Wat vinden jullie de mooiste terreinwagen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: Wat vinden jullie de mooiste terreinwagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:45

patsur schreef:
is de freelander niet een beetje te nieuw om af te raggen in het terrein? :p

Jammer dat er altijd zo over het terreinrijden gedacht wordt. Het rustig en technisch rijden is veel mooier dan het lomp raggen, ook zie je dat bijna niet meer tegenwoordig. Vooral niet bij de betere verenigingen. Rag je wel door het terrein heen, wordt je gewoon weggestuurd van het terrein, en terecht....

@Patsur, die foto's van die Defender zijn vorig jaar december in Havelte gemaakt toch? Daar was ik ook namelijk Haha! Vond ik niet zo spectaculair terrein, ik hou meer van veel heuvels en diepe putten, en niet een militair oefenterrein waar men alleeen wat rechte paden heeft Haha!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:57

Citaat:
Jammer dat er altijd zo over het terreinrijden gedacht wordt. Het rustig en technisch rijden is veel mooier dan het lomp raggen, ook zie je dat bijna niet meer tegenwoordig. Vooral niet bij de betere verenigingen. Rag je wel door het terrein heen, wordt je gewoon weggestuurd van het terrein, en terecht....

Mee eens.
Ik denk toch ook wel dat je een beetje aan je auto moet denken, tenzij het een echte afragauto is.....
En Rinske weet je al waar jullie vanavond heen gaan?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:39

Nee, we zijn er nog niet over uit Haha! In Helmond ligt wel een leuk terreintje, misschien dat we daar vanavond even gaan kijken Lachen

Voor challenges zie je bij sommige verenigingen trouwens nog wel een van die slopers rijden, alleen dat mag je niet zeggen, want dan heet het Promo's namelijk Clown

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 11:07

Kunnen we niet een keer een bokt-terreinauto-meeting doen haha. In Asten is binnenkort ook een weekend, zouden mijn ouders eerst ook heen maar ze gaan nu naar Turkije. Gaan daar nog mensen heen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 12:06

Van welke vereniging is dat, en wanneer is het? Ik heb er namelijk niks over gehoord Lachen

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 12:25

Rinske schreef:
Van welke vereniging is dat, en wanneer is het? Ik heb er namelijk niks over gehoord Lachen

Uhm.... het is het All American Weekend. Dus niet alleen terreinauto's.
Is elk jaar. Mijn ouders hadden trouwens een rit georganiseerd in Turkije, oktober dit jaar. Dat was misschien ook nog wel wat geweest voor mensen hier op bokt. Ze kunnen daar Jeeps huren en gaan dan elke dag ritten door Turkije maken.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 15:09

Volvo XC 70, Volvo XC 90en de BMW X5

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:27

mn ouders hebben een BMW X5
maar ik ga toch voor een Defender Lachen

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:40

Ik ga totaal voor de Kia Sorento!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:44

Dyyy schreef:
Volvo XC 70, Volvo XC 90en de BMW X5

BMW X5? Wannabe Range Rover! BMW heeft die bak alleen maar op de weg gekregen omdat ze toen eigenaar waren van Land Rover en dus de 38A (tweede generatie Range Rover) konden leegplukken voor hun X5. Niet zonder reden is er nog altijd geen X7 op de markt. Die heet nu namelijk Range Rover!! Is aan het vreselijke ontwerp ook wel te zien Huilen Ze hadden dat ontwerp beter bij het oud vuil kunnen zetten en de Range Rover Sport als DE Range Rover uitbrengen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 21:13

Ik heb ook ergens een test gelezen waar de BMW X5 als slechtste uit de bus kwam, kan die test helaas niet meer vinden......

