet)
Hij was L gereden (springen en dressuur) *alleen een beetje scheef, maar daar erger ik me heel snel aan Knipoog *
Ik heb er *let op Haha! *
- goed stevig halster
- goed halstertouw
- peesbeschermers *western* voor
- peesbeschermers *leer* achter
- hoofdstel *met twee bitten*
- gelpad *!!!*
- staldeken
- vier of vijf dekjes
- uitrijdeken

Hij was rond de €4000,00
Maar het ging om het tehuis.. Maar ik heb er echt supergeluk mee gehad, want het is ook nog eens een superpaard!!!!
Hij is trouwens 5 (ik heb hem pas net) en hij wordt dit jaar nog 6..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 21:03

1-toendertijd..10 jarige stermerrie..M-dressuur..iets sabelbenig..wever en eenkennig{daar kwam ik later pas achter}
E 3500,-
vorig jaar een 3,5 jarige onbeleerde..hannoveraanX oldenburg met kwpn papier,koehakkig achter en luchtzuiger E 1850,-
Groeit mooi droog op..

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 21:08

mijn pony als hengstveulen, bijna dood, zwaar ondervoedt en onder de wormen. en niks erbij. 500 gulden.
en mijn shet, 9 jaar, helemaal wit, merrie 740 gulden.
was best wel veel, maar ik moest haar hebben en nu na 7 jaar nog steeds blij mee.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 21:44

m'n shet-ruin heb ik op 3-jarige leeftijd gekocht voor 600 gulden.
Hij was verder onbeleerd. hij was zadelmak en hij had papieren en dat was het. ik kreeg er z'n borstels, halster en nieuw hoofdstel en zadel van 600 gulden bij. Dus in feite heb ik het zadel gekocht en de pony erbij gekregen. Knipoog Haha!

M'n friese ruin was ook 3 toen ik hem kocht. met papieren, licht ingereden (rem, gas en stuur zat er op). incl. nieuw halster+touw en nieuw zadel en hoofdstel heb ik voor hem 13.000 gulden betaald.