showdown schreef:Dat denk ik ook, de wereld bestaat nu eenmaal niet uit mensen die een paard als grasmaaier zoeken.
En ook lang niet elk paard neemt daar genoegen mee...
Je heb die grasmaaier toch ZELF aangeschaft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(om een dan maar af te maken omdat 'ie niet meer voor je kan doen waar je 'm voor hebt aangeschaft vind ik werkelijk belachelijk en typisch iets voor de huidige weg-werp maatschappij)
(ok, als een paard er zelf geen genoegen mee neemt en/of zichtbaar ongelukkig is, wordt het een ander verhaal..)
[/quote]
maar je moet je hierbij wel bedenken dat een paard waar je niks mee kan wel de kosten met zich meebrengt. ok mss kun je een goedkopere stal vinden, maar juist zo'n paard moet dagelijks naar buiten.. en soms is zo'n plek niet 123 te vinden.
Ook vind ik (heel hard gezegt) dat er tegenwoordig ook zat dierenartsen zijn, die leven van de emoties van mensen, in die zin van, nog weet ik t wat aansmeren/ proberen terwijl eigelijk voor t dier t beter is om m te laten gaan. (ik spreek uit ervaring!!!)
als dierenarts moet je in overleg met de eigenaar beslissen wat t beste is, en jah dat is nu eenmaal de minder leuke kant van t vak.
Mijn vader heeft ook een heel duidelijk standpunt dat als het paard van ons een wrak wordt... dus ongeschikt voor welke manier van rijden dan ook... hij weg moet, en nee wij zadelen echt niet iemand anders er mee op, ik ben dr wel milder in, maar in bepaalde dingen heb ik ook mn standpunt, en hoe moeilijk t ook is, dan kies ik voor mn paard.
goof schreef: Jura, ik vind het nogal wat om te zeggen dat met bepaalde pijnen best te leven valt.
Zodra ik merkte dat mijn paard pijn had, heb ik de beslissing genomen om hem daar niet mee te laten lopen. Mijn paard heeft altijd nog vrolijk uit de ogen gekeken, maar kon op het laatst amper nog 10 meter lopen. Op zo'n moment is er maar 1 juiste beslissing en dat is het dier verlossen van de pijn, hoe moeilijk ook.
Daar ben ik t helemaal mee eens, jij weet niet hoe een paard zich voelt en hoe t voor een paard is.
ok als die als een veulen door de wei hopst, dan zal t wel meevallen, maar anders...