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 22:01

De mooiste vind ik de nieuwe Range Rover Vogue, níet de sporteditie. Maar de klassieke Defenders en Discovery's zijn ook heel erg mooi.... Lovers

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:51

Rinske schreef:
patsur schreef:
is de freelander niet een beetje te nieuw om af te raggen in het terrein? :p

@Patsur, die foto's van die Defender zijn vorig jaar december in Havelte gemaakt toch? Daar was ik ook namelijk Haha! Vond ik niet zo spectaculair terrein, ik hou meer van veel heuvels en diepe putten, en niet een militair oefenterrein waar men alleeen wat rechte paden heeft Haha!

terreinrijden is niet lomp raggen.. maar er gaat zeker wel wat stuk.. bij ons dan.. Havelte was idd vrij simpel voor de ervaren mensen, maar voor mij was het lekker trappen op de buitenbaan! Ik was maandag in Amsterdam, en daar ging een man serieus zijn hele auto afraggen! Beetje zonde, het is veel cooler om je auto heel te houden..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:29

patsur schreef:
terreinrijden is niet lomp raggen.. maar er gaat zeker wel wat stuk.. bij ons dan.. Havelte was idd vrij simpel voor de ervaren mensen, maar voor mij was het lekker trappen op de buitenbaan!

Dat stukgaan is dan nog steeds te wijten aan lomp gedrag. Alles wat er stuk gaat op een terreindag van de LRCH is lomp gedrag c.q. overschatting van het eigen kunnen. Slechts zeer zelden gaat er iets stuk omdat een ervaren rijder iets wil proberen op de grens van het kunnen van de auto. Deze figuren zijn dan meestal niet alleen en hebben hun voorzorgsmaatregelen al genomen omdat ze weten dat ze iets gaan uitproberen wat niet zonder risico is.
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat iemand die onder leiding van een degelijk ervaren persoon iets ging doen wat ver boven het eigen kunnen lag hierdoor dermate in de problemen kwam dat er schade is ontstaan.
Of een terrein simpel is doet er niet zoveel toe. Zelfs op de meest simpele terreinen komen leden met twee vingers in hun neus de Belgian National rijden. Ze willen spelen in de zandbak en of die simpel is of niet, dat interesseert hen geen reet!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:52

Idd ikke, en helaas verpesten deze mensen het voor de rest. We werden in Havelte trouwens bijna omver gereden door een of andere Nissan die het nodig vond om met 60 km/u over die paden te scheuren. Echt niet normaal meer hoor

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:10

Rinske schreef:
Idd ikke, en helaas verpesten deze mensen het voor de rest. We werden in Havelte trouwens bijna omver gereden door een of andere Nissan die het nodig vond om met 60 km/u over die paden te scheuren. Echt niet normaal meer hoor

Dat doen ze bij de LRCH maar een keer. Daarna worden ze zonder pardon uit het terrein verwijderd! We hebben wel eens van die gastjes in het terrein gehad; die zijn twee keer geweest, beide keren pittige waarschuwing gehad, daarna zijn ze spoorloos verdwenen, nooit weer gezien. Geen idee hoe of wat (interresseert me ook niet).
Het is ook niet zonder reden dat over bepaalde groepen terreinrijders bijzonder laagdunkend wordt gedaan binnen de LRCH en dat is niet omdat ze geen Land Rover hebben........

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:18

Bij ons is het meestal ook zo, dat je meteen doorhebt wie zal blijven hangen en wie niet. Iemand die lomp ragt en alles kapot rijdt zal er snel ziek van zijn, en er mee kappen. Dat hebben we al veel meegemaakt (en dan rij ik zelf pas 1,5 jaar zwaar terrein).
Dat zullen jullie denk ik ook wel precies hetzelfde hebben.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:13

Rinske schreef:
Bij ons is het meestal ook zo, dat je meteen doorhebt wie zal blijven hangen en wie niet. Iemand die lomp ragt en alles kapot rijdt zal er snel ziek van zijn, en er mee kappen. Dat hebben we al veel meegemaakt (en dan rij ik zelf pas 1,5 jaar zwaar terrein).
Dat zullen jullie denk ik ook wel precies hetzelfde hebben.

Dat is wel zo. Gelukkig heeft Land Rover wat minder de naam dat je ermee kunt raggen, waardoor lieden die daar op uit zijn, vaak ergens anders terrecht komen. Bijkomend "voordeel" is dat onderdelen van dergelijke auto's vaak nog duurder zijn, waardoor ze er nog sneller ziek van zijn en weer verdwijnen. De malloten die wel blijven zijn dan helaas wel degenen die de rest een slechte naam bezorgen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:55

ikke schreef:
patsur schreef:
terreinrijden is niet lomp raggen.. maar er gaat zeker wel wat stuk.. bij ons dan.. Havelte was idd vrij simpel voor de ervaren mensen, maar voor mij was het lekker trappen op de buitenbaan!

Dat stukgaan is dan nog steeds te wijten aan lomp gedrag. Alles wat er stuk gaat op een terreindag van de LRCH is lomp gedrag c.q. overschatting van het eigen kunnen. Slechts zeer zelden gaat er iets stuk omdat een ervaren rijder iets wil proberen op de grens van het kunnen van de auto. Deze figuren zijn dan meestal niet alleen en hebben hun voorzorgsmaatregelen al genomen omdat ze weten dat ze iets gaan uitproberen wat niet zonder risico is.
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat iemand die onder leiding van een degelijk ervaren persoon iets ging doen wat ver boven het eigen kunnen lag hierdoor dermate in de problemen kwam dat er schade is ontstaan.
Of een terrein simpel is doet er niet zoveel toe. Zelfs op de meest simpele terreinen komen leden met twee vingers in hun neus de Belgian National rijden. Ze willen spelen in de zandbak en of die simpel is of niet, dat interesseert hen geen reet!

hm, en inschattingsfouten dan? of randjes die besluiten af te brokkelen? Valt dat ook onder lomp raggen? Kijk, mijn vader is erg zuinig op zijn speeltjes en zoekt ook zeker de grens op en kijkt wat zijn auto wel en niet aan kan, het stopt natuurlijk ergens en daar wordt dan op verbeterd. Helaas is de grens een aantal keer overschreden en iets kapot gegaan.. Gelukkig niet vaak, en van fouten leer je

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 21:06

kijk, pa rijd nu zo'n 25 jaar in het terrein, 15 jaar het zwaardere werk maar werd beperkt in het verbeteren van de auto omdat deze ook voor op de weg gebruikt moest worden. De laatste 7 jaar rijd hij het ehct zware terrein omdat hij 1 auto speciaal heeft aangeschaft voor het terrein en dus verbetert kan worden.

In de 3 keer dat ik nu gereden heb word ook alles heel rustig gedaan en ik leer nu beetje fatsoenlijk sturen over de tussenliggedne stukken van diepe sporen, beetje kijken waar ik de wielen wl en niet kan rijden, route stippelen enz. Nog geen schade gereden, alleen wat kleine takkrasjes, maar wat wil je? heb net voor de 3e keer gereden en moet nog beetje uitkijken waar mijn wielen wel en niet kunnen zitten. Ben 16 dus echte autorijles zit er nog niet aan te komen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 21:24

Ik hoop eerlijk gezegd toch niet dat ie je op officiele evenementen laat rijden, als er dan schade wordt gereden (bij iemand anders bijvoorbeeld) is er wel een probleem......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 21:25

RangeRover Vingers aflikken

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 21:52

Mitsubishi L200, turbo diesel, 4 zitplaatsen, heerlijke auto, zeker om een trailer mee te trekken Haha!

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 07:49

Wij hebben net een Landrover Discovery 3 gekocht Haha! ik mag hem overmorgen gaan ophalen = ZO'N ZALIGE WAGEN Haha!
Afbeelding

mooi he Haha! ik zie me al volledig achter dat stuur zitten Haha! hehe
en hij kan 3500 kg trekken.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:22

Voor mij staat de Toyota Landcruiser met stip op nummer één. Maar aangezien die nogal boven mijn budget ligt, Haha! moet ik het "helaas" doen met mijn Toyota Hilux. Maar die doet het ook heel goed.