wat doen jullie met dit hete weer met jullie paarden ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Colandro

Re: wat doen jullie met dit hete weer met jullie paarden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 08:55

ik ga lekker mijn mijn pony onder de tuinslang Haha!

vind ze heerlijk, ze gaat happen in het water en het uit einde van de slang (waar het water uit komt) in haar mondje steken.. en ze gaat er doorheen staan dansen..

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 10:30

Ik ga gewoon 1 uur rijden met veel stap werk daarna even afsponsen met koud water en een scheut azijn (tegen vliegen oid.) Gisteren een uur in het bos geweest stap,draf,galop en noodstops..waar dat voor nodig was Verward weet ik echt niet. veder staat ze 1 uur in de paddock met schaduw en de rest van de dag staat ze op stal. Daar is het koeler dan daar buiten. Het paard is wel eeder bezweet maar daar gaan ze echt niet dood aan hoor.! een wedstrijd afmelden zou ik niet doen. Gewoon een emmer mee nemen en op het terrein vullen met water voor het paard, het paard af en toe even afsponzen met koel water en voor je zelf een bidon met water ofzo iets. En natuurlijk rekening houden met inrijden.

Leuke dingen met water om te doen met je paard.

Estafete (schrijf ik het goed?) met een spons waarvan je die moet legen in een emmer.

Je paard leren drinken uit een tuinslang..lekker douchen met je paard ofzo Verward weet het niet hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:10

Vrijdag was het echt warm, dus heb ik ze beide onder de tuinslang gezet en meteen ff gewassen. Vinden ze heerlijk, al dat water!!!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:54

Vrijdag avond stond ze te zweten op stal, dus afgespoten en laten rollen, en weer afgespoten en wat gewandeld.
Gisteravond even een half uurtje aan het werk gezet aan de longeerlijn. Ze had vanaf woensdag niet meer hoeven werken en merkte dat ze te veel energie had Gestoord

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:54

Gewoon keihard trainen, werken zal ze Knipoog 's Ochtends vroeg of 's avonds laat dan wil het best.. Als ze dachten dat ze door het weer een excuus hadden om niet te werken, dan hadden ze het toch wel mis Tong uitsteken

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:04

Ik rijd gewoon op de tijdstippen als altijd. Ik stap alleen wat vaker en langer tussendoor. Maar voor de rest gaan we gewoon een uurtje aan de bak in de bak Knipoog

Mijn paard kan heel goed tegen de warmte. Ze blijft superfit doorlopen, aan haar is het niet te merken dat het warm(er) is

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:18

We hadden deze week zelfs temperaturen tot 34/35 graden maar heb ze gewoon allemaal doorgereden met wat meer stap pauzes tussendoor.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:03

Volgens mij hebben mensen het moeilijker met de hitte dan de paarden, die kunnen er makkelijk tegen.

Ga natuurlijk na het rijden wel even met de tuinslang aan de gang